אליפות העולם 2011 – אז מה היה לנו?

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

אליפות העולם בהתעמלות מכשירים שהסתיימה היום ביפן התחילה בסימני שאלה לגבי המיקום שלה. מאחר וביפן התרחשה רעידת אדמה גדולה וצונאמי בתחילת השנה, שקלו באיגוד ההתעמלות העולמי להעביר את התחרות למקום אחר אבל במאי הוחלט לא לשנות מיקום.

האליפות מהווה את שלב ההעפלה הראשון לאולימפיאדת לונדון 2012. שמונה קבוצות הגברים והנשים שהגיעו ראשונים בגמר הקבוצתי מקבלים כרטיס אוטומטי לתחרויות הקבוצתיות במשחקים האולימפיים. הקבוצות שהגיעו למקומות 9-16 ייאלצו לנסות את מזלם בתחרות הקדם-אולימפית או בשמה הלועזי Test Event שתתקיים בינואר שנה הבאה.

לגבי מכשירים בודדים – כל זוכי המדליות בגמרים הבודדים מעפילים לאולימפיאדה. כך למשל נבחר אלכסנדר שטילוב מישראל לייצג אותנו והפך לספורטאי השמיני שלנו שמקבל כרטיס לאולימפיאדה.

מדליסטים:

בתחרות הקרב-רב של הנשים ידענו מראש שיהיו אלופות חדשות. אליה מוסטפינה ורבקה ברוס, מקום ראשון-שני של שנה שעברה, לא השתתפו השנה בתחרות עקב פציעות.

כל נבחרת ארה"ב של הנשים קיבלו השנה מדליית זהב נחשקת לאחר זכייה בגמר הקבוצתי. בנוסף, ג'ורדין וויבר זכתה בשתי מדליות אישיות נוספות, זהב בקרב-רב וארד בקורה.

נבחרת הנשים של רוסיה נאלצה להסתפק במקום השני וויקטוריה קומובה שברוסיה ציפו שתזכה בגמר הקרב-רב, הגיעה למקום השני בלבד אבל הוסיפה לאוסף מדליית זהב בגמר המקבילים.

נבחרת הנשים של סין זכו במקום השלישי בתחרות הקבוצתית ויאו ג'ינאן הגיעה למקום השלישי בגמר הקרב-רב ולמקום השני בגמר הקורה. מתעמלת מצליחה נוספת מסין היא סוי לו שזכתה במקום השני בקורה ובמקום הראשון בקרקע.

שמתם לב?

גמר קבוצתי: ארה"ב-רוסיה-סין

גמר קרב-רב: ארה"ב-רוסיה-סין

אצל הגברים המצב קצת שונה. בגמר הקבוצתי היתה זו דווקא סין שלקחה את הזהב כשאחריה יפן במקום השני וארה"ב עם מדליית הארד המשמחת (מדליה קבוצתית לאחר 8 שנים בלי מדליות).

הרומנים ירדו למקום האחרון לאחר שהמתעמל מריוס ברבקר נחת על הגב בקפיצות וקיבל את הציון העגול והמאכזב 0.00.

קוהי אוצ'ימורה היפני הפגיז וזכה במדליות זהב בגמר הקרב-רב ובגמר הקרקע ובמדליית ארד בגמר המתח.

שני דברים שנויים במחלוקת קרו בתחרות השנה:

1. האמריקאים כעסו כשההמנון שלהם בתחרות הקבוצתית של הנשים, הופסק בהפתעה באמצע.

2. יש הטוענים שלוויבר האמריקאית לא הגיעה הזכייה בקרב-רב אלא לקומובה. מצד שני, לאחר צפייה ובדיקה של ההורדות והטעויות בתרגיל הקרקע האחרון של שתי המתעמלות אומרים שאכן השיפוט היה נכון.

שיאני המדליות בתחרות:

סין – 4 זהב, 5 כסף, 3 ארד – 12 סה"כ

ארה"ב – 4 זהב, 3 ארד – 7 סה"כ

רוסיה – 2 זהב, 4 כסף – 6 סה"כ

ישראל נמצאת במקום ה-11 עם מדליית ארד.

 

נתראה בלונדון 2012!!!!

 

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: