מתגלגלים להצלחה

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

הסיפור של "גילגולים" הוא סיפור הצלחה בניצוחן של שתי יזמות מהצפון – טל פז ומעין מירקין, מתעמלות עבר ומאמנות התעמלות מכשירים בהווה. הסקרנות להיחשף אל סיפורן האישי, אולם ההתעמלות האולימפי אותו הקימו בכוחות עצמן, הנבחרת הייצוגית של המרכז (בנוסף לשאר החוגים והמסלולים) וכן העשייה היומיומית והאמונה שבדרך הרשימו את צוות ג'ימאניה עד מאוד וכך, מבלי לחשוב פעמיים, יצרנו עימן קשר ותיאמנו מפגש כדי לראות במו עינינו את הפלא ולהיחשף מקרוב לסיפור המדהים. ואכן, גילגולים הוא פלא בהתהוות ובהחלט נוף חריג בהוויית ההתעמלות המקומית, ובמיוחד באיזור הצפוני של ישראל.

gilgulim1

כדי להבין קצת יותר לעומק איך הכל התחיל צריך לחזור קצת אחורה בזמן, אל שנות ה90 הנוסטלגיות…שהיו בעיניי רבים שנות הפריחה של ההתעמלות הישראלית לדורותיה…

הרקע האישי:

טל ומעין החלו את צעדיהן הראשונים בענף ההתעמלות הישראלי בגיל 6, כאשר החלו להתאמן יחדיו בהפועל קרית ביאליק, שהייתה אחת האגודות החזקות והמצליחות באותה התקופה. בגיל 10 עברה טל אל המועצה האזורית "משגב" והמשיכה להתאמן שם בהפועל משגב. בגיל 14 עשתה הסבה אל הצד השני של המתרס כשהחליטה לעשות קורס מדריכים ישירות אל עולם האימון ומאז לדבריה "אני יום יום באולם ההתעמלות מדריכה מגיל 14".

מעין החלה גם היא להתאמן בהפועל קרית ביאליק בגיל 6 ושם למעשה הכירה את טל. בכיתה ה' עשתה שינוי משמעותי כאשר עברה להתאמן בפנימיית המחוננים של וינגייט אצל מאמן ההתעמלות הנודע – מיחאי ברשטיאן. כשהגיעה לכיתה ח' נסגרה הפנימייה בוינגייט אך התשוקה להתעמלות הייתה בשיאה והרצון להמשיך להתאמן הוא זה שגרם לה בסופו של דבר לעבור לארה"ב ולהמשיך בשיגרת האימונים אצל ברשטיאן בג'ים שפתח בבוסטון, מסצ'וסטס. בשנת 1997 יצגה מעין את ישראל במשחקי המכביה.

הרעיון מתחיל להתגלגל…

לאחר שסיימו את שירותן הצבאי החלו טל ומעין לאמן יחד בהפועל משגב ושם למעשה חזרו למסלול משותף שוב והחלו לצוץ כל מיני רעיונות.

מעין מספרת לנו שבנסיעות ובטיולים הרבים שעברו יחד אכן צצו הרבה רעיונות כאשר אחד מהרעיונות המרכזיים היה הקמת אולם. טל מדגישה שהרעיון למעשה התחיל משם אך כדי להשיגו היה צורך לפרקו לגורמים ולחשוב על טווח זמן מתאים ועיתוי נכון להשגת היעד. לשתיהן היה ברור שהזמן הנכון ביותר הוא לאחר סיום התואר שעשו בוינגייט.

בשנת 2009, ביום בו גילי ( בתה של טל ) נולדה – הרעיון החל לקרום עור וגידים. טל ומעין פתחו את "גילגולים" כעסק המיועד כולו לענף עליו גדלו ואותו כל כך אהבו – התעמלות מכשירים.

"רצינו להקים רשת מרכזים בכל המקומות שאין התעמלות לאיזור הצפון: כרמיאל, שכניה, נופית, כפר המכבי, עדי אלונים – אלה מקומות שאין את זה" הן מדגישות.

ההתחלה הייתה כצפוי קשה. הן התחילו בחוגים עממיים והשתמשו באולמות ניידים. אך הדבר היקשה מאוד על הפעילות השוטפת: "כל הזמן מכניסים ציוד, מוציאים ציוד וזה ממש מקשה על ההתקדמות. מהיום הראשון שאני וטל פתחנו את גילגולים חשבנו כבר על המקום".

גישושים להקמת האולם והקשיים שבדרך… :

בשנתיים האחרונות החלו השתיים להתמקד בהגשמת המטרה – הקמת אולם התעמלות אולימפי שעליו חלמו במשך כל כך הרבה זמן. אומרים שכל ההתחלות קשות אך טל ומעין היו נחושות להשיג את מטרתן. הן החלו לחפש מקום, לתור אחר משקיע ולבנות תוכנית עסקית מסודרת.

"השקענו את כל האנרגיה שלנו שם, נפגשנו עם הרבה אנשים במשק וקיבלנו מהם תשובה שלילית – שאתן חמודות ומקסימות, העיניים שלכן נוצצות והרעיון מקסים אבל…"

טל ומעין לא קיבלו את התמיכה הכלכלית מאותם גורמים במשק אליהם פנו, אך לא מאשימות כיום אף אחד. הן ניסו, אך ברגע שהבינו שהתמיכה החיצונית לא עתידה להגיע – החליטו להמשיך הלאה בכוחות עצמן ובכל הכוח כאשר הגשמת המטרה עומדת לנגד עיניהן. מעין מספרת לנו על רגע אחד מכונן שדחף אותן קדימה:

"אני וטל ישבנו יום אחד ואמרנו: לך יש אומץ ולי יש אומץ. אחרי שהבנו שלשתינו יש אומץ פנתה כל אחת למשפחה שלה וביקשה רשות". יש לנו בעלים ומשפחות, משכנתא ועניינים…וזה לא העסק הכי מכניס". פה נכנס מרכיב נוסף משמעותי ביותר – תמיכת המשפחות. שתיהן קיבלו תמיכה מלאה מהמשפחה: "זה לא משהו שהיה קורה בלי המשפחה" – הן קובעות בהחלטיות.

שאלנו אותן אם ברגע מסוים היה מישהו שאמר להן – עזבו את זה, מה אתן צריכות את זה? והן ענו לנו ללא היסוס – "כן אנחנו, כמעט כל ערב. אם אחת הייתה מתקשרת לשניה ואומרת לה – עזבי, שנה הבאה, השניה הייתה עונה לה – לא לא לא, השנה! יש לנו כוח והכל בסדר!".

כאן ראוי לציין את ההקבלה בין עברן של טל ומעין כמתעמלות תחרותיות לבין היוזמה והנחישות שגילו בהשגת היעד הנוכחי. אין ספק שהכישורים והכלים שסיגלו לעצמן במהלך הקריירה שלהן כמתעמלות חיזקו אותן בחייהן הבוגרים ובין היתר דחפו להשגת המטרה. כאשר הצגנו לפניהן את ההקבלה הזאת הן אישרו זאת ואמרו שללא ספק למאמנים שלהן בעבר יש חלק נכבד במי שהן ובמה שהשיגו כיום וכשגדלים באווירה של מצויינות זה בהחלט משפיע וממצב אותך במקום גבוה לכל החיים.

הגשמת החלום – אולם התעמלות אולימפי!

נקודת המפנה המשמעותית ביותר הגיעה ב-25 ביוני בסמוך לפתיחת הקייטנה של גילגולים. באותו היום גילו טל ומעין אולם שחודשיים וחצי לאחר מכן יהפוך לאולם התעמלות מכשירים אולימפי מצוייד!

"מצאנו מישהו שאמר יש לי אולם בואי נלך לראות. ראינו הרבה אולמות. בדקה הראשונה שראינו אמרנו – יש מצב! היה פה מחסן בלי קשר להתעמלות בכלל " – הן מספרות.

מאותו הרגע החלו לעבוד במרץ. שתיהן לקחו חלק פעיל בהסבת האולם ממחסן לאולם התעמלות אולימפי עוד לפני שהגיע הציוד. חלק מהציוד – קוביות, מדרגות ומספר מזרונים נשמר ללא נזק במחסן של מעין בבית במשך 5 שנים והובא לאולם להתקנה. שאר הציוד הגיע מארה"ב: משטח אולימפי, טבעות, חבלים, שולחן קפיצות, שתי מקפצות, קורה, מקבילים, מתח, טרמפולינה, מזרונים – מזרוני נחיתה ומזרוני בסיס אשר יוצרו במיוחד בארץ. בנוסף, האולם מצוייד במזרון אולימפי ומזרון קרקע.

gilgulim3 gilgulim2

אחד היתרונות הגדולים של האולם הוא שני בורות נחיתה גדולים שנחפרו באופן עצמאי. כמובן שנוכחות הבורות באולם משדרגת את התנאים ומאפשרת רמת אימונים גבוהה בהרבה.

את האולם הן משווקות באמצעות חלוקת פליירים אך השמועה על אולם התעמלות אולימפי שהוקם בכרמיאל עשתה לה כנפיים והחלה לעבור מפה לאוזן בין תושבי המקום ואכן כמות הנרשמים לחוגים עולה על כל הציפיות המוקדמות, דבר שבהחלט מעודד ומעניק עוד מוטיבציה להמשיך בכל הכוח.

מעין מדגישה בפנינו: "זה לא האולם שלי ושל טל – זה החלום שלנו! האולם הזה הוא בשביל הילדים והילדים שיבואו,  בשביל ההורים, בשביל החינוך, בשביל להעצים ולקדם את הספורט הזה".

הנבחרת של גילגולים – מכירות את קומנצ'י, חולמות להגיע לאולימפיאדה…!

הנבחרת של גילגולים היא נבחרת ייצוגית חדשה אשר בהרכבה הנוכחי קיימת פחות משנה ומונה לעת עתה 8 בנות בכיתות א' – ד' מאזור כרמיאל והסביבה הקרובה. הנבחרת נמצאת כרגע בשנת הכנה למטרת אימון וגיבוש כאשר השאיפה היא להשתלב בהמשך במערך התחרותי הארצי ולהגיע אל הרמות הגבוהות ביותר. דיברנו עם הנבחרת וזיהינו אצל הבנות את ההתלהבות והניצוץ בעיניים. עושה רושם שהן מודעות למעמד ובהחלט אוהבות התעמלות.

gilgulim4

הנבחרת מתאמנת 3 פעמים בשבוע, כל אימון אורך כ – 3 וחצי שעות בממוצע. הן מתחילות בחימום כללי ולעיתים בשיעור בלט שאורך כשעה אחת. באולם של גילגולים אפשר להבחין על הקירות בתמונות רבות של מתעמלים מהארץ ומהעולם. אחת התמונות המרשימות שייכת למתעמלת העבר האגדית נדיה קומנצ'י. הפננו את תשומת ליבן של הבנות אל התמונה וכולן ידעו שמדובר בדמות עבר משמעותית מעולם ההתעמלות. התמונות בהחלט מעוררות השראה ומעניקות אוירה תחרותית בינלאומית באולם.

בנות הנבחרת עוזרות ומסייעות אחת לשניה להתמודד עם האתגרים באימונים. הבנות מספרות לנו שהן תומכות ועוזרות אחת לשניה ומה שבין היתר משמח ומעודד אותן באימונים הוא לראות מישהי מחברות הנבחרת מצליחה לבצע אלמנט מורכב שלמדה.

gilgulim5

הן מספרות לנו שבבית ההורים מדברים איתן על התעמלות ומתעניינים איך היה באימונים. עושה רושם שמעורבות ההורים גדולה והבנות בהחלט משתפות את ההורים באלמנטים חדשים שלמדו.

כששאלנו את הנבחרת: "לאן אתן שואפות להגיע"? הן ענו – "לאולימפיאדה". מובן מאליו שמדובר בחלום רחוק ושהן רק בתחילת דרכן אך כל חלום גדול מתחיל בצעד קטן ואת הצעד הקטן הזה הן צועדות כעת ביחד בניצוחן של טל ומעין וכל הצוות המקצועי במקום.

ובאותו הקשר, בשיחה עם טל ומעין הפנו את תשומת ליבנו אל המוטו של "גילגולים" שתלוי על הקיר המרכזי באולם:

"לחלום בגדול

להגדיר מטרה

לסחוף אחרים ברעיון

לעבוד קשה

להשקיע מאמצים

ללמוד מקשיים

לנצח את האכזבות

להוקיר הצלחות קטנות

להנות מהצלחות גדולות

להגשים…"

טל ומעין לא עוצרות במקום. המוטו הוא הצהרת כוונות ברורה מצידן. השאיפה היא להגיע לרמות התחרותיות הגבוהות ביותר ולשם כך צריך להמשיך לעבוד קשה ולהשקיע. אלו הערכים עליהן גדלו ואת הערכים הללו הן שואפות להנחיל הלאה לדור הצעיר.

הצוות המקצועי של גילגולים כולל בנוסף לטל ומעין מדריכים המגיעים מעולם ההתעמלות, האקרובטיקה והברייק דאנס וכן צוות מדריכים צעירים, בני נוער שמגיעים בזמנם החופשי לפני האימונים ועוברים הכשרה.

ומסר חשוב לסיום:

שאלנו את טל ומעין אם יש להן איזשהו מסר לאנשי הענף בארץ, משהו שהיו מעוניינות להעביר הלאה?

קיבלנו תשובה נחרצת משתיהן:

מעין: "השינוי שחל בענף בשילוב בין הליגה והמסלול האולימפי מאוד מבורך בעינינו. חייבים להעצים את הספורט הזה ולהרים אותו מחדש! כשאנחנו התחלנו להתאמן היו 300, 400 מתעמלות בכל רמה, זה צריך להיות ככה גם עכשיו. לא כולם חייבים לכוון למסלול האולימפי אבל כן יכולים להתחיל לכוון לכיוון הזה. להכניס דם צעיר, זאת המטרה. כולנו פה בשביל אותה המטרה בדיוק: להביא מתעמלים ומתעמלות לרמה הכי גבוהה שהם יכולים בעצמם ולרמה הכי גבוהה שאנחנו יכולים להביא אותם. כולם צריכים לעבוד יחד, אף אחד לא צריך לעבוד נגד השני.

טל: "כשפתחנו את המקום, כל השינויים באיגוד קרו יחד עם הפתיחה כך שזה יצא לנו בטיימינג די מושלם. אנחנו חושבות שזה מאוד חיובי והשינוי שנעשה מאפשר לנו לעבוד עם כל הילדות שאנחנו רוצות ולכוון כל אחת לאן שהיא יכולה להגיע ולא להביא ילדה עד לקצה, עד שהיא נשברת, אלא עד הקצה שלה מבחינת יכולת ופוטנציאל. אני חושבת שאנשי ההתעמלות בארץ צריכים להתאזר בסבלנות ולתת לתוכנית לרוץ כדי ליצור את המסורת מחדש. אין סיבה שזה לא יצליח".

ועכשיו אחרי שקראתם, הגיע הזמן גם לראות! הנה סרטון וידאו שצילמנו באולם של גילגולים:

צוות ג'ימאניה שמח מאוד על ההזדמנות להגיע ולראות פלא התעמלות פורח בכרמיאל. אנו מאחלים הצלחה רבה לטל ומעין ומבטיחים לשוב ולבקר במקום בשנים הבאות כדי לבחון מקרוב את ההתקדמות!

כתב וצילם: עמית פינקל, צילום והפקת וידאו: מאיה ביאליק

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: