אליפות אירופה התעמלות מכשירים לנשים 2018 – מידע, לו״ז, משתתפים ושידורים

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

אליפות אירופה בהתעמלות מכשירים לשנת 2018 תתקיים בעיר גלזגו שבסקוטלנד, בדיוק באותו אולם שבו התקיימה אליפות העולם ב-2015. השנה, כמדי שנתיים, יתקיימו תחרויות הגברים והנשים בנפרד (בהפרש של כארבעה ימים ביניהן), כאשר במקביל לבוגרות ולבוגרים מתקיימת גם אליפות אירופה לנוער. אליפות הג׳וניור כוללת יום מוקדמות שמשמש גם כתחרות קבוצתית וקרב-רב. בסיום המוקדמות יוכרזו הנבחרות הזוכות ואלופות הקרב-רב. בנוסף יתקיים גמר נפרד על המכשירים הבודדים. אליפות הסניור כוללת מוקדמות וכן גמרים נפרדים של התחרות הקבוצתית והמכשירים הבודדים. לדרגת הסניור אין תחרות קרב-רב השנה.

בכתבה זו ריכזנו עבורכם את כל הפרטים שצריך לדעת כדי להיות הכי מעודכנים: לוח הזמנים, המשתתפות, השידורים ועוד.

אליפות אירופה לנשים ולנערות

בתחרות הבוגרות אנחנו צפויים לראות את נינה דרוויל הבלגית, מדליסטית הארד באליפות העולם האחרונה על המקבילים ואלופת אירופה על המכשיר לשנת 2017 שזכתה השנה גם בזהב בגביע העולם בדוחא. דרוויל צפוייה לשמור על התואר שלה גם השנה והיא אחת המתעמלות המובילות בעולם על המכשיר, תענוג לצפות בתרגילים שלה.
מנבחרת צרפת יגיעו להתחרות המתעמלות הותיקות מרין בוייה ומלני דה ג׳יזוז דוס סנטוס, האחרונה זכתה במדליית הארד בקרב-רב באליפות אירופה 2017 וכן במדליית הזהב על הקורה בגביע העולם בדוחא השנה.
את נבחרת בריטניה תוביל בקי דאוני בת ה-26 שהשנה תגיע ללא אחותה אלי, שמשתקמת מפציעה כמו גם אמי טינקלר וקלאודיה פרגפנה שייעדרו. בקי דאוני, מתעמלת עטורת תארים, סיימה במקום הראשון במקבילים באליפות אירופה 2016 ומייצגת את הממלכה במשחקים אולימפיים, אליפויות עולם ואליפויות אירופה כבר שנים רבות. הנבחרת הבריטית לאליפות אירופה השנה תכלול גם את אליס קינסלה, קלי סים, ג׳ורג׳יה מאי פנטון ולוסי סטנהופ.
את גרמניה יגיעו לייצג שתי מתעמלות ותיקות – פאולין שפר, זוכת מדליית הזהב על הקורה מאליפות העולם 2017 וקים בוי שתחגוג בעוד מספר חודשים את יום הולדתה ה-30.
עוד מתעמלת ותיקה שנראה באליפות השנה היא וסיליקי מילושי היווניה (34) שבאמתחתה 10 מדליות מגביעי עולם והשתתפות בשלוש אולימפיאדות.
הונגריה מגיעה עם נבחרת מלאה בהובלת מדליסטית הארד בקרב-רב מאליפות אירופה של שנה שעברה סופיה קובאץ׳.
בנבחרת הולנד יש לנו מספר כוכבות מוכרות כמו האלופה האולימפית על הקורה סאנה ווברס ואיתורה ת׳ורסדוטיר מדליסטית הכסף והארד על הקורה והקרקע (בהתאמה) מאליפות אירופה 2017. את הנבחרת ההולנדית ישלימו טישה פולמן, סלין ואן גרנר וורה ואן פול.
מרתה פיהאן קולזה, המתעמלת הבכירה של פולין, תגיע גם היא לתחרות יחד עם נבחרת הכוללת 3 מתעמלות נוספות.
את רומניה ייצגו דנישה גולגוטה, שזכתה בתחרות הידידות מול ישראל בתחילת יולי וגם לורה יקוב שסיימה שנייה באותה תחרות, אנה מריה אוקוליסן שסיימה שלישית וכרמן גיקיוק שסיימה במקום הרביעי. אליהן תצטרף גם ניקה איבנוס.
הנבחרת הרוסית תגיע כשבראשה המתעמלת הותיקה שנעדרה מזה מספר שנים מתחרויות בינלאומיות והשנה חזרה להתחרות – ויקטוריה קומובה, זוכת מדליית הכסף בקרב-רב באולימפיאדת לונדון 2012 שזכתה גם במדליית זהב (משותפת לשלוש מתעמלות נוספות) על המקבילים באליפות העולם של 2015 בדיוק באולם ה-SSE Hydro שם תתקיים אליפות אירופה השנה. מלבד קומובה תייצגנה את רוסיה אנג׳ליקה מלניקובה אלופת רוסיה לשנת 2018, אנג׳לינה סימקובה סגנית אלופת רוסיה הנוכחית, אוליאנה פרבינוסובה ומריה חרנקובה. אליה מוסטפינה המתקמבקת תיעדר עקב פציעה.
בנוסף נראה באליפות אירופה השנה שמות מוכרים נוספים כמו טייה בלק וטייסה כיסלף הסלובניות, ג׳ונה אדלרטג השבדית, טוטיה אימלז הטורקיה ואנג׳לינה רדיבילובה מאוקראינה. היעדרויות בולטות נוספות – ג׳וליה שטיינגרובר מדליסטית הארד על הקפיצות מאולימפיאדת ריו 2016 שנפצעה ותיאלץ להפסיד את אליפות אירופה וגם את אליפות העולם באוקטובר השנה, ובנוסף – לריסה יורדקה המתעמלת הבכירה של רומניה, מדליסטית הכסף והארד בקרב-רב באליפויות העולם של 2014 ו-2015 בהתאמה. יורדקה מתאוששת כעת מפציעה, ועידכנה לאחרונה שישנו סיכוי של 50% שתחזור להתחרות בעתיד.
את ישראל תייצג בבוגרות אופיר נצר שתתחרה בבית מספר 3 במוקדמות שיתקיימו ביום חמישי 2.8 ותתחיל על מכשיר הקורה.
ישראל שולחת נבחרת מלאה לתחרות הנערות שכוללת את דנה נגרו וגפן דור, מתעמלות אגודת הפועל תל-אביב, ליהיא רז מתעמלת אגודת מגוונים רמת השרון, נגה שליט מעירוני נתניה ואמיליה בביץ׳ ממכבי פתח-תקווה. הנבחרת תתחרה ביום שישי 3.8 בבית מספר 2 ותתחיל להתחרות בקפיצות. מאיה אוברמן, אלופת ישראל לנערות, לא יכולה להשתתף  עקב גילה הצעיר.

בהצלחה!

לו״ז (הבתים של ישראל מסומנים בצהוב):

להורדת הלו״ז לחצו כאן (קובץ PDF)

קישורים חשובים:

שידורים חיים:

ערוץ הספורט ישדר את הגמרים – יום שבת 4.8 בשעה 14:45 (ספורט 5) והחל מ-15:45 בספורט 5 HD.
שידורים נוספים יעודכנו בהמשך.

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: