התעמלות באולימפיאדות עבר – הכוכבות, השאיפות והאכזבות

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

מצאנו ברשת כמה סרטונים "היסטוריים" מאולימפיאדות 80,84 ו-92 כאשר האחרונה בהן, אולימפיאדת ברצלונה, התקיימה לפני בדיוק 20 שנה.

מעניין לראות את הכוכבות של פעם, התלבושות, המכשירים ובעיקר התרגילים, שכיום חלקם נחשבים לבעלי רמת קושי נמוכה ובסיסית.

מתחילים עם אולימפיאדת מוסקבה 1980, בסרטון שלפי הכותרת נחשב ל"סרט הרשמי של אולימפיאדת 1980". אנחנו לא בטוחים עד כמה זה נכון, אבל מעניין לצפות בו ולראות דגלים של מדינות שכיום כבר התפרקו או התאחדו, מתעמלות שמנסות את מזלן בשנית כמו קומנצ'י  ואת מוסיקת הקרקע הקלאסית שכיום כבר לא כל כך שומעים:

מכאן קופצים 4 שנים קדימה, למשחקי לוס אנג'לס בהם השיגה לראשונה מתעמלת מארה"ב את המדלייה הנכספת מכולן – זהב בקרב-רב אולימפי. תקציר התחרות עלה ליוטיוב ובו רואים את מרי לו רטון החייכנית כל הדרך עד השגת המטרה לשמה הגיעה. מעניין לראות את המתעמלות היריבות של רטון ואת מהלך התחרות. בלה קרולי משחק תפקיד טכני בנבחרת האמריקאית, כששמונה שנים לפני כן הוא עזר לנדיה קומנצ'י להשיג את העשר המושלם הראשון והפעם מלווה את רטון למספר עשיריות מושלמות.

חלק ראשון:

 

חלק שני:

 

עוברים לאולימפיאדת ברצלונה 1992 לספיישל אולימפי ששודר בארה"ב ומספר על הישגיהן של שנון מילר, קים זמסקל וטטניאה גוטסו:

 

בסרטון הבא מדובר על הסיפור מעורר המחלוקת בבחירת נבחרת הנשים האמריקאית למשחקים. תחרות המבחנים האולימפיים התקיימה בדלתיים סגורות לפני בדיוק 20 שנה והסרטון מתמקד על קים קלי שלא נבחרה לבסוף לנבחרת. קלי הכועסת החליטה לעלות על מטוס ולבוא לאולימפיאדה בתור צופה:

 

 

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: