מהדקים חגורות: לקראת לונדון 2012 – לריסה יורדקה

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

רומניה ידועה בקושי שלה להביא ציונים טובים של המתעמלות שלה במכשיר המקבילים בשנים האחרונות ואחת הבנות שצצו להן השנה בתחרויות הסניור היא לריסה יורדקה הצעירה (ילידת 96) שמציגה הישגים לא רעים במכשיר הזה יחסית למתעמלות האחרות.

המתעמלת, שרק השנה התחילה להתחרות בדרגת הסניור, תפסה את עין הצופים כבר בהיותה ג'וניורית כאשר זכתה ב-EYOF – הפסטיבל האולימפי האירופאי לנוער (2011), בכל המדליות האפשריות: שלוש מדליות זהב- בקרב-רב, קורה וקרקע ושלוש מדליות כסף- בתחרות הקבוצתית, במקבילים ובקפיצות.

לריסה יורדקה

יורדקה התחילה להתעמל במועדון הדינמו קלאב בבוקרשט בירת רומניה בגיל ארבע וחצי בלבד ובגיל 12 היא נכנסה לנבחרת הג'וניור של רומניה. שנותיה כמתעמלת צעירה היו מוצלחות מאוד והיא זכתה מלבד מה שציינו כבר, בעוד מדליות והישגים טובים רבים גם בשנים 2009-2010.
באליפות רומניה 2010 ציוניה בקורה ובקרקע היו הגבוהים ביותר גם בגזרת הבנות הבוגרות. באליפות אירופה באותה שנה היא זכתה במקום הראשון (ג'וניור) ביחד עם אנסטסיה גרישינה בקרקע, במקום השני בקורה ובתחרות הקבוצתית ובמקום השלישי בקרב-רב.

כל העינים נישאו אליה בתחרות האמריקן קאפ השנה שהתקיימה בניו יורק והיוותה חלק מסבב גביע העולם. זאת היתה אחת התחרויות הגדולות הראשונות שלה כסניורית והיא הצליחה להתברג למקום השלישי בקרב-רב וכן הגיעה למקום השלישי גם בקפיצות, מקבילים וקרקע. היא הגיעה למקום הראשון בקורה ובסך הכל סיימה את התחרות עם סך של מעל 59 נקודות, מה שאומר במונחי התעמלות שהיא קרובה ל"מועדון ה-60" שמקנה לה הכרה כמתעמלת מהשורה הראשונה בזירה הבינלאומית. לריסה ידועה כמתעמלת שלא מראה סימני פחד חולשה פיסית.

תרגיל הקורה של לריסה בתחרות האמריקן קאפ, מחודש מרץ 2012:

קרקע:

מקבילים:

בסוף חודש אפריל התקיימה תחרות בין רומניה, גרמניה ובריטניה בה יורדקה השתתפה. היא סיימה עם ציון כולל של 59.750 נקודות וקטפה את המקום הראשון בתחרות כאשר היא משאירה מאחור את חברתה לנבחרת דיאנה צ'לרו שהגיעה למקום השלישי.

לריסה יורדקה בתרגיל הקרקע באותה תחרות:

לריסה יורדקה בתרגיל הקורה:

 

נראה שיורדקה נמצאת בגיל הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון להיכנס לנבחרת האולימפית של רומניה בלונדון בעוד פחות משלושה חודשים. יכול להיות שהיא אף תהווה איום לאחת הפייבוריטיות בתחרות הקרב-רב – ג'ורדין וויבר, אלופת העולם האמריקאית שנראית כ"בלתי מנוצחת" כיום בעולם.

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: