מה להתעמלות, לצפרדעים ולסירות מפרש?

על כוחו של עידוד, מוטיבציה והצבת מטרות בדרך להצלחה בהתעמלות ובחיים בכלל
נתחיל את המפגש בצפייה בסרטון ״משל הצפרדעים״ שלאחריו נדון בעזרת שאלות מנחות בנושאים שהוצגו בו כמו עידוד, מוטיבציה, עזרה לזולת ואמונה בעצמנו. לאחר מכן נרחיב בנושא מוטיבציה פנימית וחיצונית, תוך כדי צפייה בסרטונים מעולם ההתעמלות ובהם דוגמאות לשני סוגי המוטיבציה.
לאחר מכן נצא לרגע מענף ההתעמלות ונצפה בסיפורה המרגש והבלתי יאמן של רקדנית הבלט מקיילה דפרינס שהצליחה להגשים את ייעודה לאחר שאומצה בגיל שלוש מבית היתומים אליו הגיעה בעת מלחמת האזרחים בקואלה למפור. נדון בהרחבה בנושא המוטיבציה, כמו גם בחשיבות תמיכת המשפחה ונושאים שקיימים גם כיום בעולם הספורט כמו אפליה ופרישה.
מנושא המוטיבציה נעבור לדון, בעזרת דוגמאות שהוצגו במחקר שנעשה בתחום ההתעמלות לפני מספר שנים, על נושא הצבת מטרות בספורט. נראה כיצד סירות מפרש יכולות להתקשר להתעמלות ונלמד איך ניתן בצורה פשוטה, מדוייקת ויעילה להציב לעצמנו מטרות (בכל גיל ובכל תחום) ולעקוב אחר עמידה בהן, תוך כדי שימוש במושגים כמו מטרת-ביצוע, מטרת-תוצאה, מטרות לטווח קצר ולטווח ארוך.
בשלב זה יחולק לכל משתתפת ״דף מטרות״ בו תוכל ליישם את כל מה שלמדה בהרצאה, תוך הסברים כיצד להשתמש בדף ואיך להמשיך ולעקוב אחרי המטרות שהציבה לעצמה, לשנות ולתקן אותן בהתאם.
בשיחה על הצבת המטרות נשלב סרט ובו סיפורה של המתעמלת ההודית הראשונה שהצליחה להעפיל למשחקים האולימפיים, דיפה קרמקאר.
לסיכום שני הנושאים, נדון בדרכים לשמירה על מוטיבציה גבוהה בזמן העבודה על המטרות שהצבנו לעצמנו.
לקראת סיום ההרצאה נעבור לחלק מעשי ובו נלמד על תכונות אופי ואישיות של אנשים בכלל ושל ספורטאים בפרט, ונדון בתכונות החשובות שיוצרות ספורטאים אלופים בדרכם לצמרת.
בסיום, יוקרן סרטון מעורר השראה עם משפטי חוכמה ומוטיבציה שנאמרו בסרטים ונאומים שונים על ידי אנשי ספורט.

מידע כללי:

גילאים מתאימים: 10 ומעלה
משך ההרצאה: כשעה וחצי
מספר משתתפות רצוי: עד 15

תמונות ממצגת ההרצאה:

[metaslider id=143]

פרטים נוספים:

  • כל הסרטונים שיוצגו במהלך ההרצאה כוללים כתוביות בעברית.

מחיר ההרצאה:

600 ש״ח.

נשמע מעניין?

Screen Shot 2016-06-15 at 9.28.49 PM