אליפות בתי הספר בהתעמלות מכשירים

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

בכל שנה מקיים הפיקוח על החינוך הגופני במשרד החינוך תחרות התעמלות מכשירים לבנים ולבנות. התחרות מיועדת לכיתות א'-ו' וישנם שלושה מכשירים לכל מין: קרקע, קפיצות וספסל (בנות) וקרקע, קפיצות ומתח (בנים). ישנם תרגילים קבועים המבוצעים על ידי כולם וכתובים בחוברת התקנון.
תחרות זו מתקיימת כבר שנים רבות. בעבר נהגו לקיים שלוש תחרויות: אזורית, מחוזית וארצית כאשר שתיים או שלוש קבוצות שזכו במקומות הראשונים בכל תחרות עלו לשלב הבא. התחרות הארצית היתה חגיגה גדולה והתקיימה בוינגייט.
עם השנים, הפופולאריות של תחרות זו ירדה ולפיכך גם מספר התחרויות. כבר כ-15 שנים מתקיימת תחרות התעמלות אחת ויחידה מסוג זה בכל שנה. התחרות מתקיימת באולם הספורט בגדרות עשרת ומשתתפים בה מספר מצומצם של בתי ספר, רובם קבועים.

מדליות  משלוש תחרויות בשנות התשעים, ביניהן מקום ראשון באליפות הארץ

רוב המשתתפים בתחרות אינם מתעמלים או מתעמלות בנבחרות. הרמה אינה גבוהה כמו בליגות המתקיימות אחר הצהריים והרבה מהמשתתפים הם ללא שום ניסיון קודם בתחרויות התעמלות ובשבילם תחרות זו היא חוויה מיוחדת ומאתגרת. התרגילים הנדרשים לביצוע על הקרקע לבנות, לדוגמא, הם גלגלון, עמידת ידיים, שפגט, עמידת ידיים גלגול ומספר תרגילי תנועה כמו שסה, צעד חתול וסיסון.

בשנים קודמות התחרות נחשבה למרהיבה וכללה קהל רב שבא לעודד. בשנים האחרונות, מלבד מספר הורים, קהל היציע נראה ריק לחלוטין…
לא ברור מדוע תחרות זו אינה פופולרית כיום בקרב בתי הספר. אולי הסיבה לכך היא מספר מועט של מורים לחינוך גופני בבתי הספר שמגיעים מתחום ההתעמלות. למי שאינו מהתחום, ענף זה יכול להיראות מאיים וקשה ללימוד וחבל- נדיר למצוא בית ספר יסודי שאין בו לפחות ארבעה מתעמלים או ארבע מתעמלות, אפילו ברמה של מתחילים, שיכולים לייצג בכבוד את בית ספרם בתחרות הכייפית הזו.

אליפות בתי הספר בהתעמלות מכשירים, 2009

השנה התחרות התקיימה ב-26 במאי והתחרו בה שבע קבוצות של בנות וארבע קבוצות של בנים. על-פי שמוליק בן יעקב, מנהל התחרות, זהו מספר גדול יותר של משתתפים מבשנה שעברה ונראה כי המגמה חיובית.

תוצאות התחרות:

קבוצתי – בנים:

מקום 1 – "פינס" גדרה
מקום 2 – גדרות עשרת
מקום 3 – "איתמר" ראשל"צ

קבוצתי – בנות:

מקום 1 – "גנים" גני תקווה
מקום 2 – "אורנים" נווה מונסון
מקום 3 – גדרות עשרת

קרב-רב – בנים:

מקום 1 – גדי חיימוביץ', "פינס" גדרה
מקום 2 – נדב וייס, גדרות עשרת
מקום 3 – נועם קראוס, "פינס" גדרה

קרב-רב – בנות:

מקום 1 – עדן קרני, "גנים" גני תקווה
מקום 2 – עדן בלכר, גדרות עשרת
מקום 3 – אור ערמוני, "גנים" גני תקווה

חלוקת מדליות וגביעים

הלוואי וניתן היה להרים את הכפפה ולעודד בתי ספר נוספים לקחת חלק בתחרות הזו. התרגילים אינם קשים, הרמה מתאימה לביצוע גם למי שלא מתאמן בנבחרת תחרותית, והתלמידים? הם כל כך אוהבים את זה…!

ולסיום – קוריוז משעשע:

בין דפי השיפוט והמזכירות, ישנו דף לדוגמא המראה כיצד מחשבים את התוצאות. מי היה מאמין שבאותו הדף, המונח בקלסר השיפוט כבר כ-14 שנים, רשומים שני שמות שכיום כמעט כל אחד מכיר? הראשונה היא תלמידת ביה"ס "בארי" ראשל"צ, שנהגה להשתתף באופן קבוע בתחרויות. שמה לירון דואני, ואולי חלקכם מכירים אותה בשם הבמה שלה – רוני סופרסטאר!

השניה, המוכרת בעיקר לאלה המעורבים בעולם ההתעמלות, היא לא אחרת מאשר ורד פינקל, תלמידת ביה"ס "פינס" בגדרה בעבר ואלופת ישראל בהתעמלות מכשירים בארבע השנים האחרונות!

רוני סופרסטאר וורד פינקל היו גם הן חלק ממשתתפות תחרויות ההתעמלות

מי ייתן והמפעל הזה ימשיך להתקיים, ואולי אף יגדל ויחזור להיות חגיגה מרהיבה כמו בעבר. מתעמלים בבתי הספר כבר יש – צריך רק להביא אותם לתחרויות!

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

1 מחשבה על “אליפות בתי הספר בהתעמלות מכשירים”

  1. קורן דורית

    למיה שלום
    אני עוקבת אחרי האתר שלך מידי פעם ונהנית מאד. הפעם נפלתי על הכתבה הזאת.
    בחיפה מתקיימת כל שנה תחרות דומה, כברלמעלה משלושים שנה, בשם מפעל מרט. פרטים מדויקים יותר תוכלי לקבל מחני המאמנת של מכבי חיפה קבוצת הליגה, שהיא מהמארגנות של התחרות הזו .
    דורית

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: