זכה בתביעה של 25.5 מיליון דולר עקב פציעה באימון

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

שיין דאוני אהב את אולם ההתעמלות ולא חשב שנחיתה לא נכונה אחת יכולה לשנות לו את חייו ברגע.

לפני תשע וחצי שנים, אחד המאמנים באולם ביקש משיין לנסות את פס הטרמפולינה, עליו שיין ביצע דאבל סלטה לאחור. הנחיתה לא היתה מוצלחת – שיין נפל ושבר את עמוד השדרה, דבר שגרם לו לשיתוק.

"לא הרגשתי כאב אבל הכל הלך", אמר שיין. "אני חי אבל באופן שונה לגמרי".

 

אחיו של שיין, שראה את הכל קורה, ביקש ממנו לקום כי הוא מפחיד את כולם מסביבו. זה היה הרגע בו שיין ניסה לקום והבין שמשהו לא בסדר ושהוא לא יכול לזוז.

הפציעה של שיין הותירה אותו עם נכות של 100%. לטענת עורך דינו, הצוות באולם לא השגיח עליו, ומאחר והם ידעו שאינם יכולים להשגיח – עליהם היה לעצור את שיין מלבצע את הקפיצה. על הטעות הזו, ישלם האולם 25.5 מיליון דולר.

למרות הזכייה בתביעה, הכסף לא יחזיר לשיין את חייו, אלא רק ישלם את הטיפולים הרפואיים להם הוא זקוק. על המשפחה היה כבר לשלם כשלושה מיליון שקלים לטיפולים של שיין עד לתביעה.

"אפשר להגיד שמה שאני מסוגל לעשות כיום זה לאכול ולהסתובב עם כסא הגלגלים שלי", אומר דאוני. "אני חייב שיהיה מישהו לידי כדי לעזור לי להתלבש, להתקלח, ללכת לשרותים וללכת ממקום למקום. מאבדים הרבה כבוד כאשר לא מסוגלים לעשות דברים בעצמינו".

הראיון של שיין מתורגם מהאתר הבא: http://www.news4jax.com/news/21608984/detail.html

ניתן לראות וידאו עם הסיפור של שיין כאן: http://www.news4jax.com/video/21610697/index.html

הסיפור פורסם כדי לתת קצת פרספקטיבה למתעמלים ולמאמנים. מהסיפור העצוב של שיין צריך ללמוד לא לסמוך על עצמינו במאה אחוז, במיוחד עם אלמנטים בהם איננו מתמחים עדיין, ותמיד לדאוג שיש מאמן באולם ושהוא מסתכל ומוודא שאכן המתקן מסודר כמו שצריך, שישנם מזרונים מתאימים לנחיתה, שישנו בור נחיתה עם מספיק ריפוד ושהמאמן בא לשמור עלינו אם צריך. סיבוב לא במקום, רגל שזזה במעלה אחת יותר ממה שצריך, כפיפת ידיים מיותרת… כל אלה עלולים להוביל לפגיעה בלתי הפיכה. אסור להגיד "לי זה לא יקרה", להיפך, צריך להגיד "זה עלול לקרות וזה יכול לסיים לי את החיים". התעמלות, עם כל היופי והכייף, זה ענף מסוכן ביותר!

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

0 מחשבות על “זכה בתביעה של 25.5 מיליון דולר עקב פציעה באימון”

  1. מסכימה עם מיה,
    נכון, פציעות קורות,זה התעמלות וזה מסוכן, אנחנו יודעים.
    עם זאת, תמיד תמיד חשוב לבדוק מי הצוות שמאמן, מה הכשרתו והאם המאמן יודע לא רק איך לשמור אלא יודע גם איך לצפות תאונות ולמנוע אותן. זה התפקיד שלנו, המאמנים.
    על ההורים לוודא את הכשרתו של צוות המאמנים לפני ההרשמה.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: