האם קיילה רוס תיכנס לנבחרת האולימפית של ארה"ב?

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

היא עדיין לא מוכרת ברמה בינלאומית אבל בארצות הברית שמים עליה עין כבר מספר שנים בתחרויות הג'וניור הלאומיות והבינלאומיות.

רוס (ילידת 96) עלתה לדרגת סניור רק השנה, מה שמנע ממנה להשתתף כסניורית בתחרויות גדולות כמו אליפויות וגביעי עולם עד עכשיו. מדובר בהפסד גדול מאחר והצוות המקצועי של נבחרת ארה"ב לאולימפיאדה, המורכב בעיקר מבלה ומרתה קרולי הנוקשים, לא יודע מה לצפות מקיילה בתחרויות גדולות וחשובות כמתעמלת בוגרת.


לעומת זאת, על פי הישגי עבר של הילדונת אפשר לראות שהיא לא "פראיירית" ובחיקתה הישגים מרשימים ביותר כמו זהב בקרב-רב, במקבילים ובקורה במשחקי הפאן-אמריקנס בשנת 2009, זהב בקרב-רב באותה תחרות ב-2010 וכן תרומה לנבחרת ארה"ב בזכייה בזהב בתחרות זאת בשנים 2009 ו-2010. באליפות ארה"ב זכתה רוס בשנת 2009 במדליית הכסף בקרב-רב ובאליפויות ארה"ב שלאחר שנה זו היא שומרת על תואר אלופת ארה"ב בדרגת ג'וניור. ישנן כמובן גם זכיות במדליות אישיות על מכשירים בודדים.

רוס מוכרת בעיקר לפי צורת ההתעמלות ה"קלילה" שלה שמזכירה לרבים את האלופה האולימפית של 2004, קרלי פטרסון. היא גורמת לתרגיל הקורה שלה להיראות קל ופשוט בעוד היא מבצעת תרגילים ברמה גבוהה מאוד וחיבורים מעניינים. מה שכן יש אצלה מקום לשיפור בעניין הנחיתה והיא אומרת שהיא מתכננת לעשות את אותה הנחיתה כמו של פטרסון, דאבל סלטה לאחור עם חצי פנייה.

הנה דוגמא לתרגיל הקורה שלה מאליפות ארה"ב האחרונה:

 

גם על מכשיר המקבילים רוס עשוייה לעזור מאוד לאמריקאיות, שכן זהו מכשיר יחסית חלש שלהן והיא מפגינה יציבות וציונים בסביבות ה-15 נקודות כשהיא מבצעת תרגיל טוב. כמובן שיש לה עוד על מה להתאמן אבל נראה שהיא בדרך הנכונה.

 

באשר לתרגיל הקרקע שלה, גם כאן קיילה מראה יציבות ונחיתות טובות :

בסך הכל נראה שיש לנו כאן סיפור של מתעמלת צעירה מאוד ומבטיחה שמצליחה (בקושי) להגיע לגיל המתאים להתחרות בו במשחקים האולימפיים. יכול להיות שחוסר הניסיון שלה כבוגרת בשטח יוריד לה נקודות בעיני אלו שמחליטים על חמש (!!!!) הבנות שייצגו את ארה"ב השנה. השאלה הגדולה היא עד כמה הקרולים יסמכו על רוס לפי תחרויות קודמות ולפי ההתקדמות שלה בהאימונים.

להיכנס לאולימפיאדה כמתעמלת בשנה הראשונה בסניור זה דבר כמעט בלתי אפשרי. דומיניק מוצ'יאנו שהתחרתה במשחקים בגיל 14 בלבד כבר זכתה לפניהם במקום הראשון בקרב-רב באליפות ארה"ב ושון ג'ונסון הצעירה מנבחרת ארה"ב לבייג'ין 2008 כבר החזיקה בתואר אלופת העולם בשנה שלפני. סמנטה פשק ובריג'ט סלואן, גם הן מבין צעירות הנבחרת ב-2008, נסעו שנה לפני כן לאליפות העולם כך שגם הן באו עם נסיון בינלאומי כסניוריות.

מה שכן, נראה כי המאמנים של רוס לקחו את חוקי ההתעמלות ה"חדשים" והשתמשו בהם לטובת המתעמלת שלהם, דבר שנראה לאורך התרגילים שלה במכשירים השונים.

נחכה להחלטת הועד האמריקאי שקובע את מבנה הנבחרת, אולי נופתע לגלות שרוס נכנסה. בהצלחה!

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: