התעמלות זה ענף קשה, אבל שיעורי החיים שלומדים ממנו הם מדהימים

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

"אם זה היה קל, היו קוראים לזה כדורגל", אומר הפתגם המוכר. ובאמת, שעות של אימונים מפרכים, 6 ימים בשבוע, לעתים פעמיים ביום – אף אחד לא יכול באמת להבין את הקושי הפיזי והמנטלי שנדרש ממתעמלים החל מגיל צעיר אם הוא לא חווה את זה על בשרו. אבל בדיוק אותם אתגרים שמתעמלים נאלצים להתמודד איתם לאורך כל שנות הקריירה שלהם הם אלו שבאותה נשימה מלמדים אותם שיעורים לחיים, שיעורים שילוו אותם לעד, הרבה אחרי שימי האימונים והתחרויות יסתיימו. כל מה שעובר על מתעמלים תחרותיים בתוך 4 הקירות העוטפים את הקורות, המקבילים, סוס הסמוכות, הקרקע ושאר המכשירים – מעצבים את האנשים להם יהפכו להיות בעתיד. אחריות, משמעת, חוסן מנטלי, כבוד והתמדה הם רק חלק מהתכונות שמאפיינות מתעמלים.
Other people may not have had high expectations for me... but I had high expectations for myself. - Shannon Miller

  • מתעמלים גדלים להיות אנשים אחראיים ביותר- הם נדרשים להגיע בזמן לאימונים ולתחרויות ולהביא את כל מה שהם צריכים איתם. הם יודעים מה מצפים מהם והיכן הם צריכים להיות בכל רגע נתון באולם, והאחריות שהם לומדים לקחת על עצמם מלווה אותם גם לבית הספר ובעתיד לאוניברסיטה ולמקומות העבודה אליהם יגיעו.
  • עם האחריות מגיעה המשמעת – כל מתעמל יודע שברגע שהוא פוקד את האולם בכל יום יש לו פרק זמן מסויים מאוד לבצע מספר רב של משימות. לפיכך, מתעמלים לומדים להישמע להוראות שניתנות להם ולנהל נכון את הזמן שלהם. ניהול זמן משמעותו גם לדעת בדיוק איך לנהל אותו מחוץ לאימונים – להכנת שיעורי בית, מטלות שונות, בילוי עם חברים ומנוחה. יש להם מטרות ספורטיביות שהם רוצים להשיג ולכן ילמדו לעשות את כל מה שמסביב בפרק הזמן שברשותם כך שלא יפריע לאימונים.
  • אימון התעמלות הוא לא אימון קליל – מדובר בעבודה קשה ולעתים ברוטלית. מתעמל תחרותי מפתח חוסן מנטלי עם השנים, שעוזר לו  להתגבר על תחושות אכזבה ועצבות לאחר אימון שלא הלך כמצופה. באולם ההתעמלות שומעים לעתים צעקות, תיקונים חוזרים ונשנים וכן, לפעמים גם בכי – בן אדם שאינו רגיל לכך עשוי להרגיש חסר אונים ופשוט לוותר לאחר שחווה דברים כאלה, אבל לא מתעמלים – הכוח המנטלי שלהם נהיה כל כך חזק בעקבות האימונים, הם לומדים להרים את עצמם ממצבים לא נעימים, לעלות על מכשיר רגע אחד אחרי שנפלו ממנו, לחזור לאולם יום אחר יום גם אם היה להם שבוע פחות מוצלח, לחזור ולבצע אלמנט שמשום מה לא הצליחו לעשות במשך תקופה. חוסן מנטלי חשוב מאין כמוהו גם לעתיד, הם לומדים לא לתת לאף אחד להוריד אותם לתהום או להזיז אותם מהמטרה שלהם.
  • מתעמל לומד להעריך ולכבד את מאמניו, הוריו ומתעמלים נוספים איתם הוא מתחרה ומתאמן. הוא יודע מה נדרש מכולם כדי להגיע לרמות הגבוהות ביותר בענף. לדעת לכבד את מי שעומד מולך זו תכונה שהמתעמל ייקח איתו גם לחיים שמחוץ לאולם – לבית הספר, לעבודה ולבית.
  • התמדה היא תכונה חזקה והכרחית אותה מתעמלים לומדים כבר משנות האימונים הראשונות. האימונים קשים והשעות ארוכות. מתיחות שרירים, נקעים, שברים ובמקרים מצערים גם פציעות קשות יותר – הם דברים לא פשוטים איתם מתעמלים נאלצים לפעמים להתמודד כחלק מהספורט. ובכל זאת, מתעמל יהיה חזק מספיק כדי להתמודד עם הפציעה, להגיע לאימונים ולעשות מה שאפשר, להשתקם ולחזור לכושר מלא. התמדה היא הכרחית כדי להצליח.
  • תכונה חשובה לא פחות שמתעמלים לומדים במהלך הקריירה שלהם היא יחסי אנוש ובניית חברויות. להיות מתעמל משמעותו להיות חלק מקבוצה, חלק ממשהו גדול, להיות שייך. מלבד החברויות שנוצרות בין ספורטאים בנבחרת, שפעמים רבות מחזיקות לכל החיים, לומדים המתעמלים גם לעבוד בצוות, כקבוצה. הם חייבים ללמוד לעבוד ביחד כדי להצליח – והצלחה היא המטרה האולטימטיבית שעומדת נגד עיניהם. חתירה להצלחה כמתעמל, חתירה להצלחה כסטודנט, חתירה להצלחה במקום העבודה ובחיים עצמם.

Gymnastics taught me everything - life lessons, responsibility and discipline and respect. - Shawn Johnson
פוסט זה תורגם מכתבה באתר Gymnastics News Network.

 

 

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: