התעמלות בבריטניה – סרט דוקומנטרי

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

"מתעמלת", זהו שמו של סרט דוקומנטרי חדש (2011) שיצא בבריטניה ועוקב אחר תהליך בחירת מתעמלות שייצגו את הנבחרת באולימפיאדת בייג'ין 2008.

הסרט כולל קטעים מעניינים שמתקיימים בתוך אולם ההתעמלות ומחוצה לו, שיחות עם המתעמלות, הוריהן, עם המאמנים ועם אנשי מפתח נוספים שקשורים להתעמלות בבריטניה. בין המתעמלות המשתתפות בסרט אפשר למצוא את רבקה דאוני, רבקה ווינג, בת' טווידל, לורה ג'ונס ועוד.

בסרט רואים את יחס ההורים לספורט של בנותיהם, חלקם מקשים ודוחפים יותר וחלקם רוצים בטובת ביתם יותר מהתואר האולימפי. מעניין לראות את המתעמלות מדברות ולא רק מתאמנות, ללמוד על החיים שלהן כפי שהם נראים מגיל מאוד קטן, להסתכל עליהן מנקודת מבט של נערה ולא מתעמלת ובמיוחד להבין עד כמה זה לא "רגיל" לנערות בנות 16 להיות מתעמלות עם לחץ כל כך גדול מטעם המדינה על הכתפיים מצד אחד, ולחזור להיות שוב ילדות מתבגרות בחדר הפרטי שלהן בבית.

הסרט אמנם צולם לפני כשלוש שנים, לקראת האולימפיאדה הקודמת, אבל הוא עדיין מאוד רלוונטי, במיוחד כשהמשחקים הבאים בפתח והבחירה של המתעמלות שייצגו את המדינה קרובה מאוד. חלק מהמתעמלות שמוצגות בסרט הזה הולכות לעבור שוב את הלחץ הנוראי שיקבע בסופו של דבר אם הן יגיעו ללונדון או לא.

דבר נוסף שמעניין לראות, זה עד כמה חשובות התחרויות של הבנות לשלבי הבחירה, לא רק מבחינת הציון וההישג אלא גם ברמת הטכניקה – המאמן יושב בבית וצופה בסרטונים של תחרויות עבר עד לרמות דקדוק של עצירה מוחלטת של תנועת המתעמלת באוויר וניתוח מצב הגוף שלה בתנועה.

מלבד ההיבט הדוקומנטרי, בסרט נראים גם קטעי התעמלות ארטיסטיים שונים מצילום קרוב מאוד ובאיכות טובה.

צפייה מהנה – אל תשכחו לכתוב בתגובות את דעתכם.

חלק 1:

 

חלק 2:

חלק 3:

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: