מי אמר שבצפון אין התעמלות?

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

אופיר נצר, מתעמלת מוכשרת בדרגה ב' מהפועל עמק הירדן, תהיה אולי פורצת הדרך שתביא סוף סוף למרכז הארץ את המתעמלות המוכשרות מהצפון (שבטוח יש המון כאלו, רק שהן עדיין לא "התגלו").

אופיר זכתה אתמול במקום השני הכללי, במקום הראשון על מכשיר הקפיצות ובמקום השלישי בקורה בגביע האיגוד, התחרות הראשונה של התעמלות המכשירים לעונת 2009.

מלבד היותה הנציגה היחידה מהצפון בדרגה ב', יש לאופיר גם סיפור מעניין על דרכה בהתעמלות והגעתה לרמה בה היא נמצאת כיום.

אופיר נצר, עם הגביע, המדליות והתעודות, גביע האיגוד 2009

אופיר, בת 13, גרה במושב מולדת שנמצא ליד עפולה. היא נוסעת כל יום לאימון בעמק הירדן, נסיעה של כחמישים(!!) דקות לכל כיוון. היא התחילה להתאמן שם בכיתה ד'. מאז היותה ילדה קטנה אהבה להתעמל, ועד שמצאה מסגרת תחרותית, התעמלה בחוגים ובמתנ"סים.

כשהתחילה את המסגרת התחרותית, התחרתה אופיר בליגה (המסלול העממי) בדרגה 2 ושנה אחרי זה עברה לדרגה 3. בדרגה זו זכתה להישגים מרשימים כמו מקום שני בקרב-רב ומקום ראשון בקפיצות. לאחר מכן, היא עברה להתחרות במסלול האולימפי ונחתה ישר לדרגה ג'. חשוב לציין כי בין דרגות הליגה לדרגות האולימפיות יש הבדלים דיי גדולים, וככל שעולים ברמות בליגה, כך קשה יותר להשתלב ברמות הגבוהות במסלול האולימפי. מעברים כאלו קורים בדרך כלל ברמות הנמוכות יותר, כשהבנות עדיין קטנות מאוד ומסוגלות ללמוד הרבה תרגילים חדשים. לכן מעבר מדרגה 3 בליגה לדרגה ג' זה הישג יפה ומכובד לכשעצמו.

אבל רגע, זה עוד לא הכל.

אופיר מתאמנת ביחד עם עוד כ-15 בנות שמתחרות במסלול העממי, ובו זמנית מתעמלים איתן באולם גם קבוצת בנים. בנוסף, באולם ישנו באותן שעות גם אימון כדורסל, דבר שקצת מקשה על האימונים והריכוז. לאופיר יש שלושה מאמנים- נטשה, אביגייל וסרגיי והיא מתאמנת חמישה ימים בשבוע. האימונים מוקדשים בימים אלו בעיקר להכנות לתחרויות. אחרי כל תחרות מנסה אופיר ללמוד עוד סלטות על הקורה, צוקהרות בגוף ישר ומקווה להגיע בעתיד גם לעזיבות במקבילים.

אתמול כאמור, התקיימה התחרות הראשונה השנה ובשביל אופיר זו השנה השנייה בלבד בה היא מתחרה במסלול האולימפי. בשנה שעברה היא התחרתה בדרגה ג' והשנה בדרגה ב'. לגבי הציפיות שלה מהתחרות אתמול, אופיר אומרת כי היא קיוותה קודם כל לעבור את התחרות ללא פציעות, להצליח לעמוד בפליק פלאק פרפר בקורה ולקבל מדליה בקפיצות. היא הצליחה לעמוד בכל הציפיות שלה ואף יותר: כאמור, בתחרות הקרב-רב היא זכתה במקום השני והמכובד, על הקורה השיגה את מדליית הארד ובקפיצות זכתה במקום הראשון ובמדליית זהב! בכלל, אופיר אומרת שהקפיצות זהו המכשיר החזק שלה ושבנוסף היא מאוד אוהבת את האלמנטים בתרגילי הקרקע.

מול אופיר התחרו שלוש בנות נוספות – נועם בלוריאן מהפועל תל-אביב- שזכתה במקום השלישי בקרב-רב, עינב קסנר מע.ל.ה רעננה – מקום ראשון בקרב-רב ודניאל יפה – גם היא מע.ל.ה רעננה- מקום רביעי בקרב-רב. הבנות דיברו אחת עם השניה הרבה במהלך התחרות ועודדו אחת את השניה. המתחרות היו מעולות, לדבריה, ומלבד היותה קשה, התחרות היתה מהנה והאווירה היתה נעימה ומרגשת מאחר וזו היתה התחרות הראשונה.

אופיר נצר, מקום 1 קפיצות, גביע האיגוד 2009

בהמשך השנה אופיר מקווה לשפר דברים, כמו את תרגיל המקבילים שלה שעליו היא עוד צריכה לעבוד הרבה מאחר והוא עדיין לא מוכן לגמרי ובכלליות היא מקווה להוסיף אלמנטים חדשים.

אופיר גם משתתפת בנבחרת הצעירה, אותה הקימו מיכל קוסטרינסקי, מאמנת ע.ל.ה רעננה וכרמית גיאת, מאמנת במכבי קרית אונו.
הכוונה של הנבחרת היא לאגד את כל המתעמלות בדרגות ד'-ב' מכל הארץ ולקיים פעם בשבועיים אימון בוינגייט ביחד. לפני כחודשיים נערכו מיונים לנבחרת, שכללו כוח, גמישות ואימון רגיל שבו המתעמלות התאמנו עם המאמנות שלהן על המכשירים. אופיר התקבלה לנבחרת ואומרת שהיא מאוד שמחה על היוזמה, מאחר ודבר כזה נותן הזדמנות לבנות "עם פוטנציאל לא ממומש".

לעמק הירדן יש נבחרת מרשימה של מתעמלים גברים מוכשרים מאוד. "אולי בזכותי, ואולי בזכות מתעמלות אחרות, יכירו את עמק הירדן גם בהתעמלות מכשירים בנות ולא רק בהתעמלות מכשירים בנים", מקווה אופיר.

אין ספק כי היא בדרך הנכונה. עם הישגים כמו של אתמול, כל שנותר הוא לאחל לאופיר המון בהצלחה בהמשך התחרויות השנה ובשנים הבאות!

*תודה מיוחדת לנועה על העזרה בהכנת הכתבה.

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

0 מחשבות על “מי אמר שבצפון אין התעמלות?”

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: