קרקס השמש בישראל – אז מה זה "אלגריה"?

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

באוגוסט הקרוב מגיע לישראל מופע האקרובטיקה המדובר ביותר בעולם. אנחנו מקבלים מופע אחד מתוך כ-30 הפקות שונות (ומשונות!) שיש ללהקה הזאת מסביב לעולם. כל הופעה היא הפקה מטורפת בפני עצמה, אי אפשר לתאר את גודל הדבר הזה עד שרואים מופע, וגם אז – לא ברור מאיפה קופצים כל האקרובטים, איך בנו את המתקנים ואיך לעזאזל השחקנים עצמם מתאמנים לקראת המופעים. בשביל להבין את הדברים האלה, רוב הצופים הולכים ליוטיוב אחרי ההופעות ובודקים סרטונים של "מאחורי הקלעים" או רוכשים את הדיוידי שמוכרים בחנות המזכרות פשוט כי אי אפשר להפסיק לחשוב על הפלא הזה.

לחצו על התמונה להזמנת כרטיסים לקרקס השמש
לחצו על התמונה להזמנת כרטיסים לקרקס השמש

כאן בג'ימאניה החלטנו להכין אתכם מראש לקראת ההופעה שתגיע לכאן "אלגריה".

"אלגריה" התחילה את דרכה בשנת 1994 והוצגה מאז מעל 5000 פעם ברחבי העולם על-ידי מעל 10 מיליון (!!) צופים. זוהי אחת הוהפעות הפופולאריות והותיקות של קרקס השמש ועם השנים הפכו את המופע שהיה מקומי בלבד לכזה שאפשר לנייד אותו ברחבי העולם ובכך הפופולאריות גדלה. בין השנים 1999 ל-2000 אלגריה היה למופע הדגל של מלון MGM הגדול בווגאס לפני שהמשיך להסתובב בעולם.

מה זה אלגריה?

בתרגום מספרדית, פירוש השם אלגריה הוא שמחה. בקרקס השמש מתארים את המופע כ"אינטרוספקציה דרמטית של המאבק לכוח והאנרגיה הרעננה של תקופת הנערות". קצת מפוצץ אבל ככה זה בקרקס השמש, הכל גדול, מאתגר, מפוצץ, לא מובן.

מבחינה מוסיקלית המופע לוקח השראה ממאפיינים ספרדים, אפריקאים, צרפתים וים תיכוניים. הבמה והפרופס (אביזרים) מתאפיינים בקשתות גותיות ובעיצוב זוויתי נוקשה. אבל דיי למילים כבדות, הנה סרטון קצר המתאר את מה שאפשר לראות במופע:

הסרטון מראה כמה קטעים מההופעה, אבל זה כלום לעומת הדבר האמיתי – מדובר על מופע אקרובטי (אנחנו בכוונה לא משתמשים במילה "קרקס") מהסוג שלא נראה בארץ, ברמה בינלאומית גבוהה ובסטנדרטים שהקרקסים בעולם לא ידעו מאז שהלהקה הוקמה.

קצת על העלילה

הסיפור במופעים של קרקס השמש לא באמת משנה או מעניין מישהו – האקרובטיקה היא הדבר המעניין והמרהיב. אבל בכל זאת, יש לנו כאן כמה דמויות: הפלור (Fleur) איש מוזר ובלתי צפוי שבטוח שהוא המלך והוא זה שמוביל את העולם המופלא של אלגריה. בנוסף אליו, ישנן ציפורים נוסטלגיות עתיקות, ייצורים בשם "תמיר" – אחד גדול ואחד קטן שמופיעים רק כשצריך אותם – הם ממלאים משימה ונעלמים כשסיימו אותה, מלאכים לבנים, זמר לבן שמספר את הסיפור ואת כל מה שהוא רואה שקורה שם, זמר שחור, ליצנים ועוד.

נושא המופע הוא שירה בארוקית לאנרגיה, יופי וכוח הנערות ומנסים ליצור את התחושה הזאת על ידי מתקנים כמו טרפז, פאוור טראק (מזרון אקרובטי) בצורת X, מופעי באלאנס, ריקוד, אביזרי התעמלות אומנותית, "אנשים מעופפים", מופעים על מתח ועוד – נשאיר קצת להופעה עצמה.

ומה מבחינת מוסיקה? טוב, כאן אנחנו ממשיכים עם הקו המטורף וההזוי של מופעי קרקס השמש. לכל הופעה יש סאונדטרק משלה שכמובן ניתן לקנות וליהנות ממנו אחרי ההופעות. לא מדובר על דיסק מוסיקת עולם "באנאלי" אלא על הפקה ענקית, ועד היום האלבום של אלגריה נחשב לרב-המכר של קרקס השמש והיה מועמד לפרס גראמי ופרסים נוספים ב-1995, בנוסף הופיע האלבום בלוח בילבורד הפופולרי במצעד אלבומי מוסיקת העולם הטובים ביותר שהופקו אי פעם במשך 65 שבועות!

ישראל מצטרפת לרשימה ארוכה ומכובדת של מדינות בהם מציגים את המופע. לא כדאי לפספס את ההזדמנות – לחצו כאן להזמנת כרטיסים לאלגריה.

אל תדאגו לעניין המקום, גם אם נתפסו המקומות הטובים, המופע שווה את המחיר מכל מושב באולם – מדובר על היכל נוקיה האליפטי ובקרקס השמש כמו בקרקס השמש, יעשו הכל כדי שמכל מקום בו תשבו – תוכלו לראות את הקסם. אנחנו בג'ימאניה כמובן נעדכן על פתיחת מופעים נוספים מלבד השמונה שכבר התחילו להימכר ואתם תהיו בין הראשונים לדעת על כך כדי להבטיח את מקומכם!

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: