סרטונים ותוצאות – מוקדמות אליפות העולם – נשים

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יומיים מפרכים וארוכים עברו על הבנות באליפות העולם – 5 סבבי מוקדמות! ככה זה כשאין קריטריונים ו*עקרונית* כל אחד יכול להגיע ולהשתתף באליפות, אם המדינה מסכימה לשלוח אותו/ה כמובן.

אבל היי – אנחנו לא מתלוננים, להיפך – כמה שיותר הרי זה משובח!

אליפות העולם התעמלות מכשירים

לפני הכל, נציין את הישראליות שלנו – אופיר נצר, שלרגע קיווינו שתעלה לגמר (סיימה אתמול במקום השלישי), אבל בסיום כל הסבבים, הציון שלה לא הספיק כדי להתברג בין ה-8 שעולות לגמר. מיקומה הסופי של נצר בעולם הוא 13 (מתוך 106) – הישג מכובד ומרשים! שקד מלק סיימה את התחרות עם סך של 43.932 נקודות, מה שמציב אותה במקום ה-76 (מתוך 134 מתעמלות). מלק התחרתה על כל המכשירים. בסך הכל שתי הבנות צברו ניסיון בתחרות בינלאומית בסדר גודל מסוג זה, בתקווה לשיפור ולהעלאת דרגת הקושי בשנים הבאות. כל הכבוד!

כצפוי לאליפות עולם לאחר שנה אולימפית, הציונים לא גבוהים במיוחד והרמה לא בשמים, אבל יש כמה תרגילים מצויינים שראינו ביומיים האחרונים שפשוט לא כדאי לפספס.

אין עוררין על כך שארה"ב שולטת בתחרות – 3 מתעמלות הגיעו להישגים מרשימים בקרב-רב: סימון ביילס הצעירה והחדשה הגיעה מוכנה ל"קרב" ועברה אפילו את יריבתה, המתעמלת האולימפית קיילה רוס. סימון סיימה ראשונה בקרב-רב במוקדמות עם ציון כולל של 60.133. אחריה קיילה רוס, כשבמקום השלישי ניצבת יאו ג'ינאן הסינית. גם מקיילה מרוני נמצאת איי שם בראש הרשימה ומדורגת שישית, אבל בהתאם לחוקת ההתעמלות היא לא תתחרה בגמר הקרב-רב מאחר וההשתתפות מותרת רק לשתי מתעמלות מאותה מדינה.

 

קורה:

מי שעשתה חיל על הקורה היום היתה לאריסה יורדאקה הרומניה, עם תרגיל שהציב אותה הישר במקום הראשון עם 15.266 נקודות. הנה התרגיל שלה:

 

שאנג סנסונג הסינית התברגה אחריה בתוצאות אבל בהפרש גדול מהציון של יורדאקה:

 

אחרי הסינית מדורגת קיילה רוס, שביצעה תרגיל יציב מאוד. רוס התחרתה ביום המוקדמות הראשון וברשת היו שאמרו כי הציון לא עשה לה חסד, אבל היא בכל זאת מדורגת שלישית במוקדמות ובגמר כמובן הכל פתוח:

 

מי שעוד תתחרה בגמר הקורה היא ונסה פרארי, אלופת העולם של 2006 בקרב-רב ומתעמלת ותיקה ולא "צעירה" במונחים של גילאי המתעמלות. היא התברגה למקום השישי עם ציון של 14.216.

ומי שסוגרת את הרשימה של ההעפלה לגמר הקורה היא לא אחרת מאליה מוסטפינה, אלופת אירופה, שאיך לומר בעדינות, זה לא היה יום מוצלח שלה במיוחד….:

 

קפיצות:

מרוני לא איכזבה הפעם (לעומת הקפיצה שלה בגמר האולימפי) והציבה רף גבוה מאוד לקראת הגמר. היחידה שעשויה לעבור אותה (ואנחנו ממש סקפטיים בעניין) היא חברתה לקבוצה, סימון ביילס שהתברגה למקום השני על המכשיר.

הנה הקפיצות של מרוני:

 

ג'וליה שטיינגרובר השוויצרית עשתה את המצופה ממנה והתברגה למקום הרביעי עם 14.799 נקודות, ציון שמכניס אותה כמובן לגמר:

 

ומה עם צ'וסוביטינה הבלתי ניתנת לעצירה אתם שואלים? אז כן, היא בגמר, האישה הזאת פשוט לא מפסיקה להרשים! הנה התרגיל שלה:

 

מקבילים:

במקבילים תפסה את המקום הראשון יאו ג'ינאן הסינית קטנת הממדים שנראה כאילו עשתה פירואטים על מקבילים מדורגים עוד כשהיתה ברחם. 15.433 נקודות, 0.3 נקודות בלבד מעל קיילה רוס:

 

והנה התרגיל של רוס:

 

רבקה דאוני הבריטית הצליחה גם היא להעפיל לגמר המקבילים מהמקום הרביעי:

 

במקבילים דווקא הלך למוסטפינה לא רע, אבל מספר טעויות קטנות של הפרדת רגליים, כפיפות רגליים וצעד בנחיתה הורידו לה את הציון למתחת ל-15 (14.9) מה שמציב אותה במוקדמות במקום החמישי.

 

קרקע:

אוי קרקע קרקע… אנחנו נתחיל דווקא מהתרגיל המפתיע לרעה של מוסטפינה (יום לא טוב כבר אמרנו?) שכבר בפס הראשון החליקה לאחור וכנראה הבינה שהגמר לא שלה. שאר התרגיל הלך בסדר אבל כאמור, מקום בגמר היא לא קיבלה:

 

מי שכן הצליחה לא רק להעפיל לגמר אלא גם להגיע אליו מהמקום הראשון היא שוב, האמריקאית המפתיעה סימון ביילס, שכנראה אחרי האליפות הזאת המדיה תתחיל להציג אותה הרבה יותר ולפקוח עליה עין לקראת אולימפיאדת ריו, למרות שיש עוד זמן רב ואליפויות גדולות בדרך:

 

את המקום השני תפסה האלופה האולימפית על הקרקע לשנת 2008 סנדרה איזבשה הרומניה, עם ציון של 14.733:

 

מיד אחריה במקום השלישי – לאריסה יורדאקה הרומניה (והמהממת!):

 

 

ונסה פרארי, שמתמחה בעיקר על הקרקע, לא איכזבה והצליחה להתברג למקום הרביעי בין כל המתעמלות הצעירות:

 

בנוסף להן, יצטרפו לגמר הקרקע  גם מאי מורקמי היפנית, קיילה רוס, מקיילה מרוני וג'וליה שטיינגרובר.

 

לסיכום, היו יומיים מעניינים ומותחים, כשבסופם יש לנו מתעמלת חדשה בזירה שהפציעה כמעט משום מקום הישר למקום הראשון במוקדמות – סימון ביילס האמריקאית, שדחקה אפילו את חברתה הותיקה ובעלת הניסיון קיילה רוס. מקיילה מרוני שהפתיעה כשהחליטה לנסות את מזלה בקרב-רב והגיעה למקום השישי והמכובד. בגמר הזה היא לא תשתתף אבל יש לה עוד 2 אופציות לקבל מדליות – בגמר הקפיצות ובגמר הקרקע.

יאו ג'ינאן תגיע לגמר הקרב-רב מהמקום השלישי ולגמר המקבילים מהמקום הראשון. אליה מוסטפינה תתחרה מלבד הקרב-רב גם בגמר המקבילים והקורה. לאריסה יורדאקה תתחרה בדיוק באותם גמרים כמו מוסטפינה.

מלבד הדומיננטיות המוכרת של ארה"ב – סין – רוסיה – רומניה, יש לנו עוד בנות שיתחרו במספר גמרים אישיים כמו גם בקרב-רב כמו ג'וליה שטיינגרובר השווייצרית (קרב-רב, קרקע וקפיצות) וונסה פרארי האיטלקיה (קרב-רב, קרקע וקורה).

 

בקיצור, חכו בציפייה לגמרים מעניינים וצמודים!

 

לצפייה בסרטונים נוספים – לחצו כאן (ה-FIG דאגו להכניס תיאור עם חלוקת הציון בכל וידאו ומידע נוסף על המתעמלת, כדאי לקרוא!)

לצפייה בתוצאות – לחצו כאן.

 

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: