כשהיינו ילדים….סבטלנה קורקינה

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

גם סבטלנה קורקינה, ה"דיווה" של ההתעמלות כפי שהכתירו אותה ברוסיה, היתה פעם ילדה. הנה קטע שלה מגיל 14 בתחרות בצרפת, לפני שבכלל העזה לחלום על שבע מדליות אולימפיות…
כאן היא מופיעה בתרגיל המקבילים שלה בגמר על המכשיר:

 

סבטלנה נולדה בשנת 1979 ברוסיה ונחשבת לאחת המתעמלות המעוטרות ביותר, עם 20 (!!!) מדליות מאליפויות עולם והשתתפות ב-3 אולימפיאדות, דבר שבשנים האחרונות לא קורה בעולם התעמלות הנשים. שלוש אולימפיאדות זה גם שלוש פעמים בהם חוקת ההתעמלות משתנה ולפעמים מדובר בשינויים שיכולים לקחת הרבה זמן למתעמלות להפנים ולהתרגל אליהם (מזל שיש 4 שנים להתאמן….).

בגיל ה"מופלג" 24, זכתה קורקינה במדליית זהב בגמר הקרב-רב באליפות עולם והיא כיום המתעמלת הכמעט הכי מבוגרת שקצרה את התואר הזה (המקום הראשון שמור בינתיים ללריסה לטינינה שזכתה בו בגיל 27).

קורקינה מהווה מושא הערצה להרבה מתעמלות וזכורה בעיקר בגלל רגליה הארוכות, התנועות האלגנטיות שלה והתרגילים החדשניים שביצעה. בחוקת ההתעמלות רשומים על שמה שמונה תרגילים.

באולימפיאדה האחרונה בה השתתפה, באתונה 2004, הפסידה בתחרות הקרב-רב לאמריקנית קרלי פטרסון וטענה לאחר מכן שהזכייה של פטרסון היתה "קבועה מראש".

ב-2008 הוציאה קורקינה ספר אוטוביוגרפיה בשם "סלטות על עקבים". באותה שנה, במשחקים בבייג'ין, שימשה כפרשנית בתחרויות ההתעמלות של הטלוויזיה הרוסית.

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: