סקירת אתר איגוד ההתעמלות הישראלי

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

בשעה טובה (ובאיחור רב מאוד), עלה לאוויר האתר הרשמי של איגוד ההתעמלות הישראלי. האתר נמצא בכתובת http://www.gym.org.il ומרכז בתוכו מידע לגבי ענפי ההתעמלות השונים הקיימים בישראל.

אתר איגוד ההתעמלות בישראל

מאחר ואתר אינטרנט רשמי לענף ספורט בישראל זהו דבר נדרש וחשוב מאין כמותו, גם לאנשי הענף בארץ ובמיוחד לאלה בחו"ל, החלטנו לבדוק עד כמה האתר החדש נגיש ועונה לדרישות של אלה שאמורים לקבל אינפורמציה חשובה ממנו.

בינלאומיות

אז כפי שנאמר לפני כשלוש שורות, אחד הייעודים העיקריים של אתר רשמי לאומי של ענף ספורט הוא לתת מידע למי שמתעניין בענף ואינו יושב בישראל. למה הדבר חשוב כל כך?

ובכן, הישראלים העוסקים בענף ונושמים אותו מדי יום, יודעים מה שהם צריכים לדעת. הם יודעים אילו אגודות קיימות בארץ ואיך לפנות אליהם, הם מכירים את סוגי התחרויות השונות, הם מכירים את החוקה במידה ומתעסקים בתחרויות וקוראים בעיתונות (לצערינו פעם או פעמיים בשנה) על המתעמלים שלנו ועל מעלליהם.

אבל מה קורה למשל, למאמנת קבוצה בריטית חובבת ישראל, שמעוניינת לבוא לארץ לחופשה ולראות קצת התעמלות ישראלית? במידה ואינה מכירה אף אחד מהענף בארץ, היא דיי אבודה. הדבר הראשון שהיא תעשה זה לחפש בגוגל על איגוד ההתעמלות הישראלי. כך גם בעלי קבוצות בחו"ל שרוצים לעשות אירוע מיוחד בחו"ל ולהזמין קבוצות ישראליות להופעות.

במקרים האלה, אתר האיגוד לא נותן שום מענה, מאחר ואין כפתור "English", כלומר אין תרגום לאנגלית בשום מקום באתר!

אגודות בארץ

בצד שמאל של המסך ישנה מפת ארץ ישראל המחולקת לאזורים. בכל אזור ניתן ללחוץ ולקבל את רשימת האגודות השייכות לאותו איזור, הענף אליהם הן משתייכות ובחלק מהמקרים, אם לוחצים על שם האגודה, מקבלים גם מידע עליה. אבל, וזה אבל גדול, המידע כרגע הוא מועט מאוד, ועל רוב האגודות אין שום מידע. מאחר והאתר דיי חדש, ניתן לעניין זמן, אולי בעתיד יתווסף מידע נוסף על האגודות.

מתעמלים/מתעמלות

מתחת לתמונות המתחלפות בעמוד הראשי, ישנו מנוע חיפוש למתעמלים ולמתעמלות. מניסיון לחפש שמות שונים, אכן החיפוש העלה את השמות והאגודה אליהם משתייכים המתעמלים. מה שכן היה נחמד להוסיף, ואולי אף יעשו זאת בעתיד, זה מידע על מתעמלי עבר.

טיפ – במידה ואינכם מוצאים את המתעמל עליו תרצו לדעת פרטים, אפשר ללחוץ על המילה "חפש" בלי לכתוב דבר בשדות, ולקבל רשימה גדולה של כל המתעמלים המעודכנים באתר.

ענפי ההתעמלות

על פי האתר הישראלי, ישנם רק חמישה ענפי התעמלות. מוזר, אומרים שיש שבעה. לאן נעלמו ענף הטרמפולינה והג'נרל ג'ימנסטיק? בהתחשב בעובדה שלשני הענפים האלה יש מספר רב מאוד של מתעמלים ומתעמלות בארץ, מן הראוי היה שהם יתווספו לרשימת הענפים. ענף הטרמפולינה שולח מתעמלים לתחרויות בינלאומיות רבות במהלך השנה וענף הג'נרל מקיים גימנסטרדות בארץ ומשתתף בתחרויות בעולם.

כשלוחצים על הענפים שכן מוזכרים באתר האיגוד, מקבלים מידע (לפעמים מועט, לפעמים רב ולפעמים רק תמונה) עליו.

תוצאות תחרויות

כרגע אין. אולי זה בגלל שהשנה עדיין לא התקיימו תחרויות ואולי בגלל שהאתר חדש ועוד לא הכניסו לתוך קטגוריה זו נתונים.

חדשות

כרגע נמצאות מספר חדשות באתר, הכוללות מידע ואף קישורים לכתבות. נראה בהמשך אם החדשות ימשיכו להתעדכן באופן שוטף.

אירועים

ישנו בצד ימין של המסך, בעמוד הראשי, לוח אירועים. נראה שהוא אכן מעודכן, עם אירועים עד לסוף 2010. מה חסר? מידע על מספר תחרויות, למשל תחרויות התעמלות המכשירים של הנשים…בישראל!

דבר היו"ר

יו"ר האיגוד בחר לכתוב ארבע שורות על הענף. מספיק? לשיפוטכם.

מה חסר? מלבד עוד קצת מידע…. לא מצאנו את השם של היו"ר בעמוד זה…!

מבנה האיגוד

פה המצב מצויין. ישנו תרשים של מבנה האיגוד, עם השמות והתפקידים של החברים בו.

מה עוד יש?

  • טופס ליצירת קשר (לא ניסינו, אם ניסיתם וחזרו אליכם – אנא עדכנו את ג'ימאניה).
  • קישורים (ארבעה במספר – הועד האולימפי בישראל, איגוד ההתעמלות הבי"ל ועוד מידע בויקיפדיה על מרכז הפועל ומרכז מכבי)
  • ניוזלטר – ניתן להצטרף לרשימת דיוור
  • חוקים לענפים השונים – בינתיים יש שלושה קבצים בלבד

מה חסר?

מלבד מה שכבר נכתב, ישנם כפתורים שכרגע לא עובדים, של גלריית תמונות ווידאו. אנחנו מצפים בכליון עיניים!

לסיכום

העובדה שקיים אתר רשמי לאיגוד ההתעמלות בישראל כבר משמחת. ישנם דברים רבים שחסרים עדיין, בעיקר מידע באנגלית ושני הענפים הנוספים.

נקווה שבהמשך האתר ירחיב את המידע שבו ובעיקר ימשיך להיות מעודכן. כזכור, האתר הקודם שניסו לבנות לאיגוד, היה שייך לאתר הספורט ONE וכלל המון כפתורים, שרובם לא עבדו. אלה שעבדו, היו מעודכנים לשנת 2004… נקווה שהפעם האתר יעודכן באופן שוטף.

בשורה תחתונה, אנחנו נותנים לאתר הזה צ'אנס. אחרי הכל מדובר על אתר חדש יחסית, שעלה לאוויר לפני מספר חודשים בלבד, ונראה שהשקיעו רבות בעיצוב שלו.

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

1 מחשבה על “סקירת אתר איגוד ההתעמלות הישראלי”

  1. האיגוד הישראלי לא מפותח כ"כ, בכלל כל התחום של התעמלות בישראל לא הכי מפותח וחבל.
    גם התקשורת עצמה לדוגמא, בוחרת להתמקד בענפי ספורט בסגנון כדורגל שההישגים של ישראל בהם נמוכים, זאת ביחס להישגים שלנו בענפים אחרים כמו טניס.
    זה משליך על התמיכה הכלכלית והחברתית שיש למתעמלים.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: