קבוצות ליגה של התעמלות מכשירים – יש דבר כזה

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

לא כולם יודעים, אבל יש בארץ גם קבוצות ליגה של התעמלות מכשירים. מה זה אומר?

בדיוק כמו בענפים אחרים (כדורגל, כדורסל,…) בהם יש הרבה שחקנים ולכן גם צורך לחלק את הקבוצות לרמות, גם בענף ההתעמלות יש שתי רמות תחרותיות – האחת היא הרמה הגבוהה, בה הבנות מתחרות עפ"י דרגות – החל מדרגה ה' ועד לדרגה א' ואחריה הג'וניור והסניור – שמגיעות לרוב לנבחרת ישראל. הרמה השניה, הנמוכה יותר, שנותנת הזדמנות גם לבנות שלא התחילו להתאמן בגיל 5-6 באופן קבוע כל יום – זו דרגת הליגה (שנקראת גם "המסלול העממי").

בליגה הדרגה הנמוכה ביותר היא 1 והגבוהה – 5. הבנות משתתפות בתחרות אחת גדולה – אליפות הארץ, שתתקיים השנה ב- 12-13.6.09 במכון וינגייט (אפשר לבוא לראות בחינם בלי להזמין מקומות מראש) ובנוסף מספר פעמים בשנה הקבוצות מקיימות תחרויות פנימיות ביניהן.

קבוצות הליגה מתאימות לקהל רחב יותר של מתעמלות, מאחר ואינה כוללת אימונים על בסיס יומיומי אלא בדרך כלל כשלושה ימים בשבוע. הרמה כמובן נמוכה יותר מהמתעמלות בדרגות העילית, אמנם עצם קיום קבוצות ליגה נותן מענה לבנות שאוהבות את הענף ורוצות להתאמן באופן קבוע ולהשתתף בתחרויות בארץ.

אחת מהקבוצות  מתאמנת ברמת השרון ומתאמנות בה בנות מכל הדרגות. אתר האינטרנט של הקבוצה מתעדכן באופן שוטף ואפשר למצוא בו המון סרטוני וידאו מתחרויות ואימונים, מידע על המתעמלות ותמונות מתחרויות רבות. נראה כי הבנות שם מגובשות מאוד ונהנות מהאימונים. מי שעומדת מאחורי הקמתה של קבוצת א.ס. רמת השרון היא מורן קלפנר, שהקימה אותה בגיל 22 ונראה כי הצליחה לבנות קבוצה מוכשרת מאוד.

לקבוצות ליגה נוספות שקיימות בארץ – לחץ כאן

בסרטון הבא, שהכינה קשת, אחת המתעמלות הבוגרות בקבוצה של רמת השרון, אפשר לראות קצת על פועלה של הקבוצה:

לפרטים נוספים על הקבוצה – כדאי להיכנס לאתר שלהם: www.2all.co.il/Web/Sites/gymhasharon

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

0 מחשבות על “קבוצות ליגה של התעמלות מכשירים – יש דבר כזה”

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: