מחשבות על פרישה? אולי רוקי יוכל לעזור

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

הקיץ, ואיתו החופש הגדול מהלימודים ולחלקכם גם מהאימונים, מביא איתו לעתים מחשבות על העתיד, על שנה הבאה, על מה הלאה. ואם היתה לכם שנה פחות טובה מבחינת הישגים, אם נפלתם הרבה, אם נפצעתם, אם פתאום דברים אחרים נראו מעניינים יותר מלעלות על המקבילים ולעשות שוב את אותו אלמנט שאתם פשוט לא רוצים לבצע יותר… אולי יגיעו לראש מחשבות על פרישה, מחשבות של ״למה אני עושה את זה?״

אתם לא היחידים, ואתם לא לבד. לאתלטים בכל הענפים, בשלב כלשהו בקרירה, יש את הרגע הזה בו הם תוהים למה הם משקיעים כל כך ומה זה שווה. פתאום לא כל כך כייף כמו שהיה לכם בגיל שמונה. פתאום דורשים מכם יותר. פתאום החברים יוצאים לבלות עד מאוחר ואתם צריכים לחזור לישון כי יש אימון בוקר. פתאום החופש הגדול קורץ אבל אתם צריכים להיות במחנה אימונים. וזהו, נגמר לכם.

אז רגע לפני ש״שוברים את הכלים ולא משחקים״, יש כמה אנשים, סרטים וסיפורים שיעזרו לכם להתאהב מחדש במה שאתם עושים, לבדוק שוב אם באמת נתתם הכל ובעיקר – להחדיר בכם אמונה שאתם יכולים.

בוידאו הבא יש הרבה דיבורים, הרבה ציטוטים, הרבה משפטים. אבל כל שורה שנאמרת, כל פסקה – מסתירה מאחוריה עולם ומלואו. עולם של הישגים, של נפילות, של תובנות, מאנשים שעברו את מה שאולי אתם חווים עכשיו, מאנשים שלא ויתרו. קחו לכם 5 דקות ותקשיבו. יזיק זה בטח לא.

יוצרת הסרטון חיברה משפטים מפורסמים מסרטים ומאנשי ספורט שנאמרו בזמנים ובאירועים שונים, ולמרות שלרובם אין קשר אחד לשני, הדמיון רב והמסר הוא אחד – אל תוותרו.

בסרטון מוצגות מתעמלות מכשירים מפורסמות שנפלו במהלך הקריירה, נפצעו באימונים, פיספסו בתחרויות גדולות. אבל זה לא מנע מהן להגיע להישגים פנומנלים, לחזור ולעמוד על הרגליים.

תרגמנו בשבילכם את המשפטים שנאמרים בסרטון בהמשך, ולחלקם צירפנו לינקים למידע על הסרטים שמהם נלקחו. עכשיו בחופש זה הזמן לראות סרטים מלאי השראה, כדי לקבל חיזוק ובטחון לקראת שנת הפעילות הבאה וכדי להיזכר למה התחלתם בספורט הזה מלכתחילה. אם זה יעזור להחלטה שלכם או לא, אין לנו מושג. אבל היי – לפחות נהנתם מעוד סרטון התעמלות מוטיבציוני.

 

הנה חלק מהציטוטים שמופיעים בסרטון:

״בוא אני אגיד לך משהו שאתה כבר יודע. העולם הוא לא רק שמש וקשת בענן. זהו מקום מרושע ונבזי ולא מעניין אותי כמה קשוח אתה, הוא יפיל אותך לקרשים וישאיר אותך שם אם תתן לו. אתה, אני או אף אחד אחר לא יכה אותך חזק כמו החיים. אבל העניין הוא לא כמה חזק תכה, העניין הוא כמה אתה יכול להיפגע ולהמשיך קדימה. כמה אתה יכול לספוג ולהמשיך קדימה. ככה מנצחים!״ – מתוך הסרט רוקי בלבואה.

״כאב הוא זמני. הוא יכול להימשך דקה, שעה, יום או אפילו שנה, אבל לבסוף הוא יחלוף ומשהו אחר יבוא במקומו. אם אני פורש, לעומת זאת, זה יימשך לנצח.״ – לאנס ארמסטרונג

״מרווח הטעות הוא כל כך קטן. כלומר, חצי צעד מאוחר מדי או מוקדם מדי ואתה לא ממש מצליח את זה. חצי שניה לאט מדי או מהר מדי ואתה מפספס. הסנטימטרים שאנחנו צריכים הם בכל מקום סביבנו. הם בכל הפסקה בתחרות, בכל דקה, בכל שניה.״ – מתוך הסרט יום ראשון הגדול.

״יש לך חלום, אתה חייב להגן עליו. כשאנשים לא יכולים לעשות משהו בעצמם, הם אומרים לך שגם אתה לא יכול לעשות אותו. אתה רוצה משהו? לך תשיג אותו. נקודה.״ – מתוך הסרט המרדף לאושר.

"אל תפחד להיכשל. אתה לא יכול לנצח כל הזמן, אבל אל תפחד לקחת החלטות.״ – ארנולד שוורצנגר.

״אתה חייב להאמין שמשהו אחר יכול לקרות. מי שאומר שהוא יכול, ומי שאומר שאינו יכול – בדרך כלל צודקים שניהם.״ – וויל סמית׳.

״רובכם אומרים שאתם רוצים להצליח, אבל לא רוצים את זה מאוד, אתם רק בערך רוצים את זה. אתם לא רוצים להצליח יותר משאתם רוצים לחגוג במסיבה. אתם לא רוצים להצליח יותר משאתם רוצים להיות מגניבים. רובכם לא רוצים להצליח, יותר משאתם רוצים ללכת לישון!״ – אריק תומס, מתוך הנאום סודות להצלחה.

״הפחד העמוק ביותר שלנו הוא לא שמשהו בנו פגום, הפחד העמוק ביותר שלנו הוא שיש לנו כוח בלתי ניתן למדידה. זה האור שלנו, לא החושך, שמפחיד אותנו.״ – מריאן וויליאמסון.

״אתה חייב לחפור עמוק בפנים ולשאול את עצמך מי אתה רוצה להיות. תבין מה עושה אותך מאושר. לא משנה כמה משוגע זה נשמע לאנשים אחרים״ – ארנולד שוורצנגר.

״תקום, ולעולם אל תוותר.״ – מייקל אירווין, מתוך נאום היכל התהילה.

״אנחנו יכולים להישאר כאן, לתת לכל מה שרע לבעוט בנו, ואנחנו יכולים להילחם בדרך חזרה אל האור. אנחנו יכולים לטפס מחוץ לגיהנום, צעד קטן בכל פעם״. – מתוך הסרט יום ראשון הגדול.

״ להיות מסוגלים, בכל רגע, להקריב את מה שאנחנו כרגע למה שאנחנו מסוגלים להיות. רובכם לא יצליחו כי כשאתם לומדים, ואתם מתעייפים – אתם פורשים! ׳אני לא מצליח במתמטיקה׳ – אתה צודק! כי מעולם לא למדת. ׳אני לא טוב בכתיבה׳ – כי מעולם לא כתבת!״ – צ׳ארלס פרדריק דוביוס.

״כשרון בא באופן טבעי. מיומנות מפותחת רק על-ידי שעות על גבי שעות על גבי שעות של פיתוחה״ – וויל סמית׳.

״אל תבכה כדי לוותר, תבכה כדי להמשיך. אל תבכה כדי לפרוש, הרי בכל מקרה כואב לך, בכל מקרה נפגעת – לפחות תקבל פרס על זה!״ – אריק תומס.

״אם אתה יודע מה אתה שווה, לך לקחת את מה שאתה שווה. אבל עליך לדעת שתקבל מכות, אל תפנה אצבע מאשימה ותגיד שאתה לא היכן שאתה רוצה להיות בגללו, או בגללה, או בגלל אף אחד אחר! פחדנים עושים אתה, ואתה לא פחדן! אתה יותר טוב מזה!״ מתוך הסרט רוקי בלבואה.

״כי כל יום הוא יום חדש, כל רגע הוא רגע חדש. אז עכשיו אתה חייב לצאת ולהראות להם שאתה יצור שונה!״ – ריי לואיס.

״אני אראה לכם כמה מדהים אני״ – מוחמד עלי.

"גבולות, כמו פחדים, הם לרוב – רק אשליה״ – מייקל ג׳ורדן.

 

 

Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: