המתעמלת ששינתה את פני ההתעמלות

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

אולגה קורבוט.

לדור הצעיר של המתעמלות, יכול להיות שהשם הזה לא יגיד כלום. אז במיוחד בשביל הצעירים שכאן, וגם קצת נוסטלגיה למבוגרים יותר, הנה הסרט הדוקומנטרי על המתעמלת שעברה הרבה תלאות בדרך לתהילה האולימפית.
אולגה נולדה בשנת 1955 בברית המועצות. היא קפצה על ההזדמנות הראשונה שהיתה לה, בגיל שמונה, להצטרף למועדון התעמלות חדש שנפתח. המאמן שלה, רנלד קניש, היה לדבריה "גאון התעמלות אבל איש רע". בסרט יש ראיונות עם שניהם בהם הם מטיחים האשמות אחד על השניה. בין היתר, קניש מכחיש את האונס שביצע בקורבוט, מגלה שבהתחלה בכלל לא אהב אותה בתור מתעמלת וסיפר על בעיות גישה ועצלנות רבה מצידה. מצד שני, אולגה מדברת על אופן ההתנהגות של המאמן כלפיה, על הרעב, דחיית ההתבגרות, האימונים הקשים, התרגילים המסוכנים שנדרשה לבצע ועל המשך האימונים למרות פציעות קשות.
אולגה היתה הראשונה שהציגה לעולם תרגילים אקרובטיים מסובכים על הקורה, דבר שעורר את זעמם של אוהדי ההתעמלות בהתחלה… בהמשך הם היו חייבים להתרגל אליהם. המשחקים האולימפיים הראשונים בהם השתתפה, במינכן 1972, היו בלתי נשכחים לא רק בגלל ההופעות של נבחרות ההתעמלות, אלא בגלל שבע מדליות הזהב המדהימות של מרק ספיץ, גירוש הבריטים מהמשחקים וכמובן רצח הספורטאים הישראלים שלנו.

מבחינת ענף ההתעמלות, אולגה הגיעה כאנדרדוג. המתעמלת הפופולארית ביותר היתה המתחרה הגדולה של קורבוט, לודמילה טורישצ'בה, גם היא מברית המועצות. רגע זכור במיוחד של טורישצ'בה היה תרגיל המקבילים שבסיומו התמוטטו המקבילים המדורגים והיא אפילו לא הסתכלה אחורה לראות מה קרה. מבחינתה היא עשתה את שלה וחתמה את התרגיל בנחיתה טובה. 

הצופים הרבים של ענף ההתעמלות לא ידעו איך "לאכול" את אולגה החדשה והתרגילים המתקדמים שלה. בגמר הקרב רב, כשעלתה למכשיר הטוב ביותר שלה, המקבילים, היא עשתה לא פחות משלוש טעויות קריטיות שעלו לה בזהב. היא הסתפקה במדליית הכסף וכולם חיכו לראות את הופעת המקבילים שלה בגמר המכשירים. הפעם היא לא איכזבה וביצעה תרגיל מושלם, לפי קיראות העידוד מהקהל בסיום התרגיל. השופטים לא חשבו ככה, ולפי דעתה של קורבוט הם עדיין זכרו לה את הנפילות הקודמות ולכן לא נתנו לה לקבל את הזהב. שוב, היא נאלצה להסתפק במקום השני.

בגמר הקורה אולגה זכתה בזהב וזכתה לתגובות נלהבות מאוד על התרגיל המיוחד והאקרובטי במיוחד שלה. על מכשיר הקורה היא אומרת "בשבילי זה קרקע. לא אמורים לחשוב שזו קורה, אחרת נופלים כל הזמן".

כשהגיעה לתרגיל האחרון שלה בגמר המכשירים, הקרקע, היא היתה המתעמלת האחרונה בתור. תרגיל כמעט מושלם זיכה אותה בציון 9.9 וכמובן במדליית זהב נוספת. התרגיל הזה זכור לרבים ונחשב לאחד המוכרים ביותר בהיסטוריה של ההתעמלות במשחקים האולימפיים.

הסרט כולל ארבעה חלקים והוא מתורגם לאנגלית.

חלק 1:

חלק 2:

חלק 3:

חלק 4:

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: