השתלמות עם המאמן ג׳ו פרייזר לסגל האזורי והארצי של אתנה

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

כחצי שנה לאחר שביקרנו במחנה האימונים המשותף של הסגל האזורי של אתנה, חזרנו לאולם בהדר יוסף שם התקיימה השתלמות מעניינת ומיוחדת של הסגל האזורי והארצי לשנת 2016 מטעם אתנה ובשיתוף איגוד ההתעמלות.

ג׳ו פרייזר במהלך ההשתלמות
ג׳ו פרייזר במהלך ההשתלמות

המאמן ג׳ו פרייזר הגיע לארץ להעביר את ההשתלמות, שארכה שלושה ימים בהשתתפות מתעמלות ומאמנות הסגלים עליהם נפרט בהמשך ואנשי התעמלות נוספים שהגיעו לשמוע וללמוד. פרייזר, מאמן בריטי בכיר בדרגה 5 בבריטניה, משמש כמנטור למאמנים רבים ובאמתחתו ניסיון וותק של שנים רבות באימון ובהדרכה. הוא הגיע להשתלמות כדי לחלוק את הידע המקצועי שלו, ועבד עם המשתתפים על אלמנטים בקרקע, בקפיצות ובמקבילים בשיעורים מעשיים ועיוניים.

שלי מתתיהו, רכזת תשתיות ואתנה באיגוד ההתעמלות, התפנתה כדי לספר לנו על סגלי אתנה ועל ההשתלמות.

״תכנית אתנה השנה בנויה משני סגלים: סגל אזורי וסגל ארצי. לסגל האזורי שייכות מתעמלות משנתונים 2005-2007״, מספרת שלי ומוסיפה – ״בתחילת השנה הגיעו למיונים כ-150 מתעמלות מכל האגודות בארץ, השייכות למסלול האולימפי בהתעמלות מכשירים ומתוכן נבחרו 48 המתעמלות הטובות ביותר שנכנסו לסגל. הבנות שלא נכנסו לסגל יוכלו להיבחן שוב בספטמבר ולהיכנס למחצית השנייה של השנה ובמידה ולא – הן יוכלו להיבחן לתכנית של שנה הבאה״.

לסגל הארצי מתקבלות כל המתעמלות במסלול האולימפי בשנתונים 2001-2004 (טרום ג'וניור- ג'וניור). בסגל זה יש כיום כ 25 מתעמלות.

– מה כוללים המיונים לסגלים?

״ישנם מבדקים על כל המכשירים – קפיצות, מקבילים, קרקע וקורה ובנוסף ישנם מבדקים של כוח, גמישות, כוח מתפרץ, ,תנועתיות ועוד. אנחנו בוחנים גם את היכולות הפיזיות של המתעמלת וגם את הידע שלה על כל מכשיר ומכשיר״.

בנות הסגל האזורי מתאמנות פעם בחודש באימון משותף אצל חמש מאמנות הסגלים: מירב שניידר, נעמה חי, כרמית גיאת, מיכל קוסטרינסקי ותמי קובץ׳. ״לבנות יש תכנית מקצועית, הן מחולקות לפי שנתונים ובעיקר לפי רמות, כדי לאפשר לבנות הקטנות לממש את הפוטנציאל שלהן לאו דווקא לפי גיל אלא לפי רמתן״, מוסיפה שלי. ״בנוסף, האימונים מלווים בשיעורי כוריאוגרפיה בהתאם לתכנית המקצועית״.

– מה המטרה של סגלי אתנה השנה?

״המטרה העיקרית היא חשיפה של כל מאמני האגודות לכמה שיותר אינפורמציה וידע תוך כדי אימון משותף והגברת המוטיבציה אצל הילדות/הנערות בכל שנתון ושנתון. מאחר ובאימוני "אתנה" המאמנים נחשפים לתכנית מקצועית ברמה גבוהה ולמבחר של תחנות עבודה ותרגילים, השתדלנו לקבל ילדה או שתיים מאגודות חדשות בכדי שגם המאמנים שלהן יוכלו להגיע, ללמוד, להתנסות וליישם באגודות שלהם".

– מדוע החלטתם להביא את ג׳ו ומאמנים מחו״ל לארץ?

מטרתנו העיקרית בהבאת מאמן מקצועי מחו"ל היא הקניית ידע מקצועי נוסף לכל המאמנים ושיפור המיומנויות אצל המתעמלות. כל מאמן שמגיע ורוכש ידע יוכל לאחר מכן להטמיע אותו באגודתו וככה אנו מגיעים לפריסה ארצית.

״את ג׳ו הבאנו במסגרת הסגלים, הסגל הארצי שעובד במתכונת מעט שונה מהאזורי יהנה השנה משלוש השתלמויות עם מאמנים מחו"ל כאשר בכל אחת מההשתלמויות יקבל הסגל כ-2 אימונים מרוכזים.
חשוב לי להדגיש כי חלק מבנות הסגל הארצי משולבות באימוני נבחרת ישראל אותם מעבירות זהבה זיסמן ומיה שני. המתעמלות מקבלות אימונים מקצועיים וחשובים אחת לחודש וגם שם מאמני האגודות מגיעים, לומדים ומשתפרים".

– ספרי לנו על המתעמלות שמגיעות לאימוני הסגל – מי הן ומה הן חוות באימונים?

״יש בסגלים מתעמלות מאוד מוכשרות שהרעיון הוא לאתר אותן ולהביא אותן מכל האגודות בארץ. ישנן אגודות מאוד רחוקות, בנות שלא רואים אותן באופן תדיר ואנחנו רוצים בעזרת אימוני הסגלים לחשוף אותן לבנות נוספות ברמתן, לאפשר להן להתאמן עם בנות מאגודות שונות וכך הן נחשפות לרמה גבוהה יותר ולתחרות בריאה וטובה עם מתעמלות נוספות. כשהן מגיעות לכאן הן ״אחת מתוך הרבה״ ולא כמו שהן רגילות באגודה שלהן – שם הן הטובות ביותר. המפגש הזה גורם להן להתחבר אחת לשנייה, לעבוד הרבה יותר קשה והמוטיבציה שלהן עולה. הן והמאמנים שלהן נחשפים לעוד תחנות, לעוד תרגילי כושר, לעוד תרגילי גמישות, לעוד עזרה ממאמנים אחרים, במטרה שהמאמנים ירכשו מהאימונים המשותפים ידע נוסף לרפרטואר שלהם ויעבירו אותו הלאה למתעמלות הפרטיות ולמאמנים האחרים באגודות וכך יקדמו אותם״.

– מהן מטרות ארוכות הטווח של תכנית אתנה?

DSC07624״ישנן כמה מטרות:
העלאת הרמה המקצועית בענף תוך מתן דגש על חשיפת המאמנים לידע נוסף וחשוב. אם המאמנים יהיו מקצועיים יותר- הדבר יבוא לידי ביטוי בצמיחה ושיפור רמת המתעמלות כיום בארץ.
מטרה חשובה נוספת היא להרחיב עוד יותר את בסיס הפירמידה וזאת על-ידי הגדלת מספר המתעמלות והמאמנים בארץ. לדוגמא, היו באחד מימי ההשתלמות כ-20 מאמנים שאינם מאמני אגודות תחרותיות ועצם זה שהם הגיעו ונחשפו לרמה גבוהה ולתוכן חדש ושונה, זה עורר מוטיבציה מצדם וחשק לנסות ולהגיע לרמות האלה. פנינו ואפשרנו לכל מי שרוצה לרכוש את הידע הזה במדינה לקבל אותו, היו כאן למשל מאמני אופן אייג׳ וגם מאמני אקרובטיקה. בעוד מתעמלות הסגלים שייכות למסלול האולימפי בלבד, ההשתלמויות פתוחות לכולם, אנחנו לא עוצרים אף אחד מלבוא ולרכוש ידע״.

– מה התגובות שקיבלתם עד עתה על אימוני הסגלים?

DSC07595״יש תגובות מאוד טובות, אנחנו רואים את זה בכך שמאמנים שאינם משולבים באגודות תחרותיות כיום בוחרים להגיע לאימונים של הסגלים וללמוד. מאמנות הסגלים מרוצות מהאימונים המשותפים וישנם שיתופי פעולה בין האגודות השונות בדמות סיוע בהכנת תכניות מקצועיות והזמנות לאימונים משותפים כדי לשתף ולחלוק בידע. מסיבה זו, בחרנו מאמנות סגלים שרוצות ופתוחות ללמד ולשתף בידע שלהן מאמנים אחרים וזאת מבחינתנו מטרה חשובה מאוד. בנוסף, השנה התחלנו לעשות מיוני קבלה לסגלים, דבר שיצר יוקרה וגרם לתכנית להיות משהו ששואפים להגיע אליו. מתעמלות ומאמנים רוצים להיות חלק מהתכנית, לא מדובר במשהו שכל אחד יכול להתקבל אליו, זה גורם לבנות להתאמן קשה כדי להתקבל לתכנית. אנחנו בשמחה נכניס עוד בנות לסגלים בהתאם לרמה שלהן. גם מבחינת ההורים אנחנו רואים היענות מאוד גבוהה, המאמנים הבהירו להם את החשיבות והמטרה של האימונים המשותפים וההורים מצדם נהנים לשתף פעולה.  זוהי תכנית יוקרתית והם שמחים שהילדות שלהם לוקחות בה חלק״.

כאמור, ההשתלמות הראשונה של אתנה השנה ארכה שלושה ימים והתקיימה במתכונת של שיעורים מעשיים ועיוניים. בכל יום השתלמות עבד פרייזר עם המשתתפים על נושאים שונים, ביניהם שיפור יכולות ריצה, מיומנויות בסיסיות לפני לימוד אלמנטים, שיפור ההרצה לקראת אלמנטים אקרובטיים, הכנה פיזית לאלמנטים שונים וכן טכניקה והכנה של אלמנטים על המכשירים השונים כמו יורצ׳נקו, טקאצ׳ב, דאבל סלטה, ברגים ועוד.

בוידאו הבא ניתן לראות חלק מאימון על ברגים ועזיבות במקבילים:

– לסיכום, מה ההתרשמות שלך ושל ג׳ו מההשתלמות הראשונה?

״לפני הכל, ג'ו התגלה כאדם אדיב, צנוע ועם המון רצון לתרום ולשתף מהידע המקצועי שלו תוך כדי מתן כבוד למאמנים ולמתעמלות.
ההשתלמות הייתה מוצלחת מאוד ומאמנים רבים ביקשו השתלמות המשך ותמיכה מקצועית של ג'ו לאגודות.
אני מאמינה כי עוד השתלמויות מסוג זה יעזרו לנו להגיע גבוה ככל שנשאף, ושעם המון רצון ונכונות לשיתופי פעולה בין המאמנים והאגודות נצליח לחלוק את הידע ולהתקדם קדימה ומעלה״.

שמחנו להגיע להשתלמות ולראות אולם מלא במתעמלות הסגלים של אתנה ובמאמנים מתחומים שונים נהנים ללמוד מהידע והניסיון של פרייזר, ולמי מכם שמעוניין להגיע להשתלמויות הבאות מומלץ לעקוב אחר דף הפייסבוק של איגוד ההתעמלות כדי לא לפספס. זו גם ההזדמנות להודות לשלי מתתיהו על הקדשת הזמן להכנת הכתבה במהלך ההשתלמות.


ולסיום – גלריית תמונות מההשתלמות:

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: