אליפות ארה״ב – נשים – ביילס משאירה אבק למתחרות

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

אלופת ארה״ב הבלתי מנוצחת והבלתי ניתנת לעצירה, והחל מהיום גם מתעמלת שעשתה היסטוריה בהתעמלות האמריקאית – סימון ביילס!

ביילס מסיימת יום תחרויות שני יותר טוב מהראשון שלה עם ציון כולל של 124.100 נקודות – הרבה מעל המקום השני אליו הגיעה בכבוד גדול ואחרי 2 ימי תחרויות מצוייניים מגי ניקולס שמסיימת עם סך של 119.150 נק׳. שלישית בארה״ב כיום היא לא אחרת מהאלופה האולימפית אלי רייזמן שמראה לנו שהיא כל כך רוצה את אליפות העולם וכמובן את ריו בעוד שנה. ביילי קי מסיימת רביעית ועוקפת את אלופת הקרב-רב האולימפית של 2012 גבי דאגלס שמסיימת במקום החמישי כשאחריה מדיסון קושיאן במקום השישי ואליסה באומן ומקיילה סקינר שמסיימות עם ציון זהה במקום השביעי.
רוס, שלעומת דאגלס ורייזמן לא לקחה הפסקה מאז לונדון 2012, מסיימת תחרות לא טובה במקום העשירי הכללי.
ביילס, מעבר לתואר אלופת ארה״ב בו זכתה בפעם השלישית, עושה היסטוריה בכך שהיא הראשונה שזוכה בתואר זה שלוש שנים ברצף! המתעמלת היחידה בארה״ב שזכתה בשלוש אליפויות (לא ברצף) היא קים זמסקל שכיום מאמנת בטקסס והגיעה לאליפות השנה עם מתעמלת אחת בסניור – ביילי קי ועוד 5 מתעמלות ג׳וניור, אחת מהן סיימה במקום השלישי הכללי ומסתמנת כהבטחה גדולה – רייגן סמית׳.

תוצאות קרב-רב:

Screen Shot 2015-08-16 at 5.05.43 AM

תוצאות מכשירים בודדים:

קפיצות-
1. סימון ביילס
2. מקיילה סקינר
מקבילים-
1. מדיסון קושיאן
2. אשטון לוקליר
3. ביילי קי
קורה:
1. סימון ביילס
2. אליסה באומן
3. קיילה רוס
קרקע:
1. אלי רייזמן
2. סימון ביילס
3. מקיילה סקינר

סיקור התרגילים של המתעמלות המובילות והפופולריות שלב אחר שלב:
סבב ראשון מוצלח מאוד לסימון עם תרגיל קורה כמעט חלק לגמרי וציון של 15.9! אחריה שומרת על המקום השני מגי ניקולס עם 14.8 במקבילים ושלישית רייזמן עם תרגיל קרקע שהשאיר אותה בלי אוויר אבל עם ציון גבוה – 15.5. רביעית אחרי סבב 1 (או 5 אם לוקחים בחשבון את היום הראשון) – דאגלס עם 15.1 במקבילים.

רייזמן על הקרקע:

רייזמן פותחת את הסבב השני עם קפיצת אמנאר ונחיתה מעט בצד – 15.350.
רוס על המקבילים עם תרגיל טוב אבל נפילה בסיום הנחיתה שגורר מבט לא מרוצה ממרתה קרולי… זו בהחלט לא אליפות שרוס תרצה לזכור. 14.050.
דאגלס עם תרגיל מאוד מאוד לא יציב על הקורה וקפיצה קטנה בנחיתה, 14.2 בלבד.
ביילס על הקרקע עם ביצוע מטורף כמו שרק היא יודעת! נחיתות מושלמות ואין זכר לפספוס של שלשום. 15.850:


לוקליר עם תרגיל מקבילים מצויין ונחיתה מושלמת – 15.450, ציון ביצוע גבוה – 9.250!
ביילי קי, המתעמלת של קים זמסקל (שמחזיקה בשיא הזכיות באליפויות ארה״ב), עם תרגיל קרקע טוב והיא כרגע ממוקמת שלישית בקרקע עם 14.7.
מגי ניקולס סוגרת את הסבב עם תרגיל קורה יציב ונחיתת דאבל בקיפול טובה שמזכה אותה ב-14.650:

ביילס ממשיכה להוביל גם אחרי שני סבבים ומותירה אבק למתחרות האחרות עם הפרש של 3.350 נק׳(!!!) מהמקום השני אליו התברגה אלי רייזמן שמורידה את מגי ניקולס מיקום אחד למטה ופותחת פער של 0.350 נק׳ מעליה. רביעית דאגלס הרחק מאחור בהפרש של 1.150 נק׳ מהמקום השלישי.
כמעט בתחתית – רוס, במקום העשירי בלבד מתוך 16.

סבב שלישי מתחיל עם ביילי קי שממוקמת חמישית אחרי דאגלס. קפיצה מצויינת וציון ביצוע טוב – 9.4 ובסה״כ 15.2:

אליסה באומן כמעט מפספסת מעבר מהבד העליון לתחתון במקבילים אבל לבסוף מצליחה לתפוס אותו, זוכה לציון נמוך מאוד – 14.050 בלבד ו-8.150 בביצוע:

מקיילה סקינר על הקרקע ואחרי שרייזמן וסימון הפציצו כבר על המכשיר קשה מאוד למתעמלות האחרות להרשים עליו… בסך הכל בשביל סקינר מדובר בתרגיל טוב והיא משפרת בהרבה את התרגיל שלה מהיום הראשון ומסיימת עם 14.8.
מדיסון קושיאן בתרגיל מקבילים מצויין והכי טוב בתחרות עד כה במכשיר זה, עם דרגת קושי גבוהה מאוד – 6.6 ובסך הכל – 15.6!

מגי ניקולס על הקרקע ומלבד יציאה קטנה מהמשטח עם שתי הרגליים (הורדה של 0.3 נק׳) ממשיכה להפגין יציבות ונראה שהיא בדרך הנכונה למקום בנבחרת לאליפות העולם. מסיימת עם 14.150.
סימון עם עוד אמנאר מטורף, שמזכה אותה בציון ביצוע כמעט מושלם של 9.9!!! בשכלול עם הקפיצה השנייה ביילס זוכה לציון ממוצע של 15.825 בקפיצות:

רייזמן על המקבילים, המכשיר החלש שלה, היא צולחת אותו אבל מסיימת עם 14.100 בלבד.
רוס על הקורה, סוף סוף מחזיקה תרגיל שלם ויציב עם נחיתה מושלמת וציון ראוי למתעמלת אולימפית – 15.250:

דאגלס סוגרת את הסבב השלישי והלפני אחרון עם תרגיל קרקע טוב אבל הוא לא מספיק לה בשביל להישאר במקום הרביעי והיא מסיימת עם ציון של 14.8 כאשר ביילי קי תופסת את מקומה בדירוג הכללי ודאגלס יורדת למקום החמישי.

הסבב הרביעי והאחרון מתחיל עם מגי ניקולס בקפיצות, אמנאר מצויין, טוב יותר מביום הראשון שלה – 15.850!

מדיסון קושיאן על הקורה כמעט נופלת בפס הראשון. שאר התרגיל הלך טוב – 14.250.
דאגלס, שכנראה כבר מבינה שהפודיום רחוק ממנה, מחייכת קצת פחות מהרגיל ומסיימת את התרגיל האחרון שלה, הקפיצות, עם יורצ׳נקו דאבל בורג ו-15.150.
ביילס, יודעת שהיא בדרך לשבור שיא חדש השנה, מסיימת את התחרות עם 14.950 במקבילים.
רייזמן על הקורה – הפעם מבצעת את הפס בו נפלה ביום הראשון בלי בעייה. תרגיל חלק ונחיתת דאבל ארביאן מצויינת, מיחאי מרוצה, מקבלת ציון של 14.950.
רוס על הקרקע – תרגיל טוב יותר מביום הראשון אבל דרגת קושי וציון ביצוע נמוכים יחסית מזכים אותה ב-13.8 בלבד.
מקיילה סקינר עם שתי קפיצות וציון משוכלל של 15.150.
ביילי קי סוגרת את התחרות בתרגיל המקבילים, מתקשה מעט לקראת המעבר לבד העליון אבל מסיימת יפה עם 15.3 ושומרת על המיקום הרביעי:

ראיון עם מגי ניקולס לאחר התחרות המצויינת שלה:

ראיון עם רייזמן:

ראיון עם ביילי קי:

Watch more videos on Gymnastike


התחרות החשובה ביותר בארה״ב מסתיימת והמתעמלות נכנסות לתקופת אימונים אינטנסיבית של כחודשיים בהם תתקיים תחרות מבחן שבסיומה מרתה קרולי תקבע מי הבנות שייצגו את המדינה באליפות העולם באוקטובר. אם לשפוט על פי התוצאות של הערב ושל יום התחרויות הראשון, מלבד המקום המובטח של ביילס נראה כי גם רייזמן פתחה לעצמה את הדלת לנבחרת כשסיימה שלישית ומגי ניקולס, אחרי יומיים בהם הפגינה יציבות ורמה גבוהה וגם לאחר תחרות היו-אס קלאסיק הטובה שלה – כבר עם חצי רגל בפנים. דאגלס אמנם סיימה במקום השני הכללי ביו-אס קלאסיק אבל באליפות ארה״ב הצליחה קצת פחות. השאלה היא האם מרתה תחליט לבחור בה לאור הניסיון והחזרה הטובה שלה לתחרויות, אלופה אולימפית או לא – מה שהיה בעבר ממש לא מבטיח לה את הכרטיס לאליפות העולם השנה או לריו. מתעמלת נוספת שיכולה להתברג לאליפות העולם היא ביילי קי שמסיימת רביעית ושומרת על המיקום שלה מהיו-אס קלאסיק. עוד מתעמלות שיילקחו בחשבון כמתמחות על מכשירים בודדים הן מדיסון קושיאן, מתעמלת המקבילים הטובה ביותר בארה״ב כיום, אשטון לוקליר שגם היא מתמחה על המקבילים, מקיילה סקינר שמתמחה בקפיצות ואחרונה חביבה שהיתה חברה לזכיית הנבחרת האמריקאית בזהב באליפות העולם שנה שעברה אבל מסיימת את אליפות ארה״ב במקום השביעי הכללי בלבד ולא מרשימה במיוחד באף אחד מהתרגילים היא אליסה באומן. בקיצור, לקרולי יש המון אפשרויות ויהיה מעניין לראות את הרכב הנבחרת.

קישורים:

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: