יש לנו מה ללמוד מהמכללות בארה"ב

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

ה-NCAA, התאחדות ספורט הקולג'ים הלאומי של ארצות הברית, מקיימת מידי שנה פעילויות ספורט בהמון ענפים. ענף ההתעמלות נכנס לתמונה בשנת 1982 ותחרויות ההתעמלות מתקיימות באולמות מלאים לעיני קהל רב. תחרויות ה-NCAA נחשבות לחשובות מאוד בקרב הסטודנטים וכל תחרות שם נראית מינימום כמו אליפות ישראל בכדורגל: אוהדים להוטים, הופעות של מעודדות, צרחות, קריאות מהקהל, שירים, תלבושות צבעוניות וכמובן גביע ותואר שנכנס עמוק לתוך דפי ההיסטוריה של המכללה/ אוניברסיטה שזכתה בו. אצל האמריקאים הכל חייב להיות גדול ומרשים, ואי אפשר שלא להוריד בפניהם את הכובע ולחלום שמשהו כזה יקרה אי פעם כאן בארץ.

קבוצת המתעמלות של אוניברסיטת ג'ורג'יה, זכו השנה בפעם הרביעית ברציפות ובפעם התשיעית בסך הכל, במקום הראשון בתחרות ה"סופר סיקס" (תחרות הגמר של שש הקבוצות הטובות ביותר). מלבדם, הקבוצה היחידה עם מספר זכיות זהה היא יוטה.

בג'ורג'יה מתעמלות כמה מהבנות הטובות בעולם. שתיים מהן, קורטני מק'קול וקורטני קופטס, השתתפו באולימפיאדת אתונה ב-2004. הרבה מהמתעמלות בקולג'ים ובאוניברסיטאות בארה"ב הן מתעמלות עבר מוכרות שמקבלות הזמנות ומלגות יוקרתיות, כמו למשל הולי וייז מאוניברסיטת אוקלהומה ואליסון טיילור מאוניברסיטת לוס אנג'לס, שהתעמלו בילדותן בווגה, המקום שגידל שתי אלופות אולימפיות, קרלי פטרסון ונסטיה ליוקין.  למרות שהבנות כבר מעל גיל 18, גיל שנחשב ל"זקן" יחסית בעולם ההתעמלות התחרותי, זה לא מונע מהתחרויות להיות ברמה מאוד גבוהה.

בינתיים, כשאצלנו מתחרות באליפות אס"א בהתעמלות שתי קבוצות בלבד, הנה "טעימה" קטנה מעולם הקולג'ים בארה"ב, או יותר נכון, מהעולם של בנות קבוצת ה-GymDogs, אלופת המכללות לשנת 2008:

 

קנאה. אין מילה יותר מתאימה לתאר את מה שמרגישים כשרואים את הסיור הנחמד שעושה לצופים אחת המעמלות באולם ההתעמלות של ג'ורג'יה.

והנה דוגמא ליום אימון של הבנות:

חלק 1

חלק 2

ולסיום – מאמנת הקבוצה, סוזן יוקולן, ש"לא מאמינה בכשלון"

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: