על אפשרויות ההעפלה לאולימפאדת ריו, דרך אליפות העולם בגלזגו

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל
בתחילת אוקטובר 2014, נבחרת הגברים הצעירה של ישראל התעמלה במוקדמות אליפות העולם בנאנינג, ועקבה בדריכות אחר התוצאות ופיללה לסיים בין 24 הראשונות.
לנאנינג הוזמנו נבחרות מכל העולם. אך לאליפות עולם שתערך החודש בגלזגו הוזמנו רק 24 נבחרות הגברים והנשים שסיימו ראשונות בנאנינג. בסופו של דבר הנבחרת שלנו סיימה רק במקום ה-30, ולא השיגה את הכרטיס הנבחרתי לגלזגו.
כך למעשה, תהליך ההעפלה של הנבחרות התחיל לפני שנה, ויגיע לפאזה הבאה בגלזגו.

בסופו של התהליך יקבע מי הם 98 המתעמלים ו-98 המתעמלות שיזכו להשתתף במשחקים האולימפיים בריו בעוד פחות משנה.
40 המקומות הראשונים עבור מתעמלים, ו-40 המקומות הראשונים עבור מתעמלות יקבעו כבר בגלזגו, בתחרות הקבוצתית. הנבחרות שיסיימו בשמונה המקומות הראשונים ישיגו עבור האיגודים שלהם כרטיס לאולימפיאדה. יש לציין שההזמנה היא עבור ההתאחדות, ולא עבור מתעמלים ספציפיים, כך שכל איגוד לאומי רשאי לשנות את ההרכב המתעמלים בשנה הבאה, ולא מחוייב לקחת את המתעמלים שהשתתפו באליפות העולם 2015.
נותרו עוד 116 מקומות (58 לגברים ו 58 לנשים).

בגלזגו יוכלו גם יחידי סגולה להעפיל ישירות, ובאופן אישי למשחקים. כל מתעמל\ת שיזכו במדליה אישית על מכשיר בודד יזכו בכרטיס לריו. כאן מדובר בהעפלה אינדבידואלית שאינה ניתנת להעברה לאיגוד. בחישוב גס – מדובר על עוד 12 נשים ו 18 גברים בהנחה שיהיו שלושה מדליסטים על כל מכשיר. אלכס שטילוב הגדיל לעשות ב 2011 כשזכה במדלית הארד באליפות העולם בטוקיו, ושריין לעצמו כרטיס ללונדון כמעט שנה לפני המשחקים. כך, הוא בעצם סלל את הדרך למתעמל ישראלי נוסף – פליקס אהרונוביץ שהעפיל דרך תחרות המבחן, עליה נרחיב בהמשך.

הנה התרגיל שזיכה את שטילוב בכרטיס ללונדון:

אגב, פן מעניין שייכנס לתוקף רק בהעפלות לאולימפיאדת טוקיו 2020 – במידה והמתעמל שזוכה במדליה אינו חלק מהנבחרת, הוא או היא עדיין מוזמנים לאולימפיאדה. זה מאד לא צפוי – אך אפשרי. למשל – במידה ומתעמלת אמריקאית תיסע לאליפות העולם ב-2019 ותזכה במדליה בקפיצות, אך לא תבחר להיות חלק מהנבחרת האמריקאית לטוקיו, היא עדיין תוכל לנסוע בתור מתעמלת נוספת שתתחרה בתחרות האישית, אך לא עבור הנבחרת. זה אומר שהאמריקאיות במקרה כזה תוכלנה לשלוח יותר מתעמלות לאולימפיאדה משאפשר לכלול בנבחרת.
נותרו עוד 40 מקומות לגברים ועוד 46 מקומות לנשים.
לאחר גלזגו, ההזדמנות הבאה להעפיל לריו תהיה בתחרות המבחן, בה תערך שוב תחרות נבחרות, ואליה יוזמנו הנבחרות שסיימו במקומות 9 עד 16 בגלזגו. מתוך 8 הנבחרות האלה, 4 הראשונות יזכו גם הן לנסוע למשחקים האולימפיים בהרכב נבחרתי. מדובר על עוד 20 גברים ו-20 נשים – כלומר, הגענו כבר לסך של כ- 72 נשים ו 78 גברים.
נותרו עוד 20 מקומות לגברים ועוד 26 מקומות לנשים.
 
פה יש לקחת בחשבון שהמדינה המארחת, במקרה זה ברזיל, זוכה אוטומטית במקום למתעמל ומקום למתעמלת. כך שבמידה והבלתי צפוי יקרה והנבחרות הברזילאיות לא יעפילו בתהליך שתואר עד כה, הן עדיין תוכלנה לשלוח מתעמלים.
נותרו עוד 19 מקומות לגברים ועוד 25 מקומות לנשים.
 
בנוסף, קיים תהליך שבו ועדה מיוחדת תזמין מתעמל ומתעמלת ממדינות שיש רצון לעודד בהן את הפעילות, או מתעמלים בולטים במדינות חשוכות התעמלות. ב-2012 למשל הוזמן מתעמל מבנגלדש לתחרות הגברים על תקן זה. זה לא מחייב מציאות, ולא מובן מאליו שיוזמנו מתעמלים בצורה זאת, אך זאת אפשרות.
נותרו עוד 18 מקומות לגברים ועוד 24 מקומות לנשים.
 
המקומות הנותרים יקבעו על פי דירוגים בתחרות המבחן, שצפויה להיערך בין ה-16 ל-24 באפריל 2016 בריו. כאן, מדינות שלא זכו לשלוח נבחרות שלמות יוכלו לקבל מקום אחד למתעמל ומקום אחד למתעמלת על פי הדירוגים בתחרות הקרב רב שתערך. כאן כבר לא יעזרו הישגים אישיים על מכשיר או שניים.
מהפן הישראלי – אם מתעמל ישראלי יצליח לעשות את הבלתי צפוי ולזכות במדליה אישית בגלזגו, הוא יפנה מקום לעוד מתעמל ישראלי שיוכל להתמודד על מקום בתחרות הקרב רב בתחרות המבחן (ארטיום דולגופיאט ואיל גלזר הם הקרב רביסטים המובילים בישראל אחרי אלכס). בכל אופן, ישראל ככל הנראה תוכל לשלוח רק מתעמל אחד לתחרות המבחן.
אצל הבנות, ללא סיכוי למדליה אישית, מי מהסניוריות שתגיע לדרוג גבוה יותר בקרב-רב בגלזגו תוכל לנסוע לתחרות המבחן ולנסות להתברג במקום גבוה מספיק בקרב רב בשביל להעפיל לריו. מאחר וצוף פלדון היא המתעמלת היחידה שנוסעת לאליפות העולם מקרב הנשים, היא זאת שתיסע לטסט איוונט במידה ותעפיל אליו. עם 24 מקומות, וללא מתעמלות ממדינות שכבר שולחות נבחרות שלמות, זאת אמורה להיות משימה אפשרית בהחלט.
למידע נוסף על אפשרויות ההעפלה לריו:
Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: