האיש שהחליט לקחת אחריות על הפציעות שלו

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

סטיב מסלר מעולם לא היה מתעמל, אבל הסיפור שלו בהחלט מתקשר לענף ההתעמלות ועשוי לתת לכל מי שכעת עוסק/ת בו באופן תחרותי קצת השראה ומוטיבציה לקראת השנה החדשה ועונת התחרויות שבפתח.

מסלר, אלוף אולימפי ואלוף עולם במזחלות (ספורט חורף), היה בעברו אתלט שסבל מפציעות רבות שדרשו שיקום ארוך. ״כמה שאהבתי את מסלול הריצה, הפציעות לאט לאט הרגו את הדרייב והחלומות שלי״, הוא מספר בהרצאת טד (TED). מסלר מספר כיצד הגיע לתהילה אולימפית לאחר שהחליט שני דברים שהובילו לכך: ההחלטה הראשונה היתה לעבור מענף האתלטיקה לענף המזחלות, ספורט אותו לא הכיר בכלל אך מאמנו אמר שיש לו סיכוי להצליח בו הודות לעברו כאתלט. ההחלטה השניה מתקשרת מאוד לענף התעמלות המכשירים, ענף בו ספורטאים נאלצים להתמודד לעתים עם פציעות חוזרות ונשנות, שחלקן דורשות שיקום ארוך שמוביל להפסד ימי אימונים רבים וחשובים (במקרה הטוב) או עונת תחרויות שלמה (במקרה הפחות טוב).

מסלר החליט שהוא לוקח אחריות על הפציעות שלו. לאחר חמש שנים בענף האתלטיקה, הוא היה מודאג מכך ששוב ייאלץ להתמודד עם פציעות בענף החדש אליו עבר וחשב לעצמו ״איך אני יכול להתאמן בלי להיפצע שוב ושוב כמו קודם?״

הוא נעמד מול המראה כדי להתעמת עם עצמו ולהבין שהוא עדיין רוצה להתחרות ועדיין רוצה להצליח, ולצד זאת – להבין דבר חשוב מאוד: הוא לא יכול להאשים אף אחד אחר בפציעות שלו, ולכן – אם ישנה בעיה – זו האחריות שלו לפתור אותה. הוא החליט שהשינוי בהקשר של פציעות חייב להיות מחשבתי – ״אם חשבתי שמשהו שאעשה או ארגיש עלול להוביל לפציעה, כנראה שזה באמת יקרה״, הוא אומר (מחשבה יוצרת מציאות). הוא אימן את עצמו לשחרר את הפחדים שנצברו אצלו במהלך השנים, פחדים שהרבה מהם כנראה הובילו לאותן פציעות, והחליט לבטוח בעצמו וביכולות שלו.

אז מה קרה לאחר מכן? לאחר חמש שנים בהן נפצע והשתקם באופן תדיר, שתי ההחלטות שקיבל (לעבור לענף המגלשות ולקחת אחריות על הפציעות שלו) הובילו לתשע שנים בלי פציעות, בהן לא פיספס אף תחרות וכאמור – זכה בזהב האולימפי. ״ידעתי שההחלטות שלי היו שוות את ההקרבה״, הוא מתאר את הרגע בו הבין שזכה בזהב ומסכם את ההרצאה בכך שבזכות שתי ההחלטות שלקח על עצמו ובזכות אותו רגע בו ישב על הספה לאחר ניתוח וחשב על המלצת המאמן לעבור לענף המזחלות – התחיל השינוי בחייו. אבל כמובן שהחלטות בלבד אינן מספיקות, אלא העמידה בהן הוא המרכיב הקריטי – וזה מה שהביא אותו לתהילה האולימפית.

הנה ההרצאה של מסלר (ניתן לבחור בהגדרות בכתוביות בעברית):

אם מה שמסלר מספר נשמע לכם הגיוני ובר ביצוע, זה בדיוק הזמן לקבל החלטה לשנה החדשה – להבין אם אתם באמת רוצים להצליח השנה באימונים ובתחרויות ואם כן – להחליט שאתם סומכים על הגוף שלכם, על היכולת שלכם, מתגברים על הפחד לנסות אלמנטים חדשים (או ישנים) ופשוט לוקחים אחריות (מחשבתית ופיזית) על ההצלחה שלכם.

* תודה לצילי מהבלוג טכנולוגיה בשירות החנ״ג והספורט על ההפנייה לסרטון.

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: