מבט אל העבר: המבחנים האולימפיים של ארה"ב לאולימפיאדת סידני 2000

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

לפני 12 שנה, התקיימה בערך בזמן הזה של השנה תחרות המבחנים האולימפיים – התחרות שקובעת מי מבין מתעמלות ארה"ב הבכירות ייכנסו לנבחרת האולימפית.

כל חובבי ההתעמלות בארצות הברית וכן המתעמלים, המאמנים ושאר הנוגעים בדבר יודעים שזוהי התחרות החשובה ביותר בעולם ההתעמלות האמריקאי כל ארבע שנים- חלק מהמתעמלים, אנחנו בטוחים, אפילו יותר מתרגשים כאן מאשר באולימפיאדה עצמה, מכיוון שזאת התחרות שקובעת אם הם יכנסו לתחרות עליה חלמו במשך כל הקריירה שלהם או לא. למרות שלוקחים בחשבון באיגוד האמריקאי גם את הישגי העבר של המתעמלים בשנים האחרונות, בסופו של דבר זוהי התחרות הקרובה ביותר למשחקים והיא מראה את מצב המתעמלים הנוכחי בצורה הטובה ביותר לפני "הדבר האמיתי".

הרבה לפני שהתוודענו למועדון WOGA שהביא לנו שתי זוכות אולימפיות בשמונה השנים האחרונות, וכששון ג'ונסון היתה בת 8 בלבד, היה כאן עולם התעמלות שונה לחלוטין. בתחרות הספציפית הזאת, שהתקיימה בסך הכל לפני 12 שנים (ול"זקנים" שבינינו זה לא נראה לפני כל כך הרבה זמן) אפשר לראות זאת החל ממכשיר הקפיצות ועד לאופן הניקוד, ונראה כי היחיד שלא השתנה בכלל הוא בלה קרולי, האיש החזק ביותר בענף התעמלות הנשים בארה"ב והאחראי הכמעט בלעדי לבניית הנבחרת ובחירת המתעמלות.

בוידאו הכמעט היסטורי הזה אפשר לראות מתעמלות כמו שנון מילר, שניסתה את מזלה להיכנס שוב לנבחרת האולימפית לאחר היותה חלק מההצלחה של הבנות באולימפיאדת אטלנטה 1996. מילר הפעם נאלצה לפרוש מהתחרות עקב פציעה, ואת זה תראו עוד מעט.

מתעמלת נוספת שנחלה אכזבה קשה היא ונסה אטלר, מתעמלת שבראשית דרכה נראה שהולכת להצליח בגדול אבל עם השנים היא רק הלכה והידרדרה, ומקום באולימפיאדת סידני 2000 היא לא הצליחה להשיג. מאמנה באותה תקופה, אגב, היה ולרי ליוקין.

מי שכן הצליחו להתברג לנבחרת היו אליס ריי- מתעמלת ידועה ומאמנת התעמלות כיום שעל שמה קרויים שלושה תרגילים במקבילים המדורגים, אמי צ'או- שהשתתפה גם באולימפיאדת אטלנטה 1996 וכיום עובדת כרופאת ילדים, קריסטן מלוני – כיום מאמנת התעמלות, טאשה שויקרט (החליפה את מורגן וייט שנפצעה ולא יכלה להשתתף באולימפיאדה) – כיום עובדת כשדרנית התעמלות ברשת WCSN לצד נדיה קומנצ'י ובנוסף עבדה ברשת NBC באולימפיאדת בייג'ין, ג'סמין דנצשר- אמא לשבעה ילדים שחלקם עוסקים בהתעמלות ודומיניק דאוז – אחת המתעמלות הבכירות של ארה"ב שהשתתפה בשלוש אולימפיאדות וידועה כמתעמלת השחורה הראשונה בעולם שזכתה במדליית זהב אולימפית.

באולימפיאת סידני 2000 למתעמלות האמריקאיות לא היתה הצלחה גדולה למרות המבחנים הקשים והבחירה המדוקדקת. את התואר קטפה נבחרת רומניה שכללה את סימונה אמנאר ואנדריאה רדוקן, במקום השני זכו הרוסיות כשסבטלנה קורקינה ואלנה זמולוצ'יקובה היו מהבולטות בנבחרתן ובמקום השלישי הקבוצתי זכתה נבחרת סין.

אבל אלו לא התוצאות הסופיות של התחרות. במשך השנים התוצאות השתנו – אנדריאה רדוקן זוכת הקרב-רב נאלצה להחזיר את מדליית הזהב שלה מאחר ובדיקות מעבדה גילו כי השתמשה בחומרים אסורים להצטננות והתואר בסופו של דבר ניתן לסימונה אמנאר. גם נבחרת הבנות של ארה"ב סיימה עם מדליה, אחת ויחידה – ארד קבוצתי, לאחר שחקירה ארוכה גילתה כי בנות הנבחרת הסינית לא היו בגיל המינימלי המותר ואחת המתעמלות  היתה בת פחות מ-16 בזמן התחרות. המקום השלישי ניתן רשמית לבנות הנבחרת האמריקאית רק לפני שנתיים(!!!) באליפות ארה"ב באפריל 2010.

מצאנו ברשת את תחרות המבחנים המלאה ואנחנו מציגים כאן את יומה השני של התחרות, הגמר שבסופו מכריזים על הנבחרת:

חלק1:

חלק 2:

חלק 3:

חלק 4:

חלק 5:

חלק 6:

חלק 7:

חלק 8:

חלק 9:

חלק 10:

חלק 11:

תחרות המבחנים האולימפיים לקראת לונדון 12 יתקיימו בסוף יוני.

 

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: