מהאולם במזכרת בתיה – לגימנסטרדה הבינלאומית בהלסינקי

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

רגע לפני ש-35 מתעמלות ומתעמלי נבחרת ג'ימנסט – ביה"ס להתעמלות ואקרובטיקה, עולים על המטוס כדי לעשות את כל הדרך לגימנסטרדה הבינלאומית בהלסינקי, פינלנד, הם הזמינו אותנו לראות את החזרה שלהם ולספר לנו ולכם מעט על האירוע והנבחרת.

הגימנסטרדה הבינלאומית ה-15 במספר תצא לדרך בעוד יומיים ואפילו מבט חטוף באתר הרשמי של האירוע מספיק כדי להבין שמדובר בחגיגת התעמלות של ממש: 14,000 כרטיסים כבר נמכרו, כ-21,000 משתתפים מ-52 מדינות יגיעו לאירוע שיימשך לא פחות מ-7 ימים עמוסים בהופעות התעמלות. נשמע חלומי? בוודאי, במיוחד כשמדובר באירוע של פעם בארבע שנים!

DSC04579בכל שנה שמובילה לשנה הרביעית, שנחשבת ל"גימנסטרדה לכל הגילאים", מתקיימת גימנסטרדה לקבוצה מסויימת: ב-2012 השתתפו בה בוגרים בלבד (סניור), ב-2013 מבוגרים, ב-2014 צעירים (ג'וניור) והשנה כאמור, כל הגילאים. האירוע כולל טקס פתיחה מפואר בו המשתתפים צועדים באצטדיון האולימפי של הלסינקי ממש כמו באולימפיאדה. לאחר מכן, בשאר הימים מתקיימות הופעות קבוצתיות, הופעות המוניות, ערבים לאומיים בהם מתקיימות מספר הופעות ממדינות מסויימות, הגאלה המפורסמת של איגוד ההתעמלות הבינלאומי (FIG Gala) ואירוע הסגירה שינעל את שבוע ההופעות ב-18.7.

אז כמו שכבר הבנתם, מדובר באירוע גדול מאוד, פסטיבל התעמלות, חגיגה אחת גדולה או כפי שהסלוגן באתר הרשמי אומר – "לגרום לכדור הארץ לזוז" ("Make the earth move").

השנה יהיה ייצוג מרשים של חמש נבחרות מישראל – והנה מה שמספרת לנו נירית דנון-לאופר, מנהלת בי"ס ג'ימנסט להתעמלות ואקרובטיקה, על הנבחרת שלה ועל האירוע.

נבחרת ג'ימנסט
נבחרת ג'ימנסט

"יש לנו נבחרת של 35 מתעמלות ומתעמלים בגילאים מגוונים מאחר ואנחנו מגיעים מאקרובטיקה, שם עובדים עם צעירים ובוגרים. המתעמלות הקטנות ביותר בנבחרת הן בגיל תשע וזה מגיע עד לגילאי צבא".

נירית מספרת שכמעט כל המשתתפים מתחרים באקרובטיקה ברמה הגבוהה ביותר – "יש פה אלופי ואלופות ישראל, שנוסעים לאליפויות עולם ואירופה, זאת קבוצה שמתחרה באופן קבוע וכשאנחנו מתאגדים למופע אז אנחנו עושים משהו יפה ביחד, כמו עכשיו שיש את הגימנסטרדה העולמית שזה אירוע בסדר גודל של אולימפיאדה מבחינת ההיקף שלה".

DSC04530שנתיים לפני גימנסטרדה בינלאומית מבקש איגוד ההתעמלות (ה-FIG) להגיש מועמדות כדי להשתתף בגאלה המסורתית, והשנה הנבחרת של ג'ימנסט נבחרה להופיע בה. "אנחנו נוסעים לגימנסטרדה כבר שנים, ובגאלה נופיע בפעם הראשונה כי רק עכשיו היתה לנו האפשרות להגיש מועמדות", מוסיפה דנון לאופר. את המופע איתו יופיעו בגאלה האיגוד בוחר- "הם ראו באתר שלנו את הריקוד של חוף הים וביקשו שנופיע איתו", היא מספרת.

הנבחרת תופיע עם ריקוד אחד בגאלה ובעוד 4 ריקודים, "זה הפנינג מטורף, אירוע נורא יפה. האווירה בנבחרת שלנו היא מאוד משפחתית, כולם מגובשים ואנחנו מאוד מקפידים על זה. יש לנו גם שני אחים בנבחרת, בן ובת".

מלבד המתעמלים והמתעמלות, נוסעות עם הנבחרת ארבע מאמנות – נירית כמובן, ענת גרוס – גם היא מאמנת ראשית וכן עדי לנג וענבר זיו.

הנבחרות הישראליות הנוספות שישתתפו בגימנסטרדה הן אורות חיפה, ביה"ס לאקרובטיקה סנונית, הג'ימנסיה של צילה וג'נרל ג'ימנסטיק רעננה.

אנחנו מאחלים לכולם בהצלחה וגם חייבים להודות שאנחנו קצת מקנאים 🙂

הנה מבחר תמונות שצילמנו בחזרה היום:

 

 

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: