הילד המקסיקני ששבר את הרשת – מצחיק או מטריד?

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

בימים האחרונים רץ בפייסבוק סרטון ויראלי ובו ילד ממועדון התעמלות מקסיקני מבצע בורג לעיני חבריו, כשבסיומו – כולם נופלים על הקרקע ומתגלגלים מצחוק.

הילד, כפי שניתן לראות, הוא כבד משקל – ובעצם הרעיון של הנפילה הוא שהוא הכה כל כך חזק את הקרקע עד שהרעיד אותה וכולם נפלו.

כשקוראים את התיאור הזה בלי לראות את הסרטון, כנראה שהמחשבה הראשונה שתעלה לכם לראש היא ״כמה נורא, ילדים זה עם אכזר כל כך!״. אבל, כפי שתראו מיד, בתום הבורג כולם צוחקים ונהנים, כולל כוכב הסרטון בעצמו:

ועל כן נשאלת השאלה – האם הסרטון מטריד? או שיש לקחת אותו בהומור?

אין ספק שהסרטון מעורר עניין רב בקרב משתמשי פייסבוק – 7 מיליון צפיות יש לקטע הקצר הזה, הוא הפך לויראלי מהר מאוד, אך התגובות עליו חלוקות. יש מי שסבורים כי הוא נוראי – מוצג בו ילד גדול מימדים, מראה לא שגרתי באולם התעמלות, שמצליח לבצע אלמנט (בצורה לא רעה בכלל יש לומר!) ומסביבו המוני מתעמלים חטובים ושריריים צוחקים עליו שהוא כביכול שבר את הרצפה. בחברה שיפוטית כמו שלנו, ישנם סטנדרטים ברורים לאיך שמתעמלים ״צריכים להיראות״ – קוביות בבטן וגוף שרירי ומוצק או גבעולי ורזה – זה מה שאנחנו רואים בדרך כלל על משטחי התחרויות הגדולות בעולם. הסרטון הזה, כך עשויים חלקכם לחשוב, מציג את כל מה שרע בחברה שלנו – ילד שלא עומד בסטנדרטיים של שאר המתעמלים, וכולם צוחקים עליו בפנים.

מצד שני, יהיו כאלה שיסברו כי יש לקחת את הסרטון הזה לצד השני של המתרס – עומד מול חבורת מתעמלים חבר שלהם, ״אחד מהחבר׳ה״ כפי שניתן לראות, כוכב הסרטון, ומצליח לבצע יופי של פליק-פלאק בורג. החברים שלו מחליטים לעשות קטע ויראלי ביחד איתו. ניתן לראות בבירור בסיום הסרטון שכולם שמחים וצוחקים – והוא ביניהם. בוודאי שהוא מבין את הפאנץ׳ ויודע למה הם נשכבים על הרצפה, והוא נהנה לצחוק ביחד עם כולם. יש לו הומור עצמי וזו תרופה מצויינת, מנגנון הגנה מושלם בהרבה מקרים בחיים.

אז אפשר לזעוק ולצעוק ״זה נורא!״, ואפשר להתבונן היטב בדינאמיקה שיש בסרטון ולקרוא בין השורות שיש לאותו ילד הרבה חברים, הוא יודע שהוא כבד משקל והוא לגמרי בסדר עם הומור עצמי. יותר מזה – אולי בעקבות 7 מיליון הצפיות שהסרטון זכה לו, ישב בבית ילד אחר, כזה שמבלה את זמנו לבד בחדר רוב הזמן כי הוא מפחד מתגובות החברה אודות משקלו, יראה את הסרטון ופתאום יבין שיכול להיות אחרת: יכול להיות שאם הוא יבוא לאימון ניסיון בחוג התעמלות, המאמן יקבל אותו בזרועות פתוחות ויגיד ״בוודאי שאתה יכול להתאמן איתנו! ״ ואותו ילד ילמד לבצע פליק פלאק, בורג וסלטה, יגיע לתוצאות שמעולם לא חשב שהוא מסוגל להן, ועל הדרך ירוויח חברים טובים, יצא מהבית ויעשה פעילות גופנית.

אנחנו לא באמת יכולים לדעת את כל הסיפור, לא של כוכב הסרטון ולא של שאר הילדים שמשתתפים בו. אבל אנחנו מרשים לעצמנו לנחש שכשהוא הצליח לראשונה לבצע את האלמנט היו מי שפירגנו ומחאו לו הרבה כפיים על כך, ובהמשך הגיע הרעיון של הסרטון. החיוך שלו בסוף נראה אותנטי מספיק כדי לרמז על כך שהוא מאושר. ואם הוא מאושר – מי אנחנו שנשפוט את המראה שלו?

השיח סביב הסרטון הזה מחזיר אותנו 3 חודשים אחורה, לאולימפיאדת ריו, שם התחרתה מטעם מקסיקו המתעמלת אלקסה מורנו, שספגה ביקורות מעליבות ברשת אודות משקלה. אחרי שהפוסטים המרושעים נמחקו ע״י טוויטר, החלו לצוץ ברשת החברתית הודעות תמיכה רבות: ״עשית אותנו מקסיקנים גאים״, ״אופי, עבודה קשה ותשוקה הם מה שבזכותם הגעת לאן שהגעת ולמלעיזים שלך חסרים בדיוק 3 הדברים האלה״, ״אלה ששונאים את אלקסה מורנו הם כנראה אלו שלא יכולים אפילו להגיע לאצבעות הרגליים שלהם״, היו רק חלק מהתגובות האוהדות. בפוסט אחר נכתב ״תודה שנתת לכל כך הרבה מתעמלות מקסיקניות צעירות תקווה״.

הרשת היא מקום רועש וגועש, קל מאוד להיות בריון מקלדת ולהעליב כל אחד שלא מתאים ל״סטנדרט״ שהחברה מכתיבה. אפשר להיעלב ולכעוס על המצב, אבל זה כנראה לא יעצור את התגובות, ולא יעצור סרטונים ויראליים כאלה ואחרים. מה שכן אפשר לעשות, זה לנסות למצוא את הטוב בכל דבר, כמו בסרטון המדובר, ולקוות שמי שצופה בו יבין שהתעמלות הוא ענף שיש בו מקום לכולם. סלטה, פליק פלאק ובורג לא שמורים רק למקצוענים, אפשר ללמוד אותם גם בלי לצפות לזהב אולימפי, אלא בשביל הכייף וההנאה!

ואתם, מה חשבתם כשראיתם את הסרטון?

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: