סיכום אליפות העולם 2014 – גברים

Share on facebook
שיתוף בפייבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל
היתה אליפות ארוכה ומתישה! אולי בגלל השילוב עם החגים זה הרגיש ככה. אבל היתה בעיקר תצוגה מרתקת של התעמלות!

היתה לנו תקווה שנבחרת ישראל הצעירה מאד, בהנהגת אלכס שטילוב תנסה כנגד כל הסיכויים לסיים בטופ 24 ולהעפיל כנבחרת לאליפות העולם בגלזגו בשנה הבאה, אבל זה לא קרה. הנבחרת סיימה במקום ה 30, והנחמה היחידה היא שהחברה הצעירים קיבלו הזדמנות להתחרות על פודיום, באולם גדול ולצבור נסיון לעתיד.
אלכס העפיל לגמר הקרב רב, אבל סיים רק 18 בקרקע ו-14 במתח. לאחר המוקדמות הודיע שיוותר על גמר הקרב רב ויתמקד מעתה בשני המכשירים החזקים שלו. אז הפסדנו את אלכס בקרב רב, שזה חבל, כי הוא כבר כמה שנים מתדפק על דלתה של העשיריה הראשונה בעולם. אבל באליפות הזאת היתה תחרות כל כך קשה, וללא ספק הובן לכולם שהרף עלה מאד ובשביל להכנס לגמר אולימפי שלישי ברציפות בריו אלכס יצטרך לעבוד קשה יותר ולשדרג את עצמו. הקוים הארוכים והאלגנטים שלו כבר לא מספיקים לשופטים, ועם ציוני ה E שלו הוא צריך להתקרב יותר לדרגת קושי של 7.0 בשביל להיכנס לגמרים מעתה ולהראות שהוא מתעמל דינאמי ומתחדש, ולא סטטי וממחזר.
גם אנדריי מדבדב ששדרג זה מכבר את הקפיצות שלו לדרגה של 6.0 ראה את הדבוקה העולמית מטפסת כבר ל 6.4, ויצטרך למנף את הניסיון שלו באליפות הזאת בשביל לייצב את שתי הקפיצות, בשביל שיוכל להתקדם הלאה.
הגברים הסינים נתנו שואו לקהל הביתי, ולקחו באלגנטיות את המוקדמות, כולל הסכומים הקבוצתיים הגבוהים ביותר בטבעות, במקבילים ובמתח, כאשר היפנים מאחוריהם בנקודה, והאמריקאים כנקודה מאחורי היפנים. הבריטים העפילו מהמקום הרביעי, הרוסים מהחמישי המאכזב והגרמנים העפילו מהמקום השישי, כשברזיל ושווייץ סוגרות את השמינייה שהעפילה לגמר.
בגמר עצמו הצמרת נשארה זהה, כשבסיבוב האחרון ובתרגיל האחרון ז'אנג מסין רשם תוצאה מדהימה במתח והסינים עקפו את היפנים בדקה ה 91. היו שקראו לזה שערוריות שיפוט, היו שאמרו שזה שיפוט ביתי ששמור לנבחרת המארחת, והיו שאמרו שזה היה לגיטימי לחלוטין. בבדיקה אובייקטיבית, הציון של ז'אנג אכן היה עצום, אך הוא לא קיבל את ציון ה E הגבוה ביותר בתחרות, כך שלא מדובר פה על משהו חריג במידה בלתי סבירה.
הנה התרגיל שהפיל שדרנים רבים מהכסא, עם ציון E של 8.466:

ולשם השוואה – אוצ'ימורה קיבל ציון E של 8.5 (על דרגת קושי נמוכה יותר):

האם יש הבדלים משמעותיים??
כך יפן נאלצה להסתפק בכסף, סין המשיכה רצף מרשים של זכיות קבוצתיות, וארה"ב הפתיעה בנחישות וביציבות וחזרה הביתה עם מדליה. הבריטים בוודאי התאכזבו מהמקום הרביעי שמראה שהנסיקה שלהם לצמרת הואטה במקצת, אך עדיין – המקום הרביעי לא היווה רמז להתעמלות פחות טובה, אלא לרמה הכה גבוהה בתחרות. הרוסים עם חוסר יציבות אופייני סיימו במקום החמישי, הודות להופעות בינוניות על סוס הסמוכות והמקבילים, הברזילאים טיפסו לשישי, השוויצרים לשביעי, והגרמנים התפרקו וספרו תוצאות של 12 ו 13 למכביר, וסיימו אחרונים בגמר.
גמר הקרב רב היה מבחן לקוהאי אוצ'ימורה הגדול, שהלך על תואר עולמי חמישי ברציפות, לא כולל התואר האולימפי בקרב רב מלונדון, או הכסף מבייג'ינג. היו שטענו שהוא חייב להתעייף מתישהו, לדעוך קצת כמו פדרר, ושהצעירים דולקים בעקבותיו. טענו שאולי זה יהיה מקס וויטלוק הבריטי, או סם מיקולאק האמריקאי, או בליאבסקי ביום טוב, או שהבעיטה תגיע מהבית – מריוהאי קאטו, או אולי ורנאייב האוקראיני. בסופו של יום, לא היתה שום תחרות. אוצ'ימורה לא הראה שום סימני האטה, לא ירד מציון 15 על אף מכשיר, ולקח את התואר (שוב) בהליכה וללא שום תקלות – אף על פי שהוא בהחלט יכל להרשות לעצמו. הוא רשם 91.965, נקודה וחצי יותר ממקס וויטלוק שהוכנס לגמר עם קצת עזרה מחבר לנבחרת שפרש מהקרב רב (וויטלוק סיים רק שלישי מבין הבריטים במוקדמות). שלישי ורביעי עם סכומים של למעלה מ 90 סיימו טנאקה היפני (קאטו סיים שלישי מבין היפנים ולא העפיל לגמר) וורנאייב מאוקראינה. מה שמראה על הרמה העצומה בגמר הזה. בליאבסקי סיים חמישי, כמו הנבחרת שלו, והסינים לא מצליחים לייצר הצלחות בקרב רב. דנג שודי סיים רק שישי מול הקהל הביתי, ושביעי – סרג'יו ססאקי ג'וניור מברזיל ממשיך להתקדם בצעדים קטנים ובטוחים אל תוך העשיריה הראשונה, בתקווה להיות מתמודד משמעותי בריו 2016.
לאחר השליטה של הסינים, היפנים, הבריטים והאמריקאים, הגמרים על המכשירים סיפקו כמה הפתעות מעניינות.
לפני התחרות היה נראה כמו משימה בלתי אפשרית לנשל את קנזו שיראי מהתואר שלו בקרקע. המתברג היפני ששובר שיאים בדרגת הקושי שלו עורר פולמוס רב באשר לתרגילים החד-גוניים שלו שכוללים רק שלל ברגים המעטרים תמיד סלטה בודדת אחת. הוא לא מראה דאבל סלטו אחד לרפואה, והתקווה היא שזה יגרור שינוי חוקה שידרשו מגוון אקרובטי הכולל גם שני ברגים פלוס וגם שתי סלטות או יותר.
מי שעקף אותו היה דניס אבליאזין הרוסי, שכבר כמה שנים הולך על אקרובטיקה מטורפת ולפעמים קולע ולפעמים לא. בשנה האחרונה הוא כבר קולע הרבה יותר ונחשב יציב בהרבה, ואכן הוא עקף את שיראי במקצת במוקדמות, והציג עוד תרגיל יפה בגמר ולקח את הזהב. שיראי הסתפק בכסף הפעם, ודיאגו היפוליטו בארד. מתוך שמונת תרגילי הגמר, שבעה רשמו 15+, וזה כולל טעויות. הרמה מאד עולה, וראינו שני תרגיל קרקע במוקדמות עם 16+ נקודות.
על סוס הסמוכות, דניאל קיטינגס הבריטי הלך על הכל, אבל יצא בלי כלום… התואר הלך לברקי עם תוצאה של 16+, ואילו הכסף לפיליפ אודה הותיק מקרואטיה, והארד לסיריל תומאסון מצרפת.
בטבעות – הסינים נתנו בשנה האחרונה פוש אדיר עם דור חדש וחזק. התרגלנו לראות בראש הפודיום את זאנטי נבארטה מברזיל, ואיפשהו את מולינארי מארגנטינה ואת פטרוניאס מיוון. הסינים לקחו את הזהב והארד. ליו יאנג, פינאליסט משנה שעברה טיפס מעלה ונתן תרגיל יפהפה בשביל הזהב. יו האו הלא מוכר לקח את הארד, וזאנטי סיים שני. מולינארי לא העפיל לגמר ופטרוניאס סיים שישי.
בקפיצות היה צפוי גמר מרתק וקרב בין שתי הקוריאות. המועמד הודאי למדליה היה יאנג האק סיאון מהדרום. אך הוא התפרק ונפל בשתי הקפיצות שלו וסיים רק שביעי. את הזהב לקח רי מהצפון, שהתחרה על קרסול פצוע וסיים את התחרות בכאבים שאולי הוקהו קצת ע"י מדלית הזהב. איגור רדיבילוב נתן את שתי קפיצות חייו, עם גובה עצום, מרחק אדיר, אחזקת גוף מרשימה ונחיתות קרובות לשלמות. זה הספיק לכסף. וג'ייקוב דאלטון לקח את הזהב עם שתי קפיצות נקיות. קנזו שיראי מיפן סיים רביעי, ודניס אבליאזין, כמו יאנג, התרסק וסיים אחרון.
רי דופק את הקרסול בקפיצה השניה שנקראת על שמו, ולוקח את הזהב:

במקבילים, הסינים שלטו ללא עוררין בכל שלבי התחרות, וחמשת המתעמלים שלהם, או אולי ארבעה מתוכם סיימו בעשיריה הראשונה במוקמדות. גם היפנים היו מעולים, והצפי היה קרב צמוד ופודיום יפניסיני. אבל דווקא קצת נחת לאוקראינה – מעצמת התעמלות מתפרקת – כשורנאייב לקח את הזהב עם תרגיל באמת יפהפה ו 16.125 אדיר. אחריו לא הרחק דאנל לייבה מארה"ב, ושלישי קאטו היפני. מאוכזבים סיימו דנג מסין רביעי, טנאקה מיפן חמשי, וצ'נג מסין שישי.
ורנאייב עם תרגיל חייו על המקבילים:

ובמתח, כולם היו בציפיה לראות את הסופרסטאר אפקה זונדרלנד, ההולנדי המעופף. הוא לא אכזב, ובא עד לנאנינג בשביל לקחת עוד תואר על המתח עם תרגיל באמת אדיר וכמעט מושלם – 16.225. אוצ'ימורה קיבל את אותו ציון E על התרגיל שלו, אבל בשל נחיתות בדרגת הקושי הסתפק בכסף.  ועם הארד – עוד מדליה לקרואטיה למריו מוז'ניק. שלושה פינאליסטים עפו מהמתח, מה שקצת ביאס את הגמר (קאלבו מורנו מקולומביה, ז'אנג הכוכב הסיני שעטף למארחת את הזהב הקבוצתי, וקוקסנקוב הרוסי שהיו לו גמרים מאכזבים מאד באופן כללי)
זונדרלנד מספק את הסחורה:
Share on facebook
שיתוף בפייסבוק
Share on twitter
שיתוף בטוויטר
Share on whatsapp
שיתוף בווטסאפ
Share on email
שיתוף במייל

יש לך מה להגיד על הכתבה?

הפייסבוק שלנו מתעדכן על בסיס יומי. עקבו אחרינו: