רשתות חברתיות ככלי לקידום ענף ההתעמלות בארץ

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

עוסקים בהתעמלות? מתעמלים? מאמנים? בעלי קבוצת הופעות? יש לכם אוצר ביד! כן כן, אוצר של ממש. התעמלות הוא ענף יפהפה, אסתטי, מרהיב שמאוד מושך את עין הצופים בו. מתעמלים מבצעים בכל יום באימון אלמנטים שאחרים יכולים רק לחלום לעשות- מתעופפים באוויר, קופצים לשפגאטים, בונים פירמידות אנושיות, עובדים על כוח וכושר. שעות על גבי שעות של אימונים, באולמות סגורים, במשך כל השנה. בכל יום בשעות אחר הצהריים מתאספים ברחבי הארץ אלפי מתעמלים ומתעמלות שעושים אומנות של ממש בנבכי האולם, אבל מי שלא באמת מכיר את הענף וקשור אליו – לא יודע את זה, לא רואה ולא שומע.

את ג'ימאניה פתחנו ב-2008 במטרה אחת ויחידה – למנף את הענף שאנחנו כל כך אוהבים ולהפיץ עליו מידע בעברית, להראות מה האגודות השונות עושות במשך כל השנה ולספר על ההישגים, קטנים כגדולים, שהמתעמלים שלנו מגיעים אליהם.

לפני כמעט עשור, כשרק התחלנו לכתוב ולסקר אירועים, טלפונים חכמים עוד לא היו נחלת הכלל, הפייסבוק היה בחיתוליו, אינסטגרם עוד לא נולד וכשדיברו על "מצלמה" התכוונו לאחת שקונים בחנות צילום ושאמורה רק לצלם, לא להוציא שיחות ולכתוב הודעות. על וידאו בכלל לא היה מה לדבר.

אבל, הזמנים השתנו והטכנולוגיה השתכללה. בכל רגע נתון, כל אחד עם טלפון חכם וחיבור לאינטרנט יכול לצלם בשידור חי כל דבר שהוא רואה לנגד עיניו ולהראות אותו לחבריו ברשתות החברתיות. כל אחת עם אפליקציה שיוצרת וידאו מונטאז'ים יכולה בתוך חמש דקות ליצור סרטון ויראלי שירוץ ביוטיוב לעיני אלפי צופים. זה בדיוק הרגע והזמן "לנצל" את הטכנולוגיה הזאת לטובת הענף האהוב שלנו. בחנויות האפליקציות אפשר למצוא אינספור כלי עריכת תמונה ווידאו שיעשו מהאלמנטים שלכם באולם ההתעמלות אומנות של ממש. אם יש ענף ספורט שיכול ליהנות מכל השפע הטכנולוגי שיש לעולם להציע כיום, אין ספק שזה ההתעמלות על תתי-ענפיו הרבים.

אז מה אנחנו רוצים להגיד בעצם?

מתעמלים, מאמנים, אגודות, וכל העוסקים בענף -יש לכם הזדמנות לקחת את כל מה שאתם עושים ולהציף את העולם בתמונות וסרטונים מהאימונים, מהתחרויות, מההופעות, מהאירועים השונים ולהראות לכולם כמה שענף ההתעמלות ראוי – ראוי ליותר סיקור, ליותר עניין מכלי התקשורת, ליותר כתבות באתרים ובעיתונים הגדולים. כי יותר חשיפה משמעותה יותר מתעניינים, יותר הורים שיביאו את הילדים להתאמן, יותר ילדים שיחלו את דרכם בענף ויגדילו את בסיס הפירמידה, מה שיוביל בעתיד למספר רב יותר של מתעמלים ברמות הגבוהות שיובילו, בתקווה, להצלחות נוספות ברמה הארצית כמו גם ברמה הבינלאומית. זה אולי נשמע מוגזם, אבל מדובר באפקט פרפר שבראייה לעתיד יעשה רק טוב לענף. קחו לדוגמא אמא שמחפשת חוג לילדה שלה בת השש. לאותה אמא יש חשבון אינסטגרם פעיל. היא משוטטת בין התמונות הרבות ופתאום צדה את עינה תמונה של מתעמלת בגיל של בתה, שעושה שפגט על חוף הים כשמאחוריה כל שאר מתעמלות הנבחרת, עומדות על הידיים ומחייכות למצלמה. "הנה, לכזה דבר אני צריכה לשלוח את הבת שלי", תחשוב האמא ותשמח לגלות שהתמונה צולמה בחוף הים בעירה ושהאימונים מתקיימים בקרבת מקום מגוריה. "היא גם תלמד לעשות דברים יפים כאלה וגם תעבוד ביחד עם נבחרת גדולה, תכיר חברות חדשות ותהיה חלק ממסגרת מסודרת ומקצועית", היא תאמר לעצמה והנה הצטרפה מתעמלת נוספת ומוכשרת לנבחרת, שהגיעה לאגודה הודות ל…אינסטגרם.

הנה סצנה נוספת: מנהל מחלקת ספורט של עיריה מסויימת רואה וידאו בפייסבוק של מתעמל מאחת האגודות בעיר בזמן אימון על הטבעות. וידאו שצולם בזווית מעניינת ומיוחדת. "וואו, איזה יופי של דברים עושים באימונים שלהם", הוא חושב לעצמו, ומיד שולח את הוידאו לאחראי דף הפייסבוק של העיריה, שממהר לשתף אותו לעיני כל העוקבים, דבר שעשוי לעורר התלהבות אצל הקוראים שמעוניינים להביא את הילדים שלהם להתאמן באגודה.

אנחנו רואים שהנושא כבר מקבל תאוצה גדולה ויפה בארץ, אבל תמיד אפשר עוד, ולכן מפצירים בכל מי שמתעסק בענף – קחו את הדברים היפים שקורים אצלכם בכל יום באולם ושתפו, שתפו, שתפו! זה יעשה טוב לכולם – לאגודה אליה יגיעו עוד ילדים, למתעמלים עצמם – שיראו בגאווה לחבריהם ולמשפחותיהם את הדברים שהם עושים, ולענף שיקבל חשיפה גבוהה. הרשתות החברתיות הן איפה שכולנו נמצאים היום – וכל כך קל ופשוט ליצור היום סרטונים ותמונות שהם אומנות של ממש, במיוחד בענף כמו התעמלות.

הכנו לכם רשימה של אפליקציות מומלצות שיכולות לשמש אתכם (כמעט כולן חינמיות), עם דוגמאות אמיתיות מעמוד האינסטגרם שלנו. כל התמונות שבדוגמאות צולמו על ידינו בתחרויות שונות בארץ ובעולם (אלא אם צוין אחרת).

אפליקציות לעיבוד תמונה:

Color Pop (חינם) – אפליקציה המאפשרת לצבוע חלק מסויים בתמונה ולהשאיר חלקים אחרים בשחור-לבן. לינק להורדה – אפל | לינק להורדה – אנדרואיד.

Canva (חינם) – אפליקציה המאפשרת יצירת תמונות עם טקסט, לשלל שימושים – תמונות קאבר לפייסבוק, תמונות ריבועיות לאינסטגרם, תמונות לפינטרסט ועוד. לינק להורדה – אפל. לצערנו אין גרסה לאנדרואיד, אבל אפשר להשתמש בכלי דרך דפדפן במקום להוריד אפליקציה – לחצו כאן.

דוגמאות שימוש:

אחד הטרנדים החמים היום ברשת הוא תמונות עם ציטוט עליהן. הנה דוגמאות בהן השתמשנו בשילוב של שתי האפליקציות שהזכרנו ביחד. בתמונה הראשונה מצולמת מתעמלת מאגודת מכבי חיפה באליפות ישראל, ובתמונה השניה מתעמלת מאגודת גילגולים מאותה תחרות:

 

 

דוגמא נוספת לשימוש באפליקציית Color Pop – ג'וליה שטיינגרובר כפי שצילמנו אותה בתרגיל הקורה באליפות אירופה:

 

Snapseed (חינם) – אחת האפליקציות הפופולריות והותיקות לעריכת תמונות, עם מגוון פילטרים ואפשרויות תיקון צבעים. לינק להורדה – אפל | לינק להורדה – אנדרואיד.

דוגמא לתמונה של המתעמלת האיטלקיה קרלוטה פרליטו, אותה ערכנו באפליקציית סנאפסיד:

 

הנה דוגמא נוספת, בה צילמנו את מתעמלת הפועל עמק יזרעאל מתחרה בקרקע באליפות ישראל, כאשר הרקע מטושטש והפוקוס הוא על האלמנט:

 

Snap Collage (חינם) – אפליקציה המאפשרת יצירת קולאז' של תמונות. לינק להורדה – אפל | לינק להורדה – אנדרואיד.

PS Express (חינם) – אפליקציה השייכת לחברת הגרפיקה הפופולרית Adobe המאפשרת לחתוך תמונות, לסובב אותן, לתקן עיניים אדומות, להוסיף מסגרת, להוסיף אפקטים ועוד. לינק להורדה – אפל | לינק להורדה – אנדרואיד.

 

אפליקציות ליצירת סרטונים:

Viva Video (חינם) – אפליקציה ליצירת וידאו מונטאז' משילוב של כמה סרטונים ביחד. ניתן להוסיף מוסיקת רקע ואפקטים שמובנים בתוך האפליקציה. לינק להורדה – אפל | לינק להורדה – אנדרואיד.

דוגמא מערוץ היוטיוב שלנו – סיכום השתלמות אתנה עם ג'ו פרייזר:

https://youtu.be/n17wQ4gNZEw

 

Splice – אפליקציה קלה לתפעול לעריכת וידאו – חיתוך ואיחוד קליפים, הוספת סאונד ועוד. לינק להורדה – אפל (חינם) | לינק להורדה – אנדרואיד (2.99$).

Boomerang (חינם) – אפליקציה מבית אינסטגרם שתופסת תאוצה לאחרונה ומאפשרת צילום קטעי וידאו שחוזרים על עצמם כמו בומרנג – הלוך ושוב. לינק להורדה – אפל | לינק להורדה – אנדרואיד.

דוגמא אותה פירסמה המתעמלת מדיסון קושיאן:

 

Cinemagraph (חינם בגרסת דמו) – אפליקציה ליצירת וידאו בסגנון Live Photos – מצלמים קטע וידאו בלי להזיז את המצלמה (למשל בעזרת חצובה) והאפליקציה מאפשרת להשאיר חלקים ממנה כתמונת סטילס וחלקים אחרים כוידאו. לינק להורדה – אפל בלבד.


 

מכירים עוד אפליקציות דומות לעיבוד תמונה ווידאו? מוזמנים להוסיף אותן בתגובות!

ולסיום אנחנו רוצים לציין לשבח מספר אגודות שכבר עושות שימוש יפה ברשתות החברתיות (במקרה הזה באינסטגרם) ומפרסמות בתדירות גבוהה סרטונים מעניינים מאימונים ואירועים שונים. מוזמנים לעקוב אחריהן:

בני הרצליה – אינסטגרם

מכבי דן – אינסטגרם

מכבי קרית אונו – אינסטגרם

גילגולים כרמיאל – אינסטגרם

מבוזה – אינסטגרם

לסיכום, אנחנו מקווים לראות עוד ועוד נבחרות פותחות דפי פייסבוק ואינסטגרם ומפרסמות תמונות וסרטונים קצרים ומעניינים מהיומיום בעזרת האפליקציות שהמלצנו עליהן וכלים כאלו ואחרים. אנחנו מזמינים אתכם לשלוח אלינו לינקים לפוסטים שלכם ונשתף אותם בשמחה בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו כדי לעזור לכם להגיע לתפוצה גדולה יותר.

ג'ימאניה באינסטגרם | ג'ימאניה בפייסבוק | ג'ימאניה ביוטיוב

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: