פעם מתעמלות – תמיד מתעמלות. על תחרות ה״מאסטרס בהתעמלות״ שהתקיימה בגילגולים

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

בוקר שבת. כשלושים מתעמלות עבר קמות מוקדם, זורקות עליהן בגדי גוף וסוויטשירטים, נכנסות לרכב מכל קצות הארץ ומתניעות. היעד – אולם גילגולים בכרמיאל. ״כל המתחרות מתבקשות להגיע רבע שעה לפני תחילת התחרות״, מזכירה בקריצה טל, שביחד עם שותפתה מעין, יזמו את התחרות המיוחדת הזאת שהתקיימה זו הפעם הראשונה.

על מעין וטל סיפרנו בג׳ימאניה לפני כשנתיים כשפתחו את אולם גילגולים, אולם התעמלת ייעודי וראשון מסוגו בכרמיאל. מאז הן עושות חיל ומביאות מתעמלות ומתעמלים לתחרויות השונות בארץ. על פועלן אפשר לקרוא בבלוג שהן מתפעלות, זה המקום הטוב ביותר להבין מה זה אומר לפתוח ולתחזק אולם התעמלות בישראל.

אז מה היא תחרות ה״מאסטרס בהתעמלות״?

מדובר בתחרות התעמלות מכשירים אמיתית, אך קצת שונה: זהו מפגש כייפי ונוסטלגי של מתעמלות עבר, חלקן הגדול היו בטופ הישראלי ואף התחרו בתחרויות הגדולות בעולם והגיעו להישגים נאים, בנות שבילו בילדותן המון זמן ביחד, באולם ומחוצה לו, מכירות את המשפחות האחת של השניה ושומרות על קשר עד היום. הן התעמלו באגודות שונות בארץ מצפון ועד דרום וחלקן אף המשיכו בענף ומאמנות כיום את דור העתיד.

בין המשתתפות נצפו קרן לינדנבאום, מתעמלת עבר במכבי חיפה ונבחרת ישראל, אחת מחניכות הפנימייה למחוננים בוינגייט והיום המאמנת הראשית של מכבי חיפה. לינדנבאום זכתה בתחרות המאסטרס במקום הראשון בקרב-רב לאחר שהראתה לכולנו ״מאיפה משתין הדג״, כלומר, ״איך עושים תרגילי מקבילים וקורה שלא מביישים את מתעמלות נבחרת ישראל של היום״.

מתעמלת נוספת, שזכתה בתחרות הקרב-רב של המאסטרס במקום השני במרחק קטן מאוד מקרן, היא מישל מורלי, שהיתה אלופת ישראל בקרב-רב במשך חמש שנים ברציפות וסיימה במקום ה-19 באליפות אירופה לשנת 2002. כיום מורלי היא כוריאוגרפית ומורה לברייקדאנס. בקי בנק סרור, מתעמלת עבר של הפועל עמק חפר ונבחרת ישראל ואחת מחניכות הפנימייה למחוננים בוינגייט, הגיעה גם היא לתחרות וחלקה את המקום השלישי בקרב-רב עם שתי מתעמלות נוספות. בקי היתה אחת המתעמלות המבטיחות בארץ בשנות התשעים והתעמלה תקופה מסוימת בארה״ב אצל מיכאי ברסטיאן, ביחד עם מעין מירקין (גילגולים) שזכתה איתה במקום השלישי בקרב-רב ואולגה בלכר (בעבר מנין) שגם היא הגיעה להתחרות בתחרות המאסטרס. מתעמלת נוספת שזכתה עם בקי ומעין במקום השלישי בקרב-רב היא דגנית חרמון (דוד), מתעמלת הפועל קרית ביאליק בעבר. אגב כל המתעמלות שזכו במקומות הראשונים וכן רבות משאר משתתפות התחרות הן כיום אמהות, והדברים שהן עשו בתחרות אחרי כל כך הרבה שנים בלי להתאמן עליהם הם פשוט מעוררי השראה. פירוט בהמשך.

עוד התחרו – טל פז (רונן) מגילגולים כאמור, שהתעמלה בילדותה בהפועל קרית ביאליק, טלי ליאק, מתעמלת הפועל ת״א בעבר וכיום מאמנת במכבי חיפה, אחת המתעמלות המובילות בישראל שהשתתפה באליפויות עולם ואירופה, חברתה לנבחרת טל שק, גם היא מתעמלת הפועל ת״א בעבר וכיום מאמנת במכבי חיפה, וכן עדי לורנץ, נטע וייס, רייצ׳ל היימר (וולף), פאולינה אוקסן וסרמן, שקמה (שיקי) מטרי ועוד.

חוקי התחרות היו קצת שונים מהרגיל – ראשית כל המשתתפות התחלקו לקבוצות ע״י הוצאת פתקים עם שמותיהן והתארגנות לשלשות לפי מה שיצא בהגרלה. לאחר מכן, התחיל חימום כללי אותו העבירה מעין ובסיומו המשתתפות עברו להתחמם על המכשירים השונים ולראות מה הן זוכרות ועדיין יכולות לבצע. לאחר כחצי שעה התחילה התחרות, שהתבצעה בשיטת ״חיובים״ – אחת המשתתפות עושה אלמנט ושאר הבנות צריכות לבצע אותו גם. במידה והצליחו – קיבלו 10 נקודות. על השיפוט הקבוצתי ניצחה תמי קובץ׳-בק, מאמנת עירוני נתניה ומאמנת הסגל האזורי (צפון) של אתנה. את זוכות הקרב-רב בחרו המתחרות עצמן ע״י מילוי פתק ובו שם המתעמלת שלדעתן צריכה לזכות.

ולמה החלטנו לקרוא לכתבה ״פעם מתעמלות – תמיד מתעמלות״? בגלל שלל הצוקהרות, הברגים, הסלטות והדאבלים שראינו בתחרות, מבוצעות על ידי נשים בגילאי 25-40, שספק אם עלו על המקבילים, הקורה או שולחן הקפיצות בשנים האחרונות. חלקן אף נהגו להתחרות עוד על הסוס הישן ולא התנסו מעולם עם קפיצות על השולחן עד התחרות. אפילו עזיבה אחת ראינו במקבילים ושניים וחצי ברגים בקרקע. אז כן, הגוף זוכר. אז מה אם פה ושם נשמעו תלונות של ״אווץ׳״, ״איה״ ו״מסתובב לי הראש״ אחרי התרגילים, ושלל ההודעות על שרירים תפוסים שהציפו את הווטסאפ הקבוצתי ביום למחרת. ראינו כאן אלמנטים ברמות גבוהות ביותר שלא היו מביישים תחרויות של הדרגות השונות בארץ כיום.

בסיום התחרות הוגשה ארוחת צהריים עשירה וטעימה מעשי ידייה של מעין (נראה לנו שיש לטל ומעין יותר מ-24 שעות ביממה אחרת לא מובן איך הן מספיקות הכל), כאשר לקראת הכרזת הזוכות וההתפזרות חולקו חולצות מקסימות באדיבות ״אתנה״, שנתנה חסות לתחרות. אגב אתנה, לתחרות לא הורשו להיכנס גברים, היה זה אירוע של נשים, גירל פאוור במלוא מובן המילה.

נראה שתחרות ה״מאסטרס בהתעמלות״ הראשונה נחלה הצלחה גדולה, מדובר באירוע מרגש ומהנה, שכולו חיוכים ופרגון גדול למתעמלות העבר שהוכיחו לנו שגם היום הן ״תותחיות״ אחת אחת. אנחנו מקווים שזוהי תחילתה של מסורת רבת שנים וממליצים לכל המשתתפות להתחיל להתאמן באופן קבוע לקראת שנה הבאה… אין כאן הנחות!

והנה מילות הסיכום של טל כפי שכתבה בעמוד הפייסבוק של גילגולים:

אלופות אחת אחת!זה התחיל משיחה בין מאמנות באליפות ישראל בשנה שעברה. שיחה על חזרה לגזרה אחרי לידה ומה כל אחת עשתה למען ה…

Posted by ‎גילגולים האקדמיה למצויינות בהתעמלות‎ on Sunday, January 3, 2016

וכמובן, איך אפשר בלי – הנה תמונות מהתחרות:

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: