תחרויות התעמלות המכשירים הסתיימו עם זהב לרייזמן

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

אין דבר יותר נחמד מלסיים את תחרויות התעמלות המכשירים עם תרגילי הקרקע של הבנות כשהמנצחת היהודייה רוקדת לצלילי הבה נגילה ומחבקת את המאמן הישראלי לשעבר. אם לא מדליה לשטילוב, לפחות את זה!

ביום אחר ובתחרות אחרת, היינו אומרים שלשמוע את הבה נגילה בקרקע זה יותר מאוס מבגדי הגוף המסורתיים של הסיניות. אבל הפעם, היה בזה קסם מיוחד. מן הרגשה כזאת של "היא משלנו", ואכן, אלי רייזמן ומשפחתה מדברים לא מעט על יחסם לדת היהודית.

אפשר לסכם ולהגיד שאף גמר מכשירים לא איכזב – זה התחיל בדרמה בקפיצות, שם מקיילה מרוני הפייבוריטית נפלה על הישבן בקפיצה השנייה ולקחה את מדליית הכסף הכל כך מבאסת בשבילה. הרשת רעשה לאחר שמרוני עשתה פרצופים לשתי הבנות שהיו איתה על הפודיום – איזבשה האלופה ופסקה שסיימה שלישית, אבל התנצלות של מרוני בעמוד הטוויטר שלה קצת הרגיעה את הרוחות. אפילו הספיקו לצחוק על הפרצוף הכעוס שלה באתר 9GAG.

גמר המקבילים הביא גם לאנגליה את המדליה המיוחלת בהתעמלות מכשירים, אמנם "רק" את מדליית הארד, אבל בת' טווידל שזכתה בה נראתה מאושרת מאוד.

מי שכן היתה לה סיבה לבכות בגמר המקבילים היא דווקא האלופה הטרייה גבי דאגלס, שטעות קריטית הרסה לה כל סיכוי למדליה אישית על המכשיר והיא סיימה עם 14.9 ובמקום האחרון.

הזוכה הגדולה של הגמר היא ללא ספק אליה מוסטפינה שגברה על האלופה היוצאת הא קסין עם תרגיל ברמת קושי של 7 וביצוע מצויין – 9.133 ובסך הכל 16.133:

תוצאות מקבילים:

1. אליה מוסטפינה, רוסיה

2. הא קסין, סין

3. בת טווידל, בריטניה

4. יאו ג'ינאן, סין

5. ויקטוריה קומובה, רוסיה

6. אליזבת זייטס, גרמניה

7. קוקו צורומי, יפן

8. גבריאל דאגלס, ארה"ב

לתוצאות המלאות – לחצו כאן.

 

שני הגמרים שסגרו את תחרויות הנשים בהתעמלות מכשירים היו הקורה והקרקע.

בקורה, המכשיר הכי לא יציב והכי מלחיץ, הבנות סיפקו דרמות כיאה למשחקים אולימפיים. זה התחיל לפני התחרות, כשהודיעו שלריסה יורדאקה תחליף את דיאנה בולימר, דבר שהתגלה כחסר ערך בדיעבד לאחר נפילה של יורדאקה והורדת הסיכוי שלה למדלייה לאפסי. גבי דאגלס, האלופה הטרייה, עלתה לגמר הזה מהמקום השלישי אבל באמצע התרגיל ביצעה קפיצת ספליט והחליקה, הסתובבה קצת מתחת לקורה ולבסוף שמה את הרגליים על הקרקע ובזה סיימה את התחרויות שלה בלונדון עם סך של שתי מדליות זהב – אחת קבוצתית ואחת בקרב-רב.

ויקטוריה קומובה שעלתה אחריה יכלה לקחת את ההזדמנות הזאת בשתי ידיים אבל גם היא התקשתה להחזיק מעמד על הקורה, התנדנדה כבר לאחר העלייה ונפלה באחד האלמנטים, דבר שנראה כספק נפילה ספק וויתור… אל הקורה היא עלתה בחזרה בלי יותר מדי רצון, ובנחיתת החצי-פנייה דאבל סלטה התיישבה לאחור על הישבן ובכך הרסה את הסיכוי שלה לעלות שוב לפודיום עם ציון של 13.166, במקום השמיני.

אבל זה לא היה השיא בגמר הזה. רייזמן, שעלתה אחרונה להתחרות, עשתה תרגיל "בינוני" לרמתה. היא לא נפלה ולא עשתה טעויות קריטיות, אבל ציון של 14.966 הפתיע את כולם וגרר שלל תגובות בוז מהקהל. מיכאי ברסטיאן מאמנה, מיהר לבקש ערעור ולאחר מספר דקות (שנראו כמו נצח), בהן הבנות כבר התלבשו והתחילו לצאת לכיוון חדר ההלבשה מלבד רייזמן שהמתינה, הערעור עבר והציון של רייזמן הועלה ל-15.066, ציון זהה לזה של פונור אבל גבוה יותר מבחינת הביצוע, מה שהעלה את רייזמן לפודיום למקום השלישי על חשבונה של פונור.

בסופו של דבר מי שעלו לקבל מדליות הן שתי הסיניות המצויינות דנג לינלין (1) וסוי לו (2) וכאמור אלי רייזמן.

גמר הקרקע הביא לנו בחזרה מתעמלת שנראה כאילו "נשכחה" קצת במשחקים, ג'ורדין וויבר, דבר שלא חשבנו שיקרה. וויבר עלתה לגמר הקרקע בלבד לאחר שכזכור לא הצליחה להתברג לקרב-רב ובעצם לאף מכשיר אחר.

היא עלתה למשטח וכבר בפס השני יצאה גם היא ממנו, דבר שגרר עונש של 0.1 נק' ובסך הכל וויבר סיימה תרגיל לא מזהיר, עם הרבה שגיאות קטנות ובסה"כ עם 14.5, ציון נמוך מאוד יחסית למה שאנחנו רגילים לראות ממנה. היה לה קשה להסתיר את האכזבה שלה מעצמה בסיום התרגיל ולאחר פרסום הציון.

רייזמן שעלתה אחריה נתנה את אחת ההופעות המוצלחות שלה בתחרות הזאת ואולי אי פעם על הקרקע, וסיימה תרגיל מדהים עם 15.6, ציון שאף אחת לא הצליחה להתקרב אליו בהמשך התחרות, ועלתה לפודיום לקבל את הזהב המיוחל.

קטלינה פונור עם תרגיל מצויין אבל בדרגת קושי נמוכה משל רייזמן הצליחה להתברג למקום השני עם 15.2.

לורן מיטשל האוסטרלית עלתה אחרי פונור עם תרגיל ברמת קושי גבוהה של 6.4 אבל ציון ביצוע קצת פחות טוב מיקם אותה חמישית.

ונסה פרארי הפתיעה עם בגד גוף מיוחד ומעניין ביותר שכלל חצי שרוול בצד אחד בלבד. רמת קושי של 6.2 וציון ביצוע של 8.7 מיקמו אותה במקום הרביעי עם סך של 14.9.

מי שעוד קיבלה את הציון הזה בדיוק היתה אליה מוסטפינה, שלמרות דרגת קושי של 5.9 בלבד קיבלה 9 על הביצוע, מה שהעלה אותה למקום השלישי ולמעמד של מדליית ארד.

אחרונה עלתה לקרקע קסניה אפנסייבה, אלופת העולם לשנת 2011 על הקרקע, שעשתה תרגיל מצויין עד לפס האחרון בו נפלה נפילה מפחידה וסיימה עם ציון של 14.566.

תוצאות קרקע:

1. אלי רייזמן, ארה"ב

2. קטלינה פונור, רומניה

3. אליה מוסטפינה, רוסיה

4. ונסה פרארי, איטליה

5. לורן מיטשל, אוסטרליה

6. קסניה אפנסייבה, רוסיה

7. ג'ורדין וויבר, ארה"ב

8. סנדרה איזבשה, רומניה

לתוצאות המלאות – לחצו כאן.

 

לתוצאות גמר הקפיצות של הגברים – לחצו כאן.

לתוצאות גמר הטבעות של הגברים – לחצו כאן.

לתוצאות גמר המקבילים של הגברים – לחצו כאן.

לתוצאות גמר המתח של הגברים – לחצו כאן.

 

תחרויות התעמלות המכשירים של הגברים והנשים הסתיימו ונשאר לנו לאחל בהצלחה לנטע ריבקין ולנבחרת הנשים הישראלית שיתחילו בקרוב את תחרויות ההתעמלות האומנותית!!!

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: