ולריה מקסיוטה עברה את הקריטריון הישראלי והעפילה ללונדון

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

לאחר יום מותח וארוך שכלל ארבעה בתים, מתעמלות מהטופ האירופאי והעולמי, נפילות, אכזבות וגמר קבוצתי "על הדרך", אפשר לשמוח: ולריה מקסיוטה, המתעמלת שעברה את הקריטריון האולימפי כבר בינואר השנה אבל כדי להבטיח את מקומה היתה צריכה לעבור גם את הקריטריון הישראלי והנוקשה יותר, עשתה תחרות טובה והצליחה להתברג בין 12 המתעמלות הטובות בתחרות, נכנסה למקום התשיעי ובכך השיגה את הקריטריון.

אבל זה עוד לא נגמר פה – מקסיוטה הצליחה גם להעפיל לשני גמרים, בקפיצות – המכשיר החזק שלה (מהמקום הרביעי)  ובקורה (מהמקום השמיני).

הנה שתי הקפיצות שלה:

בסיום הסבב השלישי,  בו ולריה התחרתה, היא דורגה במקום השלישי בקפיצות ובמקום השביעי בקורה. בסבב הרביעי והאחרון, תרגיל טוב של אוקסנה צ'וסוביטינה מגרמניה הקפיץ אותה למקום הראשון בקפיצות וולריה סיימה את המוקדמות כאמור במקום הרביעי. גם בקורה היא ירדה מקום אחד לאחר שוסיליקי מילוסי היווניה עשתה תרגיל מצויין שהעניק לה ציון של 14.766 נקודות.

הנה התרגיל היפה של מילוסי:

 תוצאות מפורטות- קפיצות – לחצו כאן

תוצאות מפורטות – קורה – לחצו כאן

נופר כהן, מתעמלת הפועל תל-אביב, הגיעה גם היא להישג יפה וסיימה את התחרות במקום ה-31 הכללי. ישראליות נוספות שהתחרות באליפות: הדס קורן ונועם בלוריאן.

ולאחר השמחה הקטנה שלנו, הנה עוד היילייטס מהתחרות.

הרומניות סיימו את המוקדמות עם ציון כולל של 177.472 נקודות כשהן משאירות את היריבות הרוסיות הרחק מאחור עם הפרש של כמעט 5 נקודות.

למקום השלישי הגיעה נבחרת בריטניה ומי שעוד עלו לגמר הקבוצתי שיתקיים מחרתיים הן (לפי הסדר) נבחרת איטליה, צרפת, ספרד, גרמניה, בלגיה והולנד. ישראל הגיעה למקום ה-19 הקבוצתי מתוך 27 קבוצות – הישג לא רע בהתחשב בעובדה שמזמן לא היתה לנו נבחרת מלאה באליפות אירופה.

תוצאות מלאות ניתן לראות כאן

אין ספק שהכוכבת הגדולה של היום היא זאת שזכתה בתחרות הקרב-רב הלא רשמית (השנה אין גמר), המתעמלת המבטיחה לריסה יורדקה מרומניה עם ציון כולל של 60.132 נקודות דבר שהכניס אותה רשמית ל"מועדון ה-60" העולמי. מסתמן שהקטנה הזאת, שרק השנה עלתה לנבחרת של הבוגרות, הולכת להוות איום לא קטן במשחקים האולימפיים לנוכח ההישגים היפים שלה בתחרויות שנערכו השנה ובתחרות היום.

אחריה (בהפרש דיי גדול של כמעט 3 נקודות) סיימה אנסטסיה גרישינה מרוסיה, הנה תרגיל המקבילים שלה:

למקום השלישי הגיעה חנה וואלן הבריטית ואם תהיתם לאן נעלמו הכוכבות האירופאיות כמו אליה מוסטפינה, סנדרה איזבסה, ויקטוריה קומובה, ונסה פרארי וקטלינה פונור – הן פשוט לא התחרו על כל המכשירים ולכן לא הגיעו לראש טבלת הקרב-רב. כשהמשחקים האולימפיים קרובים מתמיד, מתעמלות רבות שמדינתן כבר העפילה לאולימפיאדה מעדיפות לשמור על עצמן כמה שאפשר ואם גם ככה אין גמר קרב-רב, הן העדיפו להשקיע במכשירים הבודדים.

הנה תרגיל המקבילים של חנה וואלן:

 

גמר הקפיצות שיתקיים ביום ראשון ה-13.5 יכלול את אוקסנה צ'וסוביטינה, שכאמור עלתה אליו מהמקום הראשון במוקדמות היום:

 

למקום השני בתחרות המוקדמות הגיעה סנדרה איזבסה (רומניה) ואחריה גיוליה שטיינגרובר (שווייץ).

לגמר המקבילים העפילו שתי מתעמלות רוסיות – ויקטוריה קומובה סגנית אלופת העולם הנוכחית ואנסטסיה גרישינה שסיימו במקומות 2-1 בהתאמה, רומניה שמתקשה להביא מתעמלות טובות במקבילים הצליחה להבריג את לריסה יורדקה לגמר אליו תעלה מהמקום השמיני. אלייה מוסטפינה (רוסיה) הגיעה למקום החמישי אבל לא תשתתף בגמר על המכשיר עקב המגבלה של שתי מתעמלות בלבד מכל נבחרת בגמר מכשירים.

לתוצאות מפורטות על מכשיר המקבילים – לחצו כאן

 

על הקורה שלטה לריסה יורדקה שהגיעה למקום הראשון במוקדמות כשאחריה בהפרש קטן קטלינה פונור (רומניה), הנה התרגיל שלה:

 

ויקטוריה קומובה הגיעה למקום השלישי:

לתוצאות מלאות של מכשיר הקורה – לחצו כאן

 

בקרקע היתה זאת שוב יורדקה שממשיכה להוכיח את עצמה והשיגה ציון של מעל 15 נקודות, היחידה בכל התחרות שעשתה זאת בקרקע. גם כאן קטלינה פונור הגיעה למקום השני, כשאחריה בהפרש קטן מאוד ונסה פרארי (איטליה),  אלופת העולם בשנת 2006.

הנה תרגיל הקרקע של פונור:

אליה מוסטפינה הגיעה בקרקע למקום ה-31 בלבד לאחר נפילה בפס האקרובטי הראשון:

סרטי וידאו ניתן לראות כאן

מחר תתקיים תחרות גמר הקרב-רב של הג'וניוריות. ביום שבת יתקיים הגמר הקבוצתי של הבוגרות וביום ראשון הגמר על המכשירים הבודדים – ולריה בהצלחה וכמובן – המון מזל טוב!!

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: