אליפות העולם בהתעמלות מכשירים 2017 – כל הפרטים

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

במשך 6 ימים החל מ-2 באוקטובר, יעלו על משטח התחרויות במונטריאול, קנדה כ-450 מתעמלים ומתעמלות מ-72 מדינות. מדובר באליפות הגדולה ביותר בענף התעמלות המכשירים אחרי אולימפיאדת ריו 2016.

האליפות תתקיים באיצטדיון האולימפי במונטריאול, הידוע בכינויו The Big O שניתן לו גם בגלל שמו וגם בעקבות צורת גגו המזכירה סופגנייה (Doughnut). באיצטדיון, שנמצא בשדרות פייר דה קוברטן הוגה חידוש המשחקים האולימפיים המודרניים, התקיימו חלק ממשחקי אולימפיאדת 1976, בה כידוע זכתה נדיה קומנצ׳י בתהילת עולם לאחר שהיתה למתעמלת הראשונה אי פעם שמקבלת את הציון 10. קומנצ׳י תהיה אורחת הכבוד באליפות העולם הזו, שחוזרת למונטריאול לאחר 32 שנה.

מתכונת התחרות

אליפות העולם המתקיימת לאחר שנה אולימפית כוללת תחרות אישית בלבד, כלומר אין תחרות קבוצתית. כל מדינה רשאית לשלוח עד 6 מתעמלים ו-4 מתעמלות כאשר 3 מתחרים עולים על כל מכשיר. כפי שלרוב קורה אחרי משחקים אולימפיים, ישנם מתעמלים ומתעמלות שעדיין לא חזרו להתאמן או לא הגיעו לרמה תחרותית מספקת כדי להתחרות באליפות ולכן אנחנו צפויים לראות אלופים ואלופות חדשים, כמו למשל בקרב-רב נשים שם סימון ביילס לא תוכל הפעם לשמור על התואר שלה בו זכתה ב-3 השנים הקודמות. גם אליה מוסטפינה ואלי רייזמן האולימפיות הותיקות לא תתחרנה השנה ולכן הפוקוס בתחרות זו יהיה בעיקר על האמריקאית רייגן סמית שנשלחה לריו כמחליפה וצפוייה לקחת את הזהב השנה, וגם על לריסה יורדאקה הרומניה שמגיעה בכושר שיא ועשויה לתת פייט לסמית ולנסות לזכות בכל הקופה לראשונה, לאחר שסיימה עם הכסף ב-2014 ועם הארד ב-2015.

מצד הגברים לא צפויות לנו הפתעות גדולות – קוהי אוצ׳ימורה, הזוכה הבלתי מנוצח ב-8(!) השנים האחרונות גם באליפויות עולם וגם במשחקים אולימפיים, יתמודד על תואר מספר 7 שלו כאשר ממש כמו בריו – המתמודד היחיד שיכול לתת לו פייט מסויים הוא אולג ורניאייב האוקראיני שכזכור סיים מעט אחריו בריו וזכה השנה גם בתואר אלוף אירופה.

אוצ׳ימורה ינסה לשמור על התואר שלו על מכשיר המתח בו זכה באליפות של 2015, ומתעמלים נוספים שהתחרו באליפות הקודמת וינסו לשחזר את ההצלחות הם קנזו שיראי חברו לנבחרת היפנית של אוצ׳ימורה, שסיים ראשון בקרקע ב-2015, מקס וויטלוק הבריטי אלוף העולם הנוכחי על סוס הסמוכות, אלפטריוס פטרוניאס היווני שסיים ראשון בטבעות ב-2015, ומצד הנשים – מריה פסקה מרוסיה, אלופת העולם הנוכחית בקפיצות, פאן יילין הסינית האלופה על המקבילים (סיימה ב-2015 ראשונה לצד 3 מתעמלות נוספות). סאנה וויברס, האלופה האולימפית על הקורה, תשתתף גם היא ותנסה לזכות בתואר גם באליפות העולם.

כפי שהזכרנו קודם, באליפות העולם של 2015 היו 4 זוכות על המקבילים שהוכתרו כאלופות העולם. השנה, חוקי שובר השוויון שונו בעקבות אירוע זה ויתקיים שובר שוויון במידה ויתקבלו ציונים זהים, כפי שנעשה באולימפיאדה. במקרה של שוויון בגמר המכשירים הבודדים, המתעמל שיקבל את ציון הביצוע הגבוה יותר יזכה. במידה ועדיין יתקיים שיוויון – ציון דרגת הקושי תקבע מי המנצח. בתחרות הקרב-רב, בה מתווספים כל הציונים על המכשירים לכדי ציון סופי, סכום 3 (נשים) או 5 (גברים) הציונים הגבוהים ביותר של המתעמל/ת הוא זה שיקבע את הדירוג.

המתחרים הישראליים

ישראל שולחת לאליפות 2 מתעמלים ו-4 מתעמלות: ארטיום דולגופיאט ומישה סורוקין, המתאמנים אצל סרגיי וייסבורג (מכבי ת״א). אנדריי מדבדב שהיה אמור לצאת לאליפות נפצע באחת מתחרויות המבחן שנערכו בסמוך אליה ולצערנו לא היה כשיר להצטרף לנבחרת. אופיר קרמר, אופיר נצר, גאיה גלעדי ושילי וייס ייצגו את ישראל בתחרות הנשים. קרמר ווייס שייכות לאגודת הפועל ת״א ומתאמנות תחת ידיה של זהבה זיסמן המשמשת גם כמאמנת הלאומית של הנבחרת. גאיה גלעדי שייכת למועדון עלה רעננה ומתאמנת אצל מיכל קוסטרינסקי, ואופיר נצר שייכת לאגודת הפועל עמק הירדן ומתאמנת אצל בוריס קינייב.

בהצלחה!

לוח זמנים

שימו לב* – לוח הזמנים הוא לפי שעון קנדה. על מנת לקבל את הזמנים בישראל יש להוסיף 7 שעות קדימה.

תחרות

שעות

יום

תאריך

מוקדמות גברים

10:00-21:00

ב׳

2.10

מוקדמות גברים ונשים

10:00-21:00

ג׳

3.10

מוקדמות נשים

13:30-21:00

ד׳

4.10

גמר קרברב גברים

19:00-21:50

ה׳

5.10

גמר קרברב נשים

18:50-21:00

ו׳

6.10

גמר מכשירים בודדים גברים ונשים

13:00-16:30

ש

7.10

גמר מכשירים בודדים גברים ונשים

13:00-16:30

א׳

8.10

 

לוח זמנים מפורט (לחצו על התמונה להגדלה):

2017WorldsSchedule

שידורים

עדיין אין מידע על שידורים אינטרנטיים או שידורי טלוויזיה של האליפות, מידע זה נעדכן כאן ברגע שיתפרסם כמו גם בדף הפייסבוק של ג׳ימאניה – מוזמנים לעקוב כדי לא לפספס!

קישורים מומלצים

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: