אמהות של רקדניות – Dance Moms

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

ארה"ב אוהבת פרובוקציות שמערבות ילדות קטנות בתחפושות של ילדות גדולות, או בחלק מהמקרים, של נשים בוגרות. זה התחיל עם toddlers and tiaras, תכנית ריאליטי המלווה ילדות ובחלק מהמקרים תינוקות במרדף אחר כתר מלכת היופי/מלכת החן/מלכת הפלקט/ מלכת ה(הוסיפו שם של תחרות בה האמהות מוציאות סכומי כסף מטורפים, לוקחות את הבנות למכוני שיזוף וקונות להן תלבושות בעשרות אלפי דולרים רק כדי לקבל גביע שבשבילם הוא שווה ערך לתהילת עולם).

בשנה האחרונה עלתה לאוויר סדרה חדשה שקשורה לעולם הריקוד בה ילדות בגילאי בי"ס יסודי מתקבלות ללהקת הריקוד של הכוריאוגרפית הנוקשה והאימתנית אבי לי מילר. אבי לי בעצמה, איך לומר זאת בעדינות, לא ממש נראית כמו רקדנית שהיתה מתקבלת ללהקה של עצמה.

הלהקה מתאמנת בפנסילבניה ונוסעת לתחרויות בכל רחבי ארה"ב. עד כאן הכל בסדר. הבעייה הגדולה ביותר בסדרה, מלבד התלבושות החושפניות והריקודים הנועזים שמעוררים סערה באמריקה, היא האמהות של אותן בנות: תככים, מזימות, צביעות, סטירות, צעקות ואיומים הם הדברים העיקריים שעליהם בנויה ומתמקדת הסדרה, בעוד הילדות הרקדניות עצמן – הן חברות הכי טובות.

בשורה התחתונה ועוד לפני שהסדרה נגמרה (עכשיו מוצגת בארה"ב העונה השנייה והיד עוד נטויה), אפשר להבין את המסר העיקרי שלה, שהוא ההתנהגות הילדותית של האמהות מול ההתנהגות הבוגרת (לרוב) של הילדות.

נכון, הבנות מתלבשות בבגדים שספק אם בגיל מבוגר יותר יסכימו ללבוש ולהופיע איתם מול קהל גדול ונכון שהריקודים לפעמים פרובוקטיביים בשביל ילדות בגילאי 6 ומעלה, אבל אחרי הכל – הסטודיו של אבי לי מוכיח את עצמו- הבנות קוטפות פרסים בתחרויות באופן כמעט קבוע, הן לומדות להתנהג למופת (או בעיקר איך לא להתנהג, נוכח הריבים של האמהות שלהן) ומתבגרות בצורה שתאפשר להן בעתיד להתמודד עם כשלון, עם דחיה ועם הצלחה. הן מפתחות אורח חיים מסודר וספורטיבי ולומדות להתמיד. הויכוח האם "לגזול" מילדים את שנות הילדות שלהם ע"י חוגים אינטנסיביים ומקצועיים ישאר בעינו כנראה תמיד, כשמנגד עומדת הטענה שאם לילד יש כישרון מלידה והוא מעוניין לפתח אותו- אסור לקחת את זה ממנו.

מלבד תנועות הריקוד, הפירואטים המצויינים והטכניקה הנכונה עליה הבנות עובדות, הן מבצעות גם תרגילי התעמלות כמו סלטות קדימה ואחורה, פליק-פלאקים, גשרים, גלגלון בלי ידיים ועוד.

הסדרה עוד לא הגיעה לישראל אבל אפשר למצוא ביוטיוב הרבה קטעים ממנה. הנה פרק שלם בו הבנות נוסעות לאודישן חשוב שם הן מנסות להיבחר להשתתף בקליפ של זמרת בהתהוות בשם לקס ונלחמות על התפקיד הראשי בקליפ בו אחת הבנות תגלם את הזמרת כשהיתה ילדה:

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: