תוצאות גמר קרב-רב ומכשירים בודדים – אליפות העולם בהתעמלות מכשירים

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

רגע לפני יום התחרות האחרון ונעילת אליפות עולם נוספת, הנה סיכום קצר למי שלא היה פה ביומיים האחרונים או פספס את התוצאות:

גמר קרב-רב – גברים

קוהי אוצ'ימורה היפני, אלוף אולימפיאדת לונדון 2012, הוכיח שהוא עדיין בלתי מנוצח. הוא סיים את תחרות הקרב-רב במקום הראשון כשהתוצאות שלו גבוהות יותר מכל המתחרים האחרים לא רק ביחד, אלא גם לחוד: בקרקע, בטבעות ובקפיצות הוא רשם את התוצאות הגבוהות ביותר, כשבשאר המכשירים סיים שני או שלישי. הבן אדם פנומן, אין מה להגיד.

giulia-front2

היפנים לא עוצרים באוצ'ימורה, את המקום השני תפס ריוהי קאטו, גם הוא מיפן, בהפרש של יותר מנקודה פחות מאוצ'ימורה. למקום השלישי הגיעה פביאן המבושן בן ה-26 מגרמניה ובכך שיחזר את המעמד מאליפות העולם בשטוטגרד 2007. מקס וויטלוק, התקווה הבריטית, לא הצליח להעפיל למעמד המדליות והגיע למקום הרביעי, בהפרש קטן מהמבושן. גם האמריקאי סם מיקולאק, חבר נבחרת ארה"ב באולימפיאדת לונדון, לא הגיע לשלושת המקומות הראשונים ונאלץ להסתפק במקום השישי בלבד.

את תחרות גמר הקרב-רב המלאה אפשר לראות באינטרנט, התחילו מכאן והמשיכו עם שאר החלקים (שידור סיני):

לתוצאות המלאות – לחצו כאן.

 

גמר קרב-רב – נשים

סימון ביילס האמריקאית החדשה (שנה ראשונה בסניור), היתה הימור דיי בטוח בתחרות זו, ולאחר שסיימה ראשונה במוקדמות היה נדמה כי הזהב נעול בידיה – מה שבאמת קרה. מיד אחריה, גם באופן לא מפתיע במיוחד לפי ההערכות והתחרויות האחרונות, זכתה קיילה רוס המתעמלת האולימפית. שתי האמריקאיות הראו תחרות יציבה מאוד ובטוחה, הן נראו בטוחות בעצמן, מחוייכות, ומה שבלט במיוחד היה הרוגע שרוס הפגינה לאורך כל התחרות והפגנת החברות בין שתי ה"יריבות". נראה כי בארה"ב עובדים קשה לא רק על האלמנטים, אלא גם על הגיבוש והאחווה בין חברות הנבחרת שנאלצות בהרבה תחרויות לפרגן לחברותיהן שמתחרות בדיוק על אותה מדליה כמוהן.

מיד אחרי התרגיל האחרון, כשרוס הבינה שהזהב כבר לא שלה, היא חיבקה את יריבתה וחברתה לנבחרת ביילס, ולאחר הצגת הציונים נראה שהיתה שמחה בשבילה למרות ההפסד האישי שלה.

את המקום השלישי תפסה מוסטפינה, הדיווה הרוסייה ואלופת העולם בקרב-רב לשנת 2010. מוסטפינה בת ה-19 למודת ניסיון ונושמת תחרויות בינלאומיות כבר שנים רבות, ועדיין לא היה ברור מה מצבה מבחינת האימונים והאלמנטים. ואכן, נראה שהניסיון האולימפי שלה והצלחות העבר לא עזרו הפעם, היא אמנם עלתה על הפודיום וקיבלה מדליית ארד – אבל כמו שאנחנו מכירים את הרוסים (וגם את מוסטפינה), בשבילה זה לא הצבע האידיאלי.

מיד אחרי מוסטפינה נמצאת במקום הרביעי לאריסה יורדאקה הרומניה. יורדאקה פישלה בדיוק במכשיר בו קיבלה את הציון הגבוה ביותר במוקדמות – הקורה. נפילה בתרגיל פשוט יחסית חיסל כל סיכוי למדליה.

יאו ג'ינאן הסינית, גם היא מגיעה עם רקע וניסיון רב בתחרויות גדולות כמו אולימפיאדת לונדון 2012, לא הצליחה לעבור את האירופאיות והאמריקאיות ונאלצה להסתפק במקום החמישי בלבד.

במקום השישי התמקמה ונסה פרארי, אלופת העולם לשנת 2006 שממשיכה להפתיע בכל שנה ולהגיע למיקומים גבוהים למרות היותה "מבוגרת" בעולם הטינאייג'ריות של התעמלות המכשירים. בין בנות ה-16-18, פרארי מצליחה להגיע למקום השישי כשהיא כמעט בת 23.

לפניכם התחרות המלאה כפי שהועלתה ליוטיוב, הנה הפרק הראשון, המשיכו עם הפרקים לאחר מכן (שידור סיני):

לצפייה בתוצאות המלאות – לחצו כאן.

 

גמרים בודדים

גברים:

שיראי קנזו, "מלך הברגים" לקח את מדליית הזהב על מכשיר הקרקע בהפרש של 0.4 נקודות מהמקום השני. מיד אחריו ג'ייקוב דלתון האמריקאי האולימפי ובמקום השלישי האלוף הטרי קוהי אוצ'ימורה, שלא הצליח לגבור על חברו לקבוצה ועל האמריקאי והפעם הסתפק רק בארד. הנה הגמר:

לתוצאות המלאות – לחצו כאן.

 

בסוס הסמוכות היה זה קוהי קמייקה היפני שזכה בזהב, עם ציון של 15.833, כשאחריו בהפרש של 0.2 נק' בלבד נרשם תיקו ועל הפודיום עמדו ביחד מקס וויטלוק הבריטי ודניאל קורל הברזילאי. הנה התחרות:

לתוצאות המלאות – לחצו כאן

 

בטבעות סוף סוף נשברה השליטה היפנית ועל הפודיום לא ראינו אף אחד מארץ השמש העולה. במקום הראשון זכה ארתור נברטה הברזילאי, אחריו אלכסנדר בלנדין הרוסי ובמקום השלישי – ברנדון וין האמריקאי.

לתוצאות המלאות – לחצו כאן.

 

נשים:

הנשים התחילו את הגמרים הבודדים עם המכשיר הראשון בסבב – הקפיצות, ושם הצליחה מקיילה מרוני לשמור על התואר שלה מאליפות העולם שלפני אולימפיאדת לונדון – ולקחה את כל הקופה עם האמנאר המושלם שלה. היא סיימה עם ממוצע של 15.724 לאחר שבקפיצה הראשונה כמעט הצליחה לעבור את רף ה-16 נקודות וקיבלה 15.966.

אחריה, גם היא כמעט גירדה בקפיצה הראשונה את ה-16 נקודות, סימון ביילס אלופת הקרב-רב החדשה. הציון הממוצע שלה הוא 15.595, ממש קרוב למרוני – מה שאמור לאותת למרוני שהשליטה הבלתי מעורערת שלה במכשיר זה בארה"ב עומדת בסכנה.

במקום השלישי זכתה יונג הונג און הצפון קוריאנית. צ'וסוביטינה הגיעה למקום החמישי כשלפניה שטיינגרובר השווייצרית.

הנה הקפיצות של מרוני, שיצאה מהקווים בנחיתה וקיבלה עונש של 0.1 נק':

לתוצאות המלאות – לחצו כאן.

 

במקבילים היתה לנו הפתעה סינית כשהואנג הוידן זכתה בזהב עם ציון של 15.4, ציון נמוך יחסית לגמר באליפות בסדר גודל כזה, אבל יש לזכור כי מדובר באליפות עולם לאחר שנה אולימפית והצפי הוא לציונים מעט נמוכים יותר.

אחריה במקום השני זכתה קיילה רוס האמריקאית ואחריה מוסטפינה שמתמחה במכשיר זה. ביילס האמריקאית לא הצליחה לעבור את ה-15 נקודות ולא עלתה לפודיום בגמר זה.

סרטונים מגמר הנשים עוד אין לנו.

לצפייה בתוצאות המלאות – לחצו כאן.

 

מחר ממשיכים עם התחרויות ונועלים את האליפות הנוכחית. הגברים יתחרו בקפיצות, במקבילים ובמתח והנשים בקורה ובקרקע. שידורים ניתן לראות בערוץ ספורט 5 לייב בשעות 15:30 (גמר מכשירים בודדים) וב- 18:35 (טקס נעילה).

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: