רוקדת, מעודדת, מדגמנת ו…עושה בגרויות! לרומי נסט אין רגע דל

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

בשיאה של "עונת המלפפונים" בענף ההתעמלות, החלטנו שזה הזמן הטוב ביותר "לפזול" לעבר ענפים אחרים ולפתוח את הגולשים לעולמות כמו מחול ומעודדות. נראה שמצאנו את הבן אדם המושלם בשביל זה.

רומי נסט. קרדיט: סוכנות Top Models Israel ,רון גליקהכירו את רומי נסט, תלמידת תיכון בת 16 וחצי שעושה חייל בכל מה שהיא נוגעת בו. רומי מדגמנת כבר כמה שנים ולאחרונה הצטרפה לסוכנות Top Models Israel. עצם היותה רקדנית ומעודדת, היינו סקרנים לדעת אם הניסיון שלה בשני התחומים קשור או עוזר לה גם בעולם הדוגמנות, והופתענו לגלות שכן – "כאשר אני הולכת על המסלול או מצטלמת אני צריכה לשדר ביטחון, נוכחות, שימוש במימיקה, החזקה נכונה של הגוף, ליצור עניין אצל המסתכלים בדיוק כמו במחול", היא אומרת. האהבה לדוגמנות ולספורט התחילה אצל רומי, שכיום לומדת בכיתה יא בתיכון לאומנויות ע"ש יגאל אלון ברמת השרון, כבר בגיל צעיר ואת העצות בנושא היא לוקחת מאמה, שעסקה בתחום הדוגמנות בצעירותה  אך בעיקר עסקה בספורט – בכדורסל ובכדורעף.

תפסנו את רומי לראיון, ניסינו לא להכביד עם שאלות מפאת העיסוקים הרבים שלה, אבל לשמחתנו היא ענתה באריכות, הסבירה בדיוק איך נראים חייה של נערה עסוקה (מאוד!) בישראל של היום, והראתה לנו שלמרות הביקורת הנוקבת על הנוער שמנהל כיום אורח חיים בטלני מול המחשב, עוד יש מי שלא מוותרים על כל הזדמנות לצאת ולהזיז את הגוף.

הנה הראיון המלא – שבו, זה הולך להיות מעניין!

התחלת לרקוד בכיתה ד'. באילו עוד חוגים התנסית כילדה?

כשהייתי קטנה התנסיתי בחוגים רבים: הייתי כמה שנים בהתעמלות מכשירים, למדתי נגינה על אורגן, שרתי בלהקה שנקראת אפרוחי גולן. בשל עומס החוגים שהתנגשו זה בזה הבנו שצריך לבחור ולהתמקד בחוגים העדיפים. אמא הרגישה שהריקוד בא אצלי מבפנים ובטבעיות ובדיעבד היא צדקה, אני מאד אוהבת לרקוד ולכן המשכתי בתחום זה עד היום.

רקדת בסטודיו של אלמה וארנון. איך הגעת לשם ולמה "נדלקת" דווקא על ריקוד? מה גרם לך להישאר בתחום כל כך הרבה שנים?

לאחר שהוחלט להתמקד בריקוד, הסטודיו המוכר ביותר בסביבת מגוריי היה "DANCE" של אלמה וארנון ולכן הלכתי לשם. רקדתי שם את כל הסגנונות: בלט קלאסי, מודרני, ג'אז, לירי והיפ הופ. הסטודיו סיפק רמה גבוהה של מחול והיה לי נוח להגיע לשם. הייתה בסטודיו מורה לבלט קלאסי עם עבר עשיר ומרשים בתחום והיא קלטה אותי, דיברה עם הורי לגבי הפוטנציאל והכישרון שראתה בי וזיהתה כי הנתונים שלי מתאימים לבלט. היא דיברה איתם על העתיד שצפוי לי בתחום אם אמשיך בדרך הנכונה, כלומר להמשיך ולהתמיד ולרקוד במקומות הטובים ביותר עם המורים הטובים ביותר.

בכיתה ט' עברת לבית הספר הארצי לאמנויות תלמה ילין. איך הגעת למבחנים שלהם?

אחת הדרכים לפתח את הריקוד ולהתקדם היה להגיע לתלמה ילין שנחשב בית ספר מוביל בארץ למחול ובעקבות כך הלכתי לשם למספר אודישנים. הייתי צריכה להכין קטע ריקוד, ונבחנתי בשעורי טכניקה (בלט ומודרני). בהמשך עשיתי בחינות פסיכומטריות שנדחו לי מספר פעמים עקב שברי מאמץ שהיו לי כיוון שהייתי בחטיבה בכיתת ספורט שדרשה המון מאמץ. מתוך עשרות מועמדים מכל הארץ התקבלתי עם עוד כ-10 רקדנים. האודישנים לא היו קלים, והיה קשה להתקבל לשם. בתלמה ילין הלימודים מתחילים בכיתה ט' ולכן החלטתי אז ללכת ולנסות להתקבל גם משום שברמת השרון, בחטיבה בה למדתי, לא הייתה מגמת מחול.

איך את מתארת את החוויה שלך שם?

תלמה ילין הוא בית ספר מיוחד ולא שגרתי, המון שעות ריקוד במהלך כל ימות השבוע, מתחילים ב-8 בבוקר ומסיימים בשעות אחר צהריים המאוחרות. היינו מביאים אוכל בקופסאות, ומכינים שיעורים ועבודות בהפסקות בין שיעור לשיעור. זוהי מגמה מאד תובענית. הייתי צריכה לקום מוקדם בבוקר על מנת להגיע בזמן- ישנה דרך לא קצרה לעבור, בעיקר בימים גשומים. בסופו של דבר החלטתי לחזור וללמוד במגמת מחול בבית ספר אלון ברמת השרון. אני יכולה לסכם את החוויה בבית הספר תלמה ילין כעוצמתית, מקדמת ומחשלת!

כרגע אני בכיתה יא. תוכנית הלימודים עמוסה ומספר שעות האימון השבועיות רב. אני עושה שיעורי טכניקה של בלט קלאסי, שיעורי מודרני, כוריאוגרפיה- שיעורים שמפתחים בעיקר את החשיבה ואת יכולות הרקדן לבנות ריקודים משלו, לפתח סגנון ריקוד שמייחד אותו ולהכיר יותר לעומק ובצורה מקצועית את מדיום המחול. בנוסף, אנחנו מפתחים רפרטואר איתו מופיעים בהמשך השנה. כחלק מהמגמה ישנם שיעורים עיוניים- תולדות המחול, מוסיקה ואנטומיה עליהם נבחנים בבחינות הבגרות והם מהווים חלק חשוב מהציון הסופי. אני גם משתתפת בבגרויות של תלמידות מכיתה י"ב. במסגרת בחינת הבגרות עליהן לבנות כוריאוגרפיה הכוללת גם בחירת מוסיקה, בגדים, רקדנים, נושא, רעיון ופיתוחו וההשתתפות בתהליך הזה היא חוויה בפני עצמה הדורשת אף היא מספר שעות אימון מעבר לשעות המגמה.

במקביל, השנה הנוכחית הינה שנת בגרויות והלימודים קשים ודורשים השקעה ומאמץ. אני רוקדת ומשתתפת בכל הפעילויות אך דואגת שזה לא יבוא על חשבון הלימודים. ככל שאני עסוקה יותר ומגוונת את תחומי הפעילות שלי כך אני שמחה יותר ומארגנת את הזמן בצורה יעילה. אני רגילה לעבודה תחת לחץ אשר גורם לי להמשיך ולהצליח. לפעמים ישנן תקופות עמוסות יותר וקשות ויש נפילות, אך זה חלק מהתהליך ואני לוקחת הכל בפרופורציה ומשתדלת רק להתחזק וללמוד.

צילום: אסף זינגר

מלבד הריקודים בבית הספר, רומי לוקחת חלק בקבוצת המעודדות של מכבי ת"א.
ספרי קצת על איך הגעת למבחנים לפני שנה– איך גילית שמחפשים שם בנות חדשות ומה המבחנים כוללים?

תחום המעודדות סיקרן אותי והגעתי למעודדות של מכבי תל אביב דרך האינטרנט לאחר שחיפשתי מידע על קבוצת מעודדות טובה בארץ. ישנן בחינות קבלה ללהקה  מדי שנה לפני תחילת העונה. נדרשנו להכין קטע ריקוד קצר. במהלך הבחינה למדנו ריקודים של הקבוצה איתם הופענו מאוחר יותר מול הבוחנים. בסוף הבחינה הראינו את הקטע האישי שהכנו. היה צריך להפגין ביטחון, אנרגיה ובעיקר שימוש במימיקה כחלק מההופעה על מנת להרשים את הבוחנים. כבר לאחר הבחינות אמא סיפרה לי שהמאמנת ניגשה אליה והחמיאה על יכולות הריקוד שלי על אף גילי הצעיר.

ספרי לנו קצת על האימונים – איזו השקעה נדרשת ממך מבחינת שעות, מי המורים,…

כשהתקבלתי למכבי עשיתי קורס במשך מספר חודשים, במהלך הקורס למדנו את כל הריקודים של המעודדות כדי שכאשר נגיע למגרש נדע את הכוריאוגרפיות ונוכל להתמקד בביצוע. הייתי אז לפני גיל 16, וכשסיימתי את הקורס אמרו לי כי רוצים לחכות שאהיה לפחות בת 16 על מנת לאפשר לי להופיע במשחקים. עד היום אני הכי צעירה בקבוצה ומתאמנות איתי בנות בגילאי ה-20. למרות פער הגילאים אני מרגישה נפלא מבחינה חברתית ומקצועית ולא חוששת להביע נוכחות. האימונים של הקבוצה מתרחשים אחת לשבוע בימי שישי במשך מספר שעות. מעבר לאימון השבועי, לפני כל משחק בו אני משתתפת, אני נדרשת להגיע מספר שעות לפני תחילתו להיכל נוקיה שם מתבצעות חזרות גנרליות על הריקודים איתם נופיע במהלכו. מנהלות הלהקה, שהן גם המאמנות שלנו- ילנה רינון ואנה טרסובה, נמצאות אתנו מידי שבוע באימונים, עובדות עמנו על הכוריאוגרפיות ועל תרגילי אקרובטיקה המשולבים בריקודים ומלוות אותנו במשך המשחקים.

היית צריכה ללמוד סגנונות ריקוד חדשים כשהגעת למכבי, או ללעשות דברים קצת שונים ממה שהיית רגילה אליהם עד אז?

כמו שהזכרתי קודם הייתי בבית הספר תלמה ילין שם הייתי במגמת מחול והסגנונות העיקריים עליהם עבדנו היו בלט קלאסי ומודרני וגם במגמה הנוכחית באלון אלו הסגנונות העיקריים, אך תמיד אהבתי גם את הסגנונות המנוגדים כביכול- ג'אז, היפ הופ ובעבר למדתי גם אותם כך שמבחינת השתלבות במעודדות לא התקשיתי. בנוסף, מגמות המחול בתלמה ילין ובאלון אלו מגמות תובעניות שדורשות מאמץ והשקעה באופן קבוע כך שהתרגלתי לפעול במסגרות רציניות והכניסה ללהקה רק חיזקה אותי בתחום. חלק מהבנות בלהקה הגיעו מתחום ההתעמלות האומנותית אשר משולבת כחלק מהריקודים לפיכך אנחנו לומדים אלמנטים בסיסיים ובשל התנסותי בתחום בתור ילדה קטנה אני לומדת אלמנטים מורכבים יותר ועושה חזרות במהלך השבוע כדי לבצעם בצורה הטובה ביותר בהופעות.

צילום: אסף זינגר

אני משתדלת מאד ששום עיסוק לא יבוא על חשבון הלימודים שנמצאים אצלי במקום הראשון. אני עושה 5 יחידות מתמטיקה ו – 5 יחידות אנגלית וחשוב לי לשמור על רף גבוה בלימודים ועל הצטיינות הן בלימודים והן במחול. אם ישנם מצבים שאני צריכה לצאת קצת קודם מבית הספר אני מבקשת אישור מהורי ומהאחראים בבית הספר ולרוב הם מאשרים. סומכים עלי שאשלים את החומר כיוון שיודעים שאני תלמידה רצינית וחרוצה. הורי ואני סיכמנו כי אוכל להשתתף בכל התחומים, החוגים והאימונים כל עוד אני ממשיכה להשקיע בלימודים והם לא ניזוקים. על מנת להקל על השילוב של הלימודים עם שאר העיסוקים, אני משתדלת לארגן את הזמן בצורה היעילה ביותר. אני מנצלת כל זמן פנוי ללמוד למבחנים הבאים ולא נחה לרגע. זה לא מפריע לי משום שעבודה תחת לחץ מדרבנת אותי ואני אוהבת את זה. עד כה אני מצליחה לשלב בין הדברים ויש לי תעודת הצטיינות בלימודים.

ומספורט – לדוגמנות:
היית בסוכנות לוק כשהיית ילדה – איך הגעת לתחום הזה מלכתחילה? האם זה בא ממך, או מההורים, או מחברים שגם עסקו בזה? 

עוד כשהייתי קטנה, תמיד אמרו לאמא שאהיה דוגמנית כשאגדל. מנהלת בית הספר היסודי אמרה שיום אחד כשאתבגר היא תמליץ עלי לתחרות מלכת היופי, אמא הקשיבה להמלצות הסובבים, חיפשנו סוכנויות וכך התחלנו עם לוק- העברנו תמונות ונתונים, הם מיד חזרו אלינו ואז הייתה לי ההיכרות הראשונית עם עולם הדוגמנות והאופנה. כאשר נכנסתי לסוכנות השתתפתי בכמה פרסומות- חומוס צבר, חברת חשמל, חברת סלולרי ועוד. לאחר מכן הייתה תקופת מעבר מבחינת הגילאים שבה כבר לא הייתי ילדה אך גם עדיין לא אישה ולכן נאמר לי שמומלץ שאשוב לתחום בגיל 16 וכך עשיתי.

בגיל 16 הצטרפת ל- Top Models Israel – איך הגעת לסוכנות? ספרי קצת על הקמפיינים שהשתתפת בהם לאחרונה.

הצטרפתי ל-TOP MODELS ISRAEL לאחר שרון גליק הסוכן שלי ראה תמונות שלי בפייסבוק לאחר שצירפתי את דף הסוכנות לחברים. הוא ביקש לקבוע פגישה עם ההורים. נפגשנו שלושתנו והיה ברור לכולנו שזוהי יריית פתיחה להליכה משותפת בתחום. רון מקסים, הוא דואג, מפרגן ומאד מקושר. שוקל כל צעד בקפידה. הוא בחור צעיר וכך גם הסוכנות ואני, ונראה שהוא בונה סוכנות עם יסודות יציבים וחזקים. עד כה השתתפתי במספר הפקות- של FTV (ערוץ האופנה), רנואר, שבוע האופנה של חולון ובקרוב אשתתף בתצוגות של מעצבים רבים בשבוע האופנה של תל אביב. אין לי ספק ששיתוף הפעולה שלנו יישא עוד הרבה פירות בעתיד. זהו תחום קרוב לליבי, שיש לו הרבה מן המשותף גם עם המחול ועם המעודדות.

רומי נסט. קרדיט: סוכנות Top Models Israel

איך הורייך מקבלים את עניין הדוגמנות?

הורי עומדים מאחורי החלטותיי ותומכים בי לכל אורך הדרך. הם מלווים אותי לכל מקום- לאודישנים, לצילומים, להפקות, לתצוגות, לאירועים, להופעות, למשחקים ועוד. הם עוזרים לי ומסיעים אותי לכל מקום, נסיעה בדרכים זהו חלק בלתי נפרד מכל התחומים ועזרתם הופכת את הזמן שמבלים בנסיעה לנעים ונוח יותר. אני מרגישה בטוחה שהם לצידי, נמצאים איתי, שומרים עלי ודואגים לי. אני סומכת על ניסיון החיים שלהם והידע ומשתדלת להקשיב לעצותיהם.

את רוקדת בתיכון, רוקדת במעודדות, מדגמנת ובנוסף להכל גם תלמידת תיכון – איך הכל משתלב ביחד? ספרי לנו על שבוע "נורמלי" שלך ואיך הוא נראה מבחינת סדר יום, אימונים, בילויים וכו'.

אני אכן פעילה בתחומים רבים. אני מארגנת את הזמן כך שלכל תחום מוקדשות מספר שעות שבועיות המשתנות ביחס לנתונים אותם אני מקבלת מהסוכנות, מהמאמנים ומהמורים. אני משתדלת לא להזניח אף תחום ובשביל לעשות זאת במהלך השבוע אני משקיעה את כל הזמן בלימודים, בדוגמנות ובריקוד ומשאירה לי את הסופי שבוע לבילויים חברתיים מסוגים שונים. לרוב אני קמה בבוקר והולכת לבית הספר עד שעות הצהריים. כ – 3 פעמים בשבוע ישנם ימי מגמה בהם אני רוקדת עד שעות הצהריים המאוחרות. בשאר הימים אני חוזרת מבית הספר בצהריים ומשם ממשיכה לאודישנים, לצילומים ולהפקות אשר משתנות מפעם לפעם. בנוסף, ישנם ימים פחות או יותר קבועים בהם יש משחקים ובהם, לאחר הריקוד בבית הספר, אני מגיעה הביתה, מתארגנת וישר יוצאת להיכל נוקיה. בשאר הזמן אני לומדת, מנצלת כל רגע פנוי אם במהלך נסיעות, בזמן ההמתנה באודישנים, בשעות חלון וכו', מתכוננת למבחנים ומכינה שעורים.

לסיום, שאלנו את רומי שאלה מתבקשת.
איפה את רואה את עצמך בעתיד, איזה מהתחומים שאת עוסקת בהם היום מושך אותך הכי ואת רוצה לפתח אותו יותר?

יש לי הרבה חלומות ושאיפות אבל ברור לי שאצטרך להתרכז בתחומים ספורים. ריקוד ודוגמנות יהיו חלק נכבד מחיי אבל במקביל לא אוותר על השכלה ועל רכישת מקצוע אקדמי. יש לי אבא שמחכה שאגיע לעבוד איתו במרפאת השיניים שלו, וגם בעלה הנוכחי של אמי שהוא עורך דין רוצה שאצטרף למשרד שלו כעורכת דין. הבחירה קשה.. ימים יגידו. בינתיים אני משתדלת ליהנות מכל רגע, לצבור חוויות ולהפיק את המיטב מכל דבר.


נראה שרומי, למרות גילה הצעיר, יודעת טוב מאוד כיצד לנצל כל שעה וכל רגע מחייה. יש לנו כאן דוגמא לנערה עם ראש על הכתפיים והמון כישרון. אם תמשיך בדרך הזאת, היא תגיע לגדולות. בעצם, היא כבר עושה המון יחסית לגילה הצעיר, מה שנקרא – גם יפה וגם אופה. רומי, אנחנו מאחלים לך המון בהצלחה בהמשך – כל הכבוד!

ולגולשים שלנו כל שנותר להציע זה לפתוח את הטלוויזיה בפעם הבאה שמתקיים משחק ביתי של מכבי ת"א ולחפש שם את רומי מפזזת על הרחבה בכחול ובצהוב.

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: