שנייה לפני – הסיפורים המעניינים באליפות אירופה בבריסל

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

בעוד פחות מיממה ייפתחו רשמית תחרויות אליפות אירופה בהתעמלות מכשירים לנשים בבלגיה ואנחנו כאן כדי לעדכן. כפי הנראה את התחרויות יהיה אפשר לראות בערוץ יורוספורט בימים ובשעות הבאים:

יום א' 13.5 11:00

יום ב' 14.5 10:30

מנסיון עבר של שידורי התעמלות בטלוויזיה, אי אפשר לדעת אם התחרויות ישודרו בדיוק בזמנים הרשומים אבל שווה לבדוק.

מעבר לשידורים, אתר האקזמינר פירסם את הסיפורים שמהווים עניין רב בעולם ההתעמלות לקראת התחרות ובהמשך לקראת האולימפיאדה, הנה חלק מהם כפי שתרגמנו מאנגלית:

  • רוסיה ורומניה צמודות – אלופת העולם ואלופת אירופה לשנת 2010 (רוסיה) אינה בשיאה לעומת הרומניות שמגיעות עם נבחרת חזקה וטובה כדי לספק מופע כוחני מול רוסיה ואירופה כולה לקראת המשחקים האולימפיים.
  • גרמניה בסימן שאלה – במיוחד עכשיו לאחר שאחת המתעמלות הבולטות שלה, אליזבת זייטץ, נאלצה לצאת מהתחרות עקב פציעה. מצד שני צ'וסוביטינה הנצחית עשוייה לזכות במדלייה על מכשיר הקפיצות.
  • בריטניה צריכה להוכיח את עצמה – כמארחת של המשחקים האולימפיים. יהיה להם קצת קשה עכשיו שטווידל לא תתחרה איתם באליפות הזו.
  • אלייה מוסטפינה תתחרה על כל המכשירים? השנה אין גמר קרב-רב בתחרות, לכן לא ברור אם מוסטפינה תתחרה על הכל – מצד אחד היא צריכה לשמור על עצמה לקראת האולימפיאדה, מצד שני אחרי החלמתה מפציעה היא תרצה להוכיח את חזרתה למשטח כמתמודדת רצינית לתואר האלופה האולימפית.
  • ויקטוריה קומובה – לא ברור אם תתחרה על ארבעת המכשירים, אבל לפי הצפי היא תנסה לנצח על המקבילים ולצבוא ביטחון על הקורה.
  • גמר המקבילים המדורגים – אמור להיות מותח ומעניין. למרות שהאלופה לא תתחרה (טווידל), נראה כי לכמה מתעמלות וביניהן מוסטפינה, קומובה, קים בוי ולריסה יורדקה יהיה פייט קשה.
  • לריסה יורדקה – המתעמלת הצעירה שכתבנו עליה לפני כמה ימים, תתחרה כנראה על כל המכשירים ותנסה לקבל את סך הנקודות הגבוה ביותר ולנצח את תחרות הקרב-רב הלא רשמית.
  • הזדמנות לפיטיק (רלוקה היידו) – הרומניה המתוקה שאנחנו מכירים כבר מהסרט הדוקומנטרי שנעשה על מתעמלות פנימיית דווה תנסה להמשיך את ההצלחה שהיא גורפת על המקבילים ואולי גם תהיה חזקה בקרב-רב. אליפות אירופה תהיה סוג של "ראיון עבודה" בשבילה בשביל להתקבל לנבחרת האולימפית של רומניה.
  • קריטריון אולימפי ישראלי – ולריה מקסיוטה אמנם עברה את הקריטריון הבינלאומי למשחקי לונדון אבל בארץ לא אישרו את נסיעתה סופית אלא אם כן תביא תוצאות של מקום 1-12 בקרב-רב או 1-6 בגמר מכשירים בודדים באליפות אירופה. יש למקסיוטה סיכוי להתברג ל-12 הטובות וכן להגיע לדירוג גבוה במכשיר הקפיצות או הקורה, עפ"י האקזמינר.
  • מה עם סנדרה איזבסה? האלופה האולימפית על הקרקע באולימפיאדת בייג'ין 2008 החלימה מקריעת גיד אכילס שמנע ממנה להתאמן במשך זמן רב ובעקבותיו לא הגיעה לאליפות העולם האחרונה. היא מגיעה לבריסל  כאלופת אירופה בקפיצות ובקרקע אבל לא ברור אם היא חזרה ל-100% שלה.
  • נבחרת איטלקית חזקה – האיטלקיות מביאות את הנבחרת החזקה ביותר שלה מאז 2006.
  • פונור ממשיכה להתקמבק – קטלינה פונור, כוכבת העבר של רומניה שעשתה קאמבק מרהיב באליפות העולם האחרונה, תנסה להחזיר לעצמה את תואר אלופת אירופה בקורה בו זכתה ב-2007 ואולי אף תוסיף מדליה אישית בקרקע.
  • ספרד עשוייה להפתיע – נבחרת אולימפית אין לספרד עקב הופעה לא מוצלחת בטסט איוונט שהתקיים בינואר השנה, אבל המתעמלות עשויות להביא תוצאות טובות באליפות אירופה.
  • שוודיה בתמונה – שוודיה מביאה לנו שתי מתעמלות, האחת ותיקה שהשתתפה באתונה 2004, ורוניקה ואגנר והשנייה, ג'ונה אדלרטג בת ה-16 שמוגדרת כתקווה העתידית של שוודיה בענף ההתעמלות. ג'ונה טובה בעיקר במקבילים ויש סיכוי טוב שתעלה לגמר.
  • תואר למילוסי? היווניה המצויינת שכבר כתבנו עליה כאן, וסיליקי מילוסי, מהווה איום על מכשיר הקורה בסצינה האירופאית כבר חמש שנים אבל תואר באליפות אירופה היא עוד לא לקחה. השנה היא נראית במיטבה ואולי זאת ההזדמנות הגדולה שלה לעמוד על הפודיום.

 

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: