סיקור גביע העולם בדוחא 2014

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל
סבב גביע העולם בדוחא התקיים בתאריכים 26-28 במרץ 2014. לאתר הרשמי של התחרות – לחצו כאן.
iordake-doha
הנה סיקור של התחרות, מפי צוות ג'ימאניה:

בהעדר השמות הגדולים ותחרות צמודה, גביע העולם בדוחא היה בעיקר הזדמנות לבחון שלושה קאמבקים מעניינים, וכמובן תמיד טוב לראות תחרות מתוקתקת, משודרת, עם כיסוי טוב ביוטיוב.
דוחא הוא יעד מושלם לתחרות מסבב גביע העולם, כיעד שאינו מרוחק מדי מאירופה וגם לא מאסיה. אבל השנה האסייתיות ויתרו על התחרות, ולא ראינו את הסיניות והצפון קוריאניות המסקרנות. גם הרוסיות שמתאוששות בהצלחה מפציעות ומכריזות על קאמבק באליפות אירופה, כנראה החליטו ללכת על בטוח ולא לקחת סיכונים מיותרים, ולשמור את עצמן לסופיה.
כך נשארנו עם תצוגה רומנית בעיקר, עם כמה ניצוצות אוסטרלים מהעבר, ובחינת קאמבקים למספר מתעמלות בולטות, ביניהן לאריסה יורדאקה שפרשה בתחילת מרץ ברגע האחרון מתחרות האמריקן קאפ, דיאנה בולימאר שהחלימה מפציעה ולא התחרתה חודשים רבים, ולורן מיצ'ל האוסטרלית, אלופת העולם בקרקע מ-2010, שהגיעה לשיא באותה שנה, ואז דעכה והגיעה עייפה וחבוטה לאולימפיאדת לונדון ולא הותירה את החותם שקיוותה. את לורן לא ראינו מתחרה זמן רב – ודוחא סיפקה הצצה מעניינת למצב שלה.

יורדאקה התחילה לעבוד בקפיצות, ולקחה את הזהב בקלות, כשהדאבל יורצ'נקו שלה יחד עם צוקהארה בגוף ישר (בערך) עם בורג, נתנו לה יתרון גדול על פני שאר המתחרות. פחות גבוה, ועם קיפול קטן, אבל עדיין שווה זהב… לפחות כאן:   

טייה בילאק הסלובנית לקחה את הכסף, ואנג'ל וונג הפתיעה עם הארד. ההפתעה העיקרית בקפיצות היתה כשלונה של פהאן הויאטנמית, מדליסטית הארד באליפות העולם 2011, ואלופת הקפיצות בדוחא אשתקד, לעלות לגמר.
הפתעה נעימה נוספת היתה לראות מתעמלת מניו זילנד מבצעת בהצלחה יורצ'נקו דאבל – כי זה באמת נותן תקווה לראות גם מתעמלות ממדינות קטנות מבצעות קפיצות גדולות.
כמו רומניה טובה, יורדאקה לא מחשיבה את המקבילים כמכשיר האהוב עליה, ויכלה לנוח בגמר הזה. אף על פי שעם הרמה הנמוכה שאפיינה את התחרות על המכשיר, גם היא היתה יכולה לעלות בקלות לפודיום… הזהב והכסף הלכו לשתי מתעמלות צ'כיות ותיקות – לכריטסטיה פאחשובה שלקחה זהב עם 13.425, ואילו הכסף הלך ליאנה סיקולובה עם 13.175. הארד הלך למתעמלת שוויצרית בשם לאורה שולטה, עם 12.775
ביום הגמרים השני, יורדאקה לקחה בקלות את הזהב עם הקורה, עם התרגיל המוכר, הסלטה בורג, והרבה בטחון, דרגת קושי של 6.7 וציון סופי של 14.85:

אחריה, הפתעה נעימה לנבחרת האוסטרלית שחוזרת אחרי שנת "בניה מחדש" והיעדרות מאליפות העולם האחרונה. מרי-אן מונקטון הציגה גם היא תרגיל של 6.7 על הקורה, ולקחה את הכסף עם ציון מרשים של 14.7:

הארד הלך באופן מפתיע לפהאן הויאטנמית, שאנחנו רגילים לראות אותה רק בקפיצות. בדוחא היא הראתה שהיא גם מסוגלת להרשים מאד על הקורה, עם תרגיל טיפה פחות קשה, אך מלא ביופי ואלגנטיות:

דיאנה בולימאר הגיעה לדוחא אחרי חופשת מחלה ארוכה, והשאירה את מראה הילדה הקטנה מאחור. היא נראית גבוהה יותר ובוגרת יותר, והעפילה אף היא לגמר הקורה וסיימה רביעית. היא השיגה את כל הטריקים חזרה, אבל עדיין צריכה לעבוד על דיוק ונחיתות – היא פיזרה עשיריות לכל כיוון, מה שעלה לה במדליה:

אך עם התרגיל הזה, לרומניה יש שלוש מתעמלות שמסוגלות להעפיל לגמר הקורה באליפות אירופה – גם יורדאקה, גם מונטאנו, וגם בולימאר.
לגמר הקרקע לורן מיצ'ל העפילה, לאחר שלא הצליחה להעפיל לגמר הקורה עם תרגיל נוראי במוקדמות (12.15). לקרקע היא העפילה מהמקום השלישי, עם 14.3, ולבטח קיוותה לשפר את התרגיל בגמר ולעלות לפודיום – אבל בפועל היה לה תרגיל יחסית חלש, כולל יציאה מהשטח ובעיות עם אלמנטי הריבאונד שלה שהיו נמוכים ועייפים:

היא רשמה 13.475, והשאירה את הזירה לרומניות.
יורדאקה לקחה את הזהב עם 14.475:

 

בולימאר עם תרגיל מדליק, והכסף מעט אחריה עם 14.3:  

היא נראיתה חיונית, התמודדה טוב ותיבלה עם כוריאוגרפיה טובה את הדאבל גוף ישר, צוקהארה בקיפול, דאבל בקיפול ודאבל בקירוס.
אפשר גם לצפות לשתי רומניות בגמר הקרקע בסופיה.
את הארד לקחה מתעמלת לא מוכרת מקנדה בשם אונישקו, עם 13.725.
Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: