"איפה שמתחילים, זה לא בהכרח איפה שמסיימים"

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

את המשפט הזה אומרת ילנה איסנבייבה, אלופת העולם והאלופה האולימפית בקפיצה במוט, ששברה בבייג'ין את שיא העולם והציבה "רף חדש" – 5.05 מטרים. היא נחשבת לקופצת המוט הטובה ביותר בכל הזמנים.

מה לזה ולהתעמלות? המון!

ילנה התחילה את דרכה כמתעמלת. היא נולדה ברוסיה ב-1982 והתעמלה במשך 10 שנים. היא פרשה בגיל 15 בגלל שנחשבה לגבוהה מידי. "גבוהה מידי" בהתעמלות מכשירים זה בדרך כלל 1.60 מטר ומעלה, והיא צמחה להיות ממש "ענקית" במונחים האלה והגיעה לגובה של 1.74 מ'.

חצי שנה אחרי שהתחילה את הענף החדש והלא מוכר לה, זכתה ילנה בתואר הגדול הראשון שלה, בהיותה בת 16 בלבד, באליפות העולם לנוער (1998). משם המשיכה לקצור תארים כנערה וכבוגרת. את שיא העולם הראשון שלה היא שברה ב-2003 ובמשחקים האולימפיים ביוון ב-2004 היא שברה את השיא העולמי וזכתה בזהב. היא שוב שברה את שיא העולם באותה שנה (כן, את השיא של עצמה) וזכתה בתואר "אתלטית השנה", לאחר שמונה פעמים בהן שברה את שיאי העולם באותה עונה.

2005 לא היתה שנה שונה מהאחרות. ילנה כבר הגיעה לפעם ה-18 בה היא שוברת שיא עולמי בקריירה שלה והיא בת 23 בלבד. התואר "אתלטית השנה" ניתן לה בפעם השניה. גם השנים הבאות לא איכזבו והיא זכתה בתארים רבים. ב-2007 היא ניצחה בכל 18 התחרויות בהן השתתפה ונחשבה ל"בלתי מנוצחת".

במשחקי בייג'ין ב-2008, כפי שנאמר, שוב שברה שיא עולם, השיא ה-24 שלה. בנובמבר באותה שנה זכתה בפעם השלישית בתואר "אתלטית השנה".

לצפייה בכל השיאים הגדולים שלה ולביוגרפיה מורחבת – לחצו כאן

בפרסומת יפהפיה של אדידס בה השתתפה, מדברת איסנבייבה על המעבר מהתעמלות לקפיצה במוט. הפרסומת היא חלק מסדרת פרסומות ידועה של אדידס שדוגלת במשפט "בלתי אפשרי זה שום דבר". נסטיה ליוקין השתתפה גם היא בעבר באחת הפרסומות של אדידס מאותו ליין.

הנה הפרסומת המרגשת, עם תרגום לעברית בתחתית הפוסט:

"אני ילנה איסנבייבה וזה הסיפור שלי. מאז שהייתי ילדה חלמתי להיות האלופה האולימפית בהתעמלות. אבל זה היה לי קשה כי הייתי כל כך גבוהה והפסקתי עם ההתעמלות. המאמן שלי שאל אותי, "רוצה לנסות קפיצה במוט?" שאלתי אותו מה זה…כשהתחלתי לקפוץ במוט אמרו לי "בעתיד, תקפצי 5 מטרים". בהתחלה אמרתי להם "אתם משוגעים?!" השתפרתי כל שנה, עכשיו יש לי 19 שיאים בקפיצה במוט. איפה שמתחילים, זה לא בהכרח איפה שמסיימים".

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: