מה קורה בנבחרת הרוסית? על אליפות רוסיה והרהורים לקראת אליפות אירופה

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

 

עם סיום אליפות רוסיה, ותחילת הספירה לאחור לאליפות אירופה, אפשר להתחיל להרהר על טיב הנבחרת הנוכחית ועל סיכויה לחרוך את המזרן בסופיה במאי.
komova-ub

 

א – האליפות תפסה את כוכבות הנבחרת לא לגמרי מוכנות. מוסטפינה חוזרת מחופשה בת חודש חודשיים, קומובה חוזרת מפציעה ארוכה. אפאנסייבה עדיין בהחלמה ובאה רק בשביל לעזור למאמץ הקבוצתי, גרישינה נפצעה תוך כדי, ונאבייבה באה לחלטר עבור הקבוצה שלה, על אף שלמעשה פרשה מהנבחרת הלאומית כבר לפני כמה חודשים.
לכן, לצד התעמלות מבריקה, ראינו גם נפילות וטעויות מאד לא אופייניות מקומובה ומוסטפינה, עמוד השדרה של הנבחרת הזאת. ספק אם קומובה היתה בחירה ודאית לאליפות אירופה אם היא לא היתה "קומובה," על כל המוניטין והנוסטלגיה שהשם הזה סוחב. לקומובה היה תרגיל קורה נוראי במוקדמות, ותרגיל מקבילים בלהות בגמר. ההתאחדות הרוסית עשתה לה שרות טוב כשנתנה לה לבצע תרגיל קורה בגמר, על תקן "תרגיל ראווה" שתיקן במעט את הרושם הרע שהיא עשתה במוקדמות.
קומובה מתמודדת לא רק עם פציעות חוזרות, אלא גם עם פרץ גדילה ששינה את הגוף שלה – משהו שמאד קשה להתמודד איתו בהתעמלות נשים, בה הקרייה לפעמים מגיעה לשיא לפני שהגוף מתחיל להשתנות בגיל ההתבגרות. האתגרים כוללים תוספת גובה ומשקל, שינוי למרכז מימד גובה ועוד שלל אתגרים שכל מתעמלת שמגיעה לגיל 14-16 צריכה להכיר
לעומתה, מוסטפינה "סתם" נראיתה כמו אחת שנעדרה קצת מהאולם ולא חזרה לכושר מלא. והיא גם נתפסת כאחת שיודעת להתעלות על דברים כאלה בתחרויות גדולות וחשובות.
תרגיל הקורה ה"מוצלח" של מוסטפינה… הרבה פחות ממה שהורגלנו

 

הפציעה של גרישינה

 

ב – המטרה – אליפות העולם, ופחות אליפות אירופה
חודש זה המון זמן בהתעמלות, ומספיק זמן בשביל להבריק ולייצב תרגילים ואלמנטים – אבל זה כשהכל הולך כמתוכנן. בחודש כזה יכולות גם להיות נסיגות, פציעות ושלל בעיות אחרות – כך שאליפות אירופה תהיה עבור הנבחרת הזאת בעיקר סימן שאלה – האם מוסטפינה וקומובה יהיו דומות יותר למודל לונדון 2012, או למה שראינו באליפות רוסיה? הפער ביניהם גדול ויכול להיות ההפרש בין זהב קבוצתי או ארד.
עד אוקטובר 2014 ואליפות העולם בנאנינג יש הרבה זמן – בדיוק הזמן שבו מתעמלת כמו קומובה ומוסטפינה יכולות לתת את השעות הדרושות, ולהגיע לרמות ביצוע גבוהות בצורה בטוחה ומבוקרת.

 

ג – ובכל זאת – סופיה
העובדה שאין תחרות קרב רב באליפות אירופה דווקא משחקת לידי הרוסיות. עם רקע של פציעות, עדיף להתמקד במכשירים שבתוך אזור הנוחות הבטוח, ולא לנסות להעלות את הרף במכשיר פחות מוכן, לקחת סיכון לפציעה, רק בשביל להתחרות על כל 4 המכשירים. קומובה ומוסטפינה, גם ללא ה 100% שלהן עדיין מועמדות כמעט ודאיות לפודיום במקבילים. בקורה, בנוסף לשלל איבודי שיווי משקל ונפילות שראינו מהשתיים, הן גם תצטרכנה להתמודד עם שלוש רומניות שנראות הרבה יותר בריאות ומוכנות (יורדאקה, מונטאנו ובולימאר). בקפיצות הרוסיות באמת בבעיה – מוסטפינה אמנם הדגימה יורצ'נקו דאבל יפה, אבל קומובה עדיין עם בורג בודד, פאסקה נראית חלשה על כל שאר המכשירים, ולקחת אותה רק בשביל הקפיצות יכול להקריב ציונים על שאר המכשירים. ובקרקע – מעבר לנפילה של מוסטפינה, היא גם ביצעה רק שלושה פסים, ומנסה לאסוף נקודות אבודות באלמנטי ריקוד קשים (כמו הטריפל פירואט עם רגל למעלה). קומובה בכלל לא התחרתה בקרקע, אפילו לא תרגיל מדולל, מה שמעלה שאלות לגבי היכולת שלה לתרום למאמץ הקבוצתי (אני יוצא מנקודת הנחה שאין סיכוי כאן לגמר על המכשיר…)
קומובה בתרגיל ה"ראווה" כחלק מגמר הקורה – הגאולה?

 

קומובה בגמר המקבילים – תרגיל שהיא תעדיף לשכוח

 

ד – ומה, או מי, עוד
אם קודם חשבנו שרוסיה היא רק מוסטפינה וקומובה, בגלל שפאסקה לא ממש התפתחה מעבר למתמחה בקפיצות, ואינשינה וגרישינה לא הראו שהן מסוגלות להחשב כ"יורשות", באליפות רוסיה דווקא היו כמה סיבות לאופטימיות זהירה, גם לסופיה וגם במחשבה קדימה לריו 2016.
אלה סוסניצקאיה העפילה לכל הגמרים, לקחה זהב בקפיצות, ארד במקבילים, חמישית בקורה, ושניה בקרקע. היא גם סיימה שניה בקרב רב אחרי מוסטפינה, ולפני גרישינה (טרם הפציעה). היא היתה המתמעלת היציבה בתחרות, ואופציה מציאותית על כל ארבע המכשירים – בדיוק מה שנבחרת כזאת צריכה לתחרות קבוצתית.
באופן תיאורטי, נבחרת עם סוסניצקאיה ומוסטפינה, קומובה במקבילים וקורה, ועוד איזו מתמחה בקרקע (פדורובה) או בקפיצות (פאסקה) יכולה לבוא ולעשות את העבודה בסופיה.
ואולי קומובה כן תהיה כשירה על כל המכשירים עד אז, ואולי היא תעשה את כולם משיקולי אגו – (אין לדעת) – בכל מקרה מדובר על נבחרת מכובדת לאליפות אירופה, כזו שתגיע לפודיום כמעט בכל מקרה
סוסניצקאיה – זהב בגמר המקבילים ברוסיה זה לא ענין של מה בכך…

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: