הנשים המעניינות באליפות העולם 2010

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

אנחנו באמצע הדרך לאולימפיאדת לונדון, והמתעמלות שבונות על המשחקים האולימפיים חייבות לעשות חייל באליפות העולם הנוכחית כדי להתברג באליפות הבאה והקובעת. באליפות העולם הקודמת, שהתקיימה שנה אחרי אולימפיאדת בייג'ין, הציונים היו נמוכים יחסית והמתעמלות פחות מוכרות. ככה זה בדרך כלל לאחר המשחקים – האליפות הראשונה היא הכי פחות רלוונטית ומעניינת, וככל שעוברות השנים והמשחקים שוב מתקרבים – זה נהייה יותר ויותר מעניין.

השנה כבר אפשר להתחיל לראות מה צפוי לנו בלונדון 2012, למרות שהרבה יכול להשתנות עקב פציעות, פרישות וכו'. בתחרות המקבילה למשל, לפני ארבע שנים בדנמרק, היתה זאת ונסה פרארי האיטלקיה שקטפה את תואר אלופת העולם בעוד בבייג'ין שנתיים אחר כך, היא לא התברגה בין שלוש המדליסטיות. אפילו שתי האמריקאיות שהתחרו אז בגמר הקרב-רב, לא השתתפו בכלל במשחקים האולימפיים. היו אלה דווקא המתעמלות שהתמחו במכשירים הבודדים, שהלכו והשתפרו עד למשחקים ושם הצליחו מאוד כמו צ'נג פיי הסינית, אלישיה סקרמון האמריקאית (שמסרבת לרדת מהמשטח וגם השנה משתתפת באליפות העולם), בת' טווידל הבריטית (שגם היא לא מוכנה לשים את העוריות בצד עדיין), סנדרה איזבסה הרומניה וכמובן האלופה הנוכחית נסטיה ליוקין האמריקאית.

אז כפי שאפשר לראות, אי אפשר לדעת מה יהיה בעוד שנתיים, אבל התמונה מתחילה להתבהר. מתעמלות חדשות לגמרי לא יהיו הרבה, אבל אולי אלו שפחות יצליחו בתחרות השנה הן אלה שיתפסו את המדליות בלונדון.

אז למי כדאי לשים לב השנה?

  • אוסטרליה – לורן מיטשל. הגיעה למקום הרביעי בגמר הקרב-רב באליפות העולם הקודמת. בנוסף, זכתה במקום השני בגמר המכשירים הבודדים על שני מכשירים – קורה וקרקע.
  • ברזיל – ג'ייד ברבוסה. הגיעה למקום העשירי בגמר הקרב-רב באולימפיאדת בייג'ין.
  • סין – יש לנו השנה הרבה פנים מוכרות – יויאן יאן (השתתפה בבייג'ין, מתמודדת חזקה בקרב-רב השנה), הא קסין (מטורפת על המקבילים, מקומות ראשונים על המכשיר בבייג'ין, באליפות העולם הקודמת ובגביע העולם), לינלין דנג (זהב בגמר הקורה באליפות העולם הקודמת), יילין יאנג (ארד בקרב-רב בבייג'ין, ארד במקבילים בבייג'ין)
  • בריטניה – אליזבת' טווידל (מתעמלת ותיקה, זכתה במקומות ראשונים השנה באליפות אירופה על המקבילים והקרקע, באליפות העולם 2009 זכתה במקום הראשון בקרקע), רבקה דאוני (אחת הכוכבות העולות של בריטניה, מקום 12 בקרב-רב בבייג'ין)
  • ישראל – השנה שלחנו נבחרת גדולה של ארבע בנות – רוני רבינוביץ' שהציפיות ממנה גבוהות בעקבות זכייתה במקום השלישי בקרקע בגביע העולם, הדס קורן, ולריה מקסיוטה וספיר כהן
  • איטליה – ונסה פרארי (מתעמלת ותיקה, בין יתר הישגיה הגדולים נרשמה מדליית זהב בקרב-רב באליפות העולם 2006)
  • יפן – קוקו צורומי (ארד בקרב-רב באליפות העולם 2009, כסף במקבילים המדורגים באותה תחרות, השתתפה בבייג'ין)
  • רומניה – נבחרת מרשימה במיוחד: סנדרה איזבסה (זהב בקרקע בבייג'ין), אנה פורגרס (ארד במקבילים באליפות העולם הקודמת), רלוקה היידו (ארד על הקורה באליפות אירופה השנה), גבריאלה דרגוי (מתעמלת ותיקה, השתתפה בבייג'ין), אלנה רסי (זהב על הקורה באליפות אירופה האחרונה)
  • רוסיה – אליה מוסטפינה (מקום שני במקבילים ובקורה באליפות אירופה השנה), קסניה סמנובה (מתעמלת ותיקה, מקום רביעי בקרב-רב בבייג'ין, אלופת אירופה לשנת 2009)
  • ארה"ב – כל העיניים על רבקה ברוס (אלופת ארה"ב הנוכחית, סגנית אלופת העולם לשנת 2009 ובת חסותו של ולרי ליוקין שהביא את נסטיה בתו לזהב האולימפי בבייג'ין), אלישיה סקרמון (מתעמלת ותיקה, השתתפה בבייג'ין, משתתפת באליפויות עולם מ-2005, מתמחה בקפיצות).

אלו המתעמלות אליהן נשואות העיניים בתחרות זו, כמובן שבהתעמלות יש המון הפתעות כך שהכל פתוח והכל יכול לקרות. נאחל בהצלחה רבה רבה לישראליות שלנו כמובן!

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: