אליפות נתניה הפתוחה בפס אקרובטי – תוצאות, תמונות וסרטונים

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

אנחנו נכנסים בשישי בבוקר לאולם ספורט רחב ידיים בנתניה כשמול עינינו מאות מתעמלים ומתעמלות בבגדי גוף זוהרים ממלאים את המשטח ומתעופפים באוויר.כל כך הרבה סלטות, פליקפלאקים וברגים שעוברים מול העיניים בקצב מסחרר לא רואים כל יום.

תחרויות פס אקרובטי עוד לא יצא לנו לסקר, ולפי כמות הילדים שמחכים לתורם להצדיע ולהתחיל פס אלמנטים לעיני השופטים והקהל, נראה כי מספר המשתתפים בענף זה בארץ גדול מכפי שחשבנו.

DSC08688
על דוכן המנצחים

״יש כאן היום כ-300 מתחרים״, אומרת כרמית להט, שביחד עם יורי קרביץ אירגנו את התחרות שנערכה מטעם קבוצת עירוני נתניה ובאחריות אגף הספורט של עיריית נתניה. זו השנה השנייה בה מתקיימת אליפות נתניה לאור ההצלחה בשנה שעברה ומספר המשתתפים אף יותר מהוכפל השנה.

לפני שנעבור לזוכים ולתמונות, ביקשנו מכרמית לספר לנו על הענף, שנחשב כחלק מענף האקרובטיקה ובו דרגות החל מליגה ועד לאומית ובינלאומית.

״התחרות מתחלקת לפי החוקה ל-2 פסים אותם מבצע כל מתעמל, כאשר בדרגות הגבוהות מבצעים בין 6 ל-8 אלמנטים, האחרון מסתיים בסלטה. הכלל אומר שמותר לגעת במשטח רק עם הרגליים והידיים, אסור גלגול למשל״, מספרת כרמית ומוסיפה – ״מבחינת השיפוט, מחברים את הציונים של שני הפסים, כאשר כל ציון מורכב מציון ביצוע וציון דרגת קושי״.

ענף הפס האקרובטי, או כפי שנקרא בלועזית – Tumbling, מתחלק לרמות בצורה הבאה: קבוצות ליגה – דרגות 1-6 כאשר 6 היא הדרגה הגבוהה ביותר, דרגות לאומיות A עד D (דרגה D הגבוהה ביותר) ודרגות בינלאומית- age group, ג׳וניור וסניור. בעולם מתחרים על פס אקרובטי קפיצי כמו זה שיש באולם ברלין בוינגייט למי שמכיר, בעוד בשאר המקומות בארץ כמעט כולם מתחרים ומתאמנים על איירפלור ועוד לא התחילו להתחרות בתחרויות בינלאומיות.

ממתינים לתוצאות. אליפות נתניה הפתוחה בפס אקרובטיקה
ממתינים לתוצאות. אליפות נתניה הפתוחה בפס אקרובטיקה

באיגוד ההתעמלות הישראלי, קבוצות הטאמבלינג מחולקות לפי מחוזות – צפון, מרכז ודרום. בכל שנה מתקיימת אליפות מחוזית וכל קבוצה שולחת את ארבעת המתעמלים הטובים ביותר שלה. מי שעולה לפודיום בתחרות המחוזית מגיע לגמר באליפות ישראל או לגמר הליגה.

בחזרה לאליפות נתניה – כאמור מדובר בתחרות פתוחה כך שהוזמנו להתחרות קבוצות מנתניה וממקומות נוספים בארץ: עירוני נתניה בראשות כרמית להט, שם מתחרים בנים ובנות, הפועל נתניה בראשות שירי ליש, הפועל משגב- שם מאמנים דימה וזילנסקי וניב לוי ומירב גרינספן משמשת כרכזת הקבוצה, מעוף יקנעם בראשות מירב שניידר, אקרובטיקס ומכבי בית חשמונאי – שניהם בראשות יניב ויסמן, ספורטילנד שהם – בראשות רונית פינדר וקבוצות נוספות.

בסרטון למעלה: מיה לביא, זוכת מדליית הזהב באליפות נתניה, דרגה C לאומית

״בדרגות 1 ו-2, שהן הדרגות הראשונות ומתחרים בהן מתעמלים צעירים מאוד, המטרה היתה להעצים את הילדים וכולם קיבלו מדליות״, מספרת כרמית, שהתחילה את דרכה בענף התעמלות המכשירים ובשנים האחרונות עברה לטאמבלינג והתחילה להגיע עם המתעמלות שלה לתחרויות שונות. ״פשוט נדלקתי על הענף הזה״, היא מגלה לנו, ״יש בו אנשים מדהימים שעובדים בשיתוף פעולה ואני מאוד נהנית״, היא מציינת. ואכן, מהתרשמות ראשונית של תחרות אחת, אנחנו יכולים להוסיף שהיה תענוג לראות כל כך הרבה משתתפים מתגודדים על משטח אחד, מחייכים, מעודדים אחד את השני, מתלהבים להתחיל עוד פס ועוד שרשרת אלמנטים ופשוט נהנים ממה שהם עושים. תענוג לעיניים.

כאמור, מאחר ומדובר בתחרות גדולה ורוויית מתחרים, לא נעלה על הכתב את שמות כל הזוכים אלא נתחיל מדרגה 4:

דרגה 4 – בנות:

מקום 1 – גושן גילי מיקנעם, רימון אגלמז ורוני רוזין מכפר יונה
מקום 2 – רביד אביטל מיקנעם וליאור דאי מכפר יונה
3 פולינה גסטר מעירוני נתניה ועלמה תמר מכפר יונה

דרגה 4 – בנים:

מקום 1 – שחר קרסנוב מעירוני נתניה וחזקיהו הראל משהם
מקום 2 – רז דינר מיקנעם

דרגה 5 – בנות:

מקום 1 – ברק סיון מיקנעם ואגם ויסלר מכפר יונה
מקום 2 – אור פוטל מכפר תבור, תבל חג׳ג׳ ורותם צוקר מכפר יונה, עדן נחאייסי מעירוני נתניה
מקום 3 – יובל קוצר מיקנעם, רוני גונן ושיר בלנקנשטיין מכפר יונה

דרגה 5 – בנים:

מקום 1- איתי טלומק ממשגב ונעם חממי מעירוני נתניה
מקום 2 – מתן קורוזניבסקי מעירוני נתניה ודולב אשר מגדרה
מקום 3 – נעם רטנר מכפר יונה, עמית נר אור מגדרה ואופק רוזנואסר משהם

דרגה 6 – בנות:

מקום 1 – סתיו חממי מכפר יונה
מקום 2 – טלי שושני ממשגב
מקום 3 – לירון ונטורה מכפר יונה

דרגה 6 – בנים:

מקום 1 – איתמר אלשיך מעירוני נתניה
מקום 2 – רז קריאף מעירוני נתניה, נדב הורוביץ מבאר טוביה
מקום 3 – מקסים גברילוב מעירוני נתניה

דרגה לאומית:

דרגה B בנות:

מקום 1 – שרה כהן מהפועל נתניה
מקום 2 – יעל שושן מעירוני נתניה
מקום 3 – נופר ששון מיקנעם

דרגה B בנים:

מקום 1 – נתנאל קליין מהפועל נתניה

דרגה C בנות:

מקום 1 – מיה לביא מעירוני נתניה:

מקום 2 – ענבר בינשטיין מעירוני נתניה:

מקום 3 – שי בן אסולי מעירוני נתניה:

אנו מודים לכרמית על ההזמנה להגיע ולסקר את התחרות ומקווים לראות את ענף הפס האקרובטי ממשיך לגדול ולהצליח ברמה הארצית והבינלאומית!

תמונות מהתחרות:


בקשה להסרת תמונה

חשוב לנו לשמור על צנעת הפרט, אנו מפרסמים תמונות של תחרויות ציבוריות פתוחות לקהל הרחב ללא ציון מפורש של שמות המצולמים. עם זאת, נכבד בקשות ספציפיות להסרת תמונות שהופיעו בכתבה. נא מלאו את הטופס הבא והתמונה המבוקשת תוסר מיידית. שימו לב- מספר התמונה מופיע לאחר הגדלת התמונה ומתחיל באותיות DSC.

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: