להתקבל לקרקס השמש – סרט דוקומנטרי

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

בשביל רוב האנשים בעולם, המושג "ללכת לעבודה" כולל השכמה מוקדמת בבוקר, נסיעה למשרד וחזרה הביתה בשעות אחר הצהריים המאוחרות. לצאת עם המשפחה לפיקניק, לחופשה בחו"ל או להופעה של סירק דה סוליי הן פריבילגיות שנותנות קצת "בריחה מהמציאות" היומיומית והשגרה המשעממת. אבל יש מי שעומד בצד השני, כלומר, אנשים שבשבילם אותן פעילויות שבשביל רובנו נחשבות לימי כייף ולהנאה, אצלם מדובר בעבודה קשה ומציאות יומיומית. לא שהם מתלוננים, להיפך, אבל חשוב לזכור שאלו שעומדים מול הקהל הרב בהופעות של קרקס השמש, השקיעו את רוב זמנם ובילו חלק נרחב מחייהם באולם ההתעמלות כדי להגיע לרגע הזה בו הם מתקבלים לקרקס הטוב והפופולארי בעולם, ואז מתחילה העבודה הקשה.

ה"סקאוטרים", ציידי הכשרונות של הקרקס, מחפשים אקרובטים בנרות, ומגיעים בין היתר לתחרויות התעמלות גדולות כמו אליפות ארה"ב בהתעמלות מכשירים. הם יעשו הכל כדי למצוא את האנשים שימשיכו לגרום לקרקס השמש להיות מה שהוא ולשמור על רמה שאף אחד אחר עוד לא הצליח להגיע לקרסוליים שלה.

חוץ מאותם ציידי כשרונות, יש בכל שנה תור ארוך ומייגע של אנשים שחושבים שיש להם את מה שצריך כדי להתקבל ללהקה, ובאים לאודישנים שנה אחר שנה כדי לנסות לקבל חוזה עבודה מהחברה הקנדית הגדולה.

בסרט שלפניכם מוצגים קטעים מאודישנים, סיפורי מתעמלים והסברים על אופן הקבלה לקרקס השמש. אם עוד לא הבנתם את גודל הלהקה ואת המורכבות של כל הופעה, צפייה בסרט הזה בהחלט תעזור לכם לראות מה קורה שם וכמה גדול הסיפור. מדובר על חברה המונה אלפי עובדים מכל קצוות תבל ודוברי שפות רבות, שביחד מצליחים ליצור עולם מיוחד ומעניין המחבר בין שלושה דברים עיקריים- אומנות, ספורט ומוסיקה.

חשוב להזכיר בנקודה זו שיש לישראל ייצוג יפה בסירק דה סוליי. יובל איילון, עליו נכתב באריכות באתר הקרקס הישראלי (רוצו לקרוא!) עובד בהפקת "לה רב" והמתעמל עומר קפלן שמופיע באחד המופעים הפופולאריים בוגאס – "O":


אז אם אי פעם רציתם לדעת איך מתקבלים, אם יש לכם סיכוי ואיך עובדים בקרקס הגדול בעולם, הנה סרט דוקומנטרי מרתק:

 

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: